Kuidas teha e-poe jaoks häid tootepilte?

E-poe püsti panemine on muutunud järjest lihtsamaks ja vahendid selleks on saanud aina paindlikumaks, nii et pea igaüks saab ise oma poe ära seadistada vastavalt vajadusele. Kui aga algab sisu loomine e-poele, selgub üsna tihti, et tootepildid võiksid olla ühtlased ja esinduslikud. Kust neid saada? Üks võimalus on ise teha. Siin on mõned soovitused, mismoodi ise tehes võimalikult hea tulemuse saaks.

Kaamera või hoopis nutitelefon?

Kui plaanid tootepildid ise teha, siis ilmselt soovid läbi ajada odavamalt, kui profifotograafi tellides. Selle hinnavõidu võib aga kohe ära nullida kalli fototehnika soetamine. Seega - kui sul just pole varasemast olemas suurt kaamerat ja oskusi seda kasutada, siis ajab täiesti asja ära ka nutitelefon. Tänapäeva korralikud nutiseadmed teevad täiesti selgeid ja kvaliteetseid tootepilte, mida kõlbab ka e-poes kasutada. Need pildid ei pea olema seinasuuruse plakatina väljatrükitavad, vaid piisab, et kasutaja oma arvuti ekraanil veebist ettekujutuse saaks, milline ostetav kaup välja näeb.

Lisavarustus: kolmjalg ja taust

Parima pildi igast tootest saab siis, kui on hea valgustus ning pildistav kaamera (olgu see siis suur peegelkaamera või nutitelefon) kindlalt statiivile fikseeritud. Käest on paratamatult oht pilti udusemaks ajada, sest keegi ei suuda kätt absoluutselt paigal hoida, et pildistamise ajal värinat ei tekiks. Pealegi saab kolmjalal hoida telefoni või kaamerat paljudest toodetest pilti tehes alati samas asendis - nii võib ka e-poe üldpilt jääda ilusam ja korralikum, kui kõik tooted on samades tingimustes üles võetud.

Enamasti võetakse taustaks valge, sest siis saab selle hiljem fototöötlusel lihtsasti välja lõigata ja e-poodi laadida läbipaistva taustaga pildi, mis sobib igat värvi veebikujundusega. Kui aga ka veebileht on valge taustaga, siis saab neid pilte ilma tausta eemaldamata kohe kasutada. Keerulisem on siis, kui tooted ise on ka valged - siis võib proovida ka värvilise ja kontrastsema taustaga mängida.

Tootepildistamise valged "stuudiokastid" on paljudes e-poodides saadaval üsna soodsa hinnaga alates kümnekonnast eurost, kuid kõige lihtsam vahend on valge lina - see tuleks taustale paigutada ilma kortsudeta ja riputada üles nii, et taustasein läheks sujuvalt üle "põrandaks".

Fotokaamerate jaoks on olemas erinevates suurustes kolmjalgasid, kuid tootepiltide jaoks, kui tooted just väga suured pole, piisab üsna pisikesest, lauale käivast statiivist. Kui on, kuhu kinnitada, võib sobida ka kruvikinnitusega statiiv. Mobiilide jaoks aga kasutatakse eraldi statiiviklambreid, mis mobiili fikseerivad ja omavad standardset statiivi keermekinnitust.

Taust - kas alati valge?

Kuigi enamasti sobib tootefotodele neutraalne valge taust, on mõnikord oluline ka taustaga rõhutada toote omadusi või sobivust. Näiteks mööbli pildistamisel annab parema efekti selle mõnda näidistuppa paigutamine, õues kasutatavad tooted võiksidki olla õues ja luksuskaupadel annab väärtusele juurde must või muud värvi taust. Siiski on üheks oluliseks reegliks iga tootepildi puhul, et taust ei tohi tähelepanu endale tõmmata.

Toode olgu puhas, taust samuti

Varu pildistamise ajaks endale elementaarsed koristusvahendid - niiske lapp, puhastusvahend, kuiv rätik. Paratamatult kogub iga toode pildistamisel tolmu ja läikivatele pindadele võivad jääda toodet katsudes ebaesteetilised sõrmejäljed. Enne pildistamist pühi need ära ja eemalda ka tolmuosakesed, sest neid pärast pildilt fototöötlusega eemaldada on palju aeganõudvam, kui seda kohe lapiga teha.

Pildista aegviitega

Tootepildistamisel on tavaliselt pikem säri, seega oleks hea pildistamise hetkel kaamerat mitte katsuda. Nii eraldi fotokaameratel kui mobiilidel on aegvõte - pilt tehakse mõne sekundi pärast. Selle seadega saab pildi ära teha kogemata kaamerat või telefoni mitte liigutades.

Milliste seadetega pildistada?

Väikseid tooteid tuleks pildistada makrorežiimis või makro-objektiiviga. See aga annab väiksema teravusulatuse, seega taust jääb uduseks ja kui on eesmärgiks toode kogu ulatuses teravana hoida, peaks valima vastavalt sobiva pildistuskauguse. Lainurgaga pildistades peab arvestama, et toote kuju võib moonduda.

Kui pildistatakse toote detaile, siis makro on enamasti parim valik, mis aitabki keskenduda üksikutele detailidele, jättes ees ja tagapool olevad detailid udusemaks.

Kui taust on valge, siis peaks valge balansi sättima nii, et taust jääks ka pildil ühtlaselt valge.

Kui tooted peegeldavad, siis proovi, millised valgusallikad annavad parima peegelduse ja ilmselt tuleb ka valgusteid ning pildistamisnurka peegeldavate toodetega rohkem sättida.

Pildista mitmest küljest

Kui müüd vaipasid, siis isegi sel juhul saab ühest tootest üles panna mitu pilti - mustrist üldvaates ja detailid näiteks vaiba kattest lähemalt. Ostja tahab kaupa näha mitme nurga alt, olgu siis tegemist kingade või arvutitega. Kingadest saad teha pilte küljelt ja ülaltvaates, sülearvutite puhul aga võivad ostjad tahta oma silmaga näha, millised pordid on vasakul ja paremal küljel.

Kui tootest on erinevat värvi mudeleid, on kõige parem teha neist eraldi ka pildid samades valgustingimustes. See annab ostjale parema ülevaate ja aitab müüa ka tavalisest erineva tooniga mudeleid.

Kui on oht, et toote suurust hinnatakse pildi järgi valesti, võiks juurde lisada ka mõne mõõtkavasse viiva lisadetaili või eseme: kasvõi näiteks eurose mündiga võrdluses mõni pisem ese või aitab ka juurde joonlauaskaala tekitamine. Kui aga pildil on kõrvalisi asju, siis kindlasti tuleks tekstis ära märkida, mis kuulub hinna sisse ja mis mitte.

Emotsiooniga pildid on alati paremad

Kui võimalik, tee mõni pilt tootest ka reaalses kasutuses: kastekannust kastes, diivanist inimesega sellel puhates jne. Mõni emotsionaalne pilt aitab kindlasti müügile kaasa.

Pildi suurus peab olema piisav

Kaamerast tuleb tavaliselt piisavalt suure resolutsiooniga pilt, millelt detaile on võimalik näha, kuid e-poodi tehakse tavaliselt väiksem versioon fotost. Samas peaks olema kasutajal võimalus tootepilti suurendada. Jäta kasutajale võimalus vähemalt 1600-pikslise pildi vaatamiseks, kus on toote detailid paremini nähtavad.

Lisa e-poodi Google´i jaoks alternatiivtekst

Pildi valmis saamisega pole veel kõik läbi - toote juurde lisades pane selle juurde ka alternatiivtekst, mis on hea otsingumootorites paremaks esile tulekuks, sest Google´i robotid tavaliselt ise ei näe, mis on pildil. Piisab kahest-kolmest märksõnast, mis toodet iseloomustavad.

Jaga
Nõuandja