Viis valikut, mida teha firmale logo tellimisel

Selleks, et luua oma ettevõttele meeldejääv ja silmapaistev logo, mis seostub äri ja tegevusalaga, tuleb appi võtta kogenud disainer. Kuid veel enne tuleb kõik läbi mõelda, mida disainerilt küsida ja kuidas esimesi visandeid hinnata.

Siin on viis soovitust, mida tavaliselt uue logo tegemisel teha – proovi neid järgida.

Esiteks – vali eristuv kujundus

Logo kujunduse valimisel on kõige halvem plaan konkurentide stiili või trendide järgimine. Logo on üks vahend teistest eristumiseks – seega proovi olla eriline. Ainuke asi, mida konkurentide juures vaata, on see, et sinu logo oleks neist võimalikult erinev. Väldi üldisi trende, suundumusi ja moevoolusid. Logo on ajatu ja peab kestma pikemat aega, näides värske ja meeldiv. Hetketrendid võivad aga juba üsna kiiresti kaduda ja panna logole arhailisuse templi.

Teiseks – vali oma äriga kokkusobiv kirjastiil

Mõni kirjastiil on lõbus, noorte- või koguni lastepärane ja mõni soliidne ning rahulik. Kui müüd lastekaupu, on lapselik stiil asjakohane. Kui pakud juriidilisi teenuseid, on vaja ka välja näha soliidne ja asjalik. Ka kirjastiilid väljendavad kas soliidsust või lapselikku stiili. Tee vastav valik.

Kolmandaks – vali õige värv

Firma logo värv väljendab samuti nii mõndagi. Veel enne, kui hakkad valima kas kollast või sinist, tee väike eeluuring – hea oleks eristuda konkurendist ka firma tunnusvärvide poolest. Kui keegi on juba hõivatud sinise, rohelise, või kollase, võta näiteks punane. Selgelt eristuv värv oma valdkonnas aitab ka paremini meelde jääda. Enne lõplikku värvivalikut uuri ka seda, kuidas üks või teine värv mõjub. Uuringud on tõestanud, et näiteks sinine on rahustav, oranž energiline jne.

Neljandaks – eemalda üleliigsed elemendid

Koduleht peab olema võimalikult lihtne. Kaunid gravüürid, mis olid firma logodeks paar sajandit tagasi, ei sobi tänapäeval enam mitte. Põhjuseks on elutempo kiirenemine ja see, et firma logo vilksatab inimeste pilkude all vaid korraks kas kuskil tänavareklaamis, veebilehte kerides või mõnes videoklipis. Pole aega detaile uurida, logo peab olema sekundiga äratuntav.

Seega kui vähegi võimalik, eemalda kõik üleliigsed kujundid ja elemendid, mis teevad logo lugemise raskemaks. Jäta vaid elementaarne vajalik.

Viiendaks – katseta tuttavate peal

Võid küll ise koos disaineriga nautida tulemust, kuid enne lõplikku logo kinnitamist proovi seda ka mõne kõrvalise inimese peal. Võta kasvõi mõni oma hea tuttav ja küsi, mida ta logost arvab. Võid teada saada mõne olulise detaili, mis sul endal ja kujundajal kahe silma vahele jäi.

 

Jaga
Nõuandja