Kuidas teha nii, et su firma Facebooki-postitusi keegi märkaks ka?

Millal nägid viimati oma Facebooki-uudisvoos mõne väiksema ettevõtte postitust, mida jälgid? Ilmselt ei tulegi nagu meelde.

Tõsiasi ongi, et ettevõtetel on üha keerulisem jõuda oma klientide uudisvoogu. Juunis teatas Facebook, et ettevõtete postitused tõstetakse uudisvoos allapoole, näidates kasutajatele esmalt nende sõprade ja sugulaste uudiseid.

"Seega kui enne võis nii mõnigi jälgija sattuda sinu ettevõtte postitusele  juhuslikult, siis nüüd on see üsna ebatõenäoline," võtab kokku Callisto kommunikatsioonibüroo partner Eliis Vennik. Nii tulebki hoolega läbi mõelda, kuidas koostada Facebookis oma postitusi.

Digitaalloovagentuuri Thorgate ärijuht ja Veebimajutuse partner Ivar Merilo sõnul asendab ja täiendab Facebooki lehekülg omal moel blogi. "Sissekanded peaks küll olema lühemad," lisab ta. Kui aga on tahtmist midagi pikemat postitada, siis tuleks sellest teha lühem kokkuvõte, mille lõpus oleks viide täispikale blogipostitusele. See aitab omakorda ka sellesama blogi otsingumootorite tulemustes kõrgemale kohale.

Tunne algoritme

Facebookis õnnestumiseks on väga oluline olla kursis algoritmidega, mis määravad suures plaanis ära eri tüüpi postituse saatuse. Aeg-ajalt need algoritmid muutuvad ja kui ühel päeval oli näiteks Facebooki-väline viide väga hea mõte, mida keskkond rõõmuga kasutajate uudisvoos esile tõstis, siis täna toimib paremini hoopis Facebooki üles laaditud video.

Kevadel levis uudis, et Mashable lasi lahti ligi 30 oma töötajat, sest tekstipõhiste postituste asemel võeti suund videosisule. Venniku sõnul on see ilmselge trend, kui vaadata mistahes suure Facebooki-lehe postitusi. Facebook on ise ennustanud, et videosisu domineerib keskkonda juba viie aasta perspektiivis.

Video tootmine on aga reeglina kallim kui lihtsalt pildi ja tekstiga piirdumine. Kuitahes palju ka valem videosisu ei soosi, peab see eelkõige olema hea. "Kuigi nutiajastul on video tegemine justkui lihtsam kui kunagi varem, siis kui sageli näeme me tegelikult ettevõtteid kasutamas selliseid väriseva kaadriga koduvideoid?" küsib Vennik.

Teine võimalus postituste nähtavamaks tegemiseks on Facebookilt reklaami ostmine. Kolmas ja kõige traditsioonilisem aga on oma postituste aktiivsuse suurendamine. Selleks tuleb julgustada arutelu ja postitada nii põnevat sisu, et jälgijate näpp liigub automaatselt "Like"-nupule.

Ära raiu müüki

"Ei tohiks ainult müüki raiuda, vaid tegelema peaks eeskätt sisuturundusega," ütleb Merilo. Eesmärgiks on pakkuda inimestele midagi huvitavat – et need klikid ja "laigid" tuleks.

Venniku sõnul näitavad uuringud, et tegelikult on ka Facebooki-kasutajad üha teadlikumad sellest, mida "Like" nende uudisvooga teeb ning endale meeldiva brändi toetamise ja mõne soodustuse saamise kõrval nimetataksegi peamise laikimise põhjusena soovi näha uudisvoos rohkem selle ettevõtte postitusi. Ja vastupidi, peamine põhjus miks jäetakse "Like" vajutamata, on hirm sattuda sõnumite ja reklaamide valangu alla. Seega – postitustega ei tohi üle pingutada.

New York Times tegi juba mitu aastat tagasi uuringu jagamise psühholoogiast. Tulemused arvatagi ei ole kuigi üllatavad, kuid põhitõed kipuvad sageli vajalikul hetkel ununema.

Uuringu järgi on sotsiaalmeedias sisu jagamisel kõige olulisemaks põhjuseks soov toetada inimest või teemat, millest kasutaja siiralt hoolib. Sellega on tihedalt seotud ka soov püsida suhtluses nende inimestega, kellega muidu ei ole võimalik sidet hoida ja tunda end ka ise rohkem maailma asjadesse kaasatuna. Sisu avalik jagamine defineerib isiksust tema huvide kaudu ja 68 protsenti uuringus osalenutest jagavad sotsiaalmeedias sisu just enda soovitud kuvandi loomiseks.

Alles suhetele ja enesest mulje jätmisele suunatud stiimulite järel tuleb soov tuua väärtuslik või meelelahutuslik sisu teisteni (49 protsenti). Aktiivsed jagajad ütlevad, et see aitab neil jagatavat infot paremini seedida ja saadava vastukaja abil seda paremini tõlgendada.

"Nutikas ettevõte oskab leida nurki, et vajutada just neile õigetele nuppudele," märgib Vennik.

Osa ettevõtteid on oma Facebooki-lehe pidamiseks leidnud partnerid, kes nii kirjutavad postitusi kui ka lisavad pilte ja panevad neid üles.

"Minu sügav soovitus on siiski, et sellega tegeleks keegi firma sees," ütleb Merilo. "See annab võimaluse näidata klientidele, mis toimub ettevõtte sees – mis omakorda tekitab täiendavat usaldust. Näitad, et tegu on inimestega."

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena