Kuidas teha kodulehte nii, et ettevõte teeniks sellelt tulu?

Meile ei meeldi, kui meile tahetakse midagi müüa. Meile ei meeldi, kui meile üritatakse midagi pähe määrida. Küll aga meeldib paljudele meist mugav ja sujuv ostuprotsess.

Tekib küsimus, et kuidas teha kodulehte, mis müüb, aga ei ole pealetükkiv ega liiga agressiivne? Või siis, kuidas peaks toimuma müük kodulehel või milline üldse on hea koduleht?

Küsimustele, kuidas teha kodulehte, mis müüks või kuidas koduleht panna müüma, ei saa vastata ühe lausega ning ka sellest artiklist jääb tõenäoliselt väheks. Küll aga saame algust teha oluliste punktidega, mille peale pead mõtlema kindlasti kodulehe planeerimisel.

Aga kuidas teha kodulehte, mis siis veebis minu klientidele ka müüks?

Järgnevalt annan mõned nõuanded ja soovitused, mida peaksid kas oma praegusel või siis tulevasel kodulehel kindlasti kasutama.

1. Püstita oma kodulehele konkreetne eesmärk

Kasuta SMART eesmärki. Usun, et oled seda soovitust palju kuulnud, kuid pole seda teinud.

Kui sinu kodulehel pole ajaliselt ja ühikuliselt püstitatud eesmärki, siis ei hakka sinu mõte kunagi tööle, et kuidas veebilehega saavutada paremaid tulemusi.

Enamus firmade veebilehtedele pole püstitatud mõõdetavat eesmärki. Kahjuks on need veebilehed kui üksikud laevad ulgumerel, kellel pole kaptenit ega sihti, kuhu sadamasse peaks jõudma.

Sellised ilma eesmärkideta veebilehed leiavad end peagi karidelt ega hakka kunagi rohkem müüma.

Näiteks: Ettevõtte X veebilehe eesmärk on 2017 aasta 31. detsembriks teenida veebilehe kaudu 250 000 eurot. Selle saavutamiseks analüüsime ja testime oluliste teenuste sisulehti ning teeme parendusi, anname potentsiaalsele kliendile blogis kord nädalas väärt sisu ning teeme nii tasulist kui tasuta reklaami kanalites, kus meie sihtgrupp liigub.

2. Tee endale üks kord selgeks, kellele sa müüd

Palun koosta kliendipersoona kaart. See on infokogum ühte tüüpi klientide kohta. Alusta nendest 20%-st, kes toovad sulle 80% sissetulekutest.

Anna oma klienditüübile nimi ja lisa sinna ka pilt, sest siis on sul müügitekstide, reklaamide või postituste kirjutamisel alati see persoon silmade ees. Nii tulevad kõnetavamad tekstid.

Kliendipersoona kaardil anna vastused sellistele küsimustele:

Soovitan teha 5-7 kliendiga intervjuu ja saad päris hea pildi, mis nende peas toimub. See annab sulle üliväärtuslikku siseinfot, mille põhjal on võimalik koostada klienti kõnetavat pealkirja kodulehe avalehel, müügitekste ja reklaame.

Näide võimalikust kliendipersoona kaardist

3. Avalehel anna suurelt ja lühidalt teada, millega on tegu

Sinu avalehe pilt peab koos pealkirjaga kõnetama külastajat. Külastaja otsus lehele jäämise kohta toimub vaid loetud sekundite jooksul. Vaata alltoodud näidet.

Soovitan algajatel veebitegijatel läbida unbounce maandumislehe kursus

Esita avalehel jõuliselt disaini (sh pildi) ja tekstiga, mis lehega on tegu, miks külastaja peaks siin peatuma ja mis kasu ta siit saab.

Pilt peaks näitama teie toodet või kuidas seda kasutatakse või kuidas see teeb kliendi elu paremaks.

4. Too avalehel silmatorkavalt välja teie unikaalsus

Paljud sinu konkurendid seda ei tee, kuid kui sina tood välja oma tugevuse või konkreetse eelise, siis külastajal tekib tugevam huvi sinu toote või teenuste vastu.

Kuidas koostada oma unikaalne müügiargument ehk USP?

  1. Koosta kliendipersoona ja kirjelda teda.
  2. Kirjuta välja ja selgita probleemi, mida sa lahendad.
  3. Koosta nimekiri oma toote suurimatest kasudest.
  4. Sõnasta oma lubadus kliendile.
  5. Kombineeri ja muuda sõnastust sobilikumaks.
  6. Tee oma sõnum nii lühikeseks kui võimalik.

Näited mõnest heast müügiargumendist:

Jõudu USP välja töötamisel.

5. Määra selge müügiteekond kuni ostu sooritamiseni

Müük kodulehel ehk teekond ostu sooritamiseni peab külastaja jaoks toimuma intuitiivselt ja mugavalt. Külastaja ei pea nuputama, kust ta leiab selle toote üles.

Avalehtelt saada külastaja läbi call to action nupu toodete (toote) või teenuste (teenuse) lehele, kus ta saab teha oma valiku ja minna edasi just teda huvitavat sisulehte uurima.

Iga teenuse või tootelehel tegevuse sooritanud klient tuleb suunata edasi tänan lehele. Viimane annab teada, et tehing õnnestus ja mis on järgmine tegevus, mida klient võiks teha.

Näide:

Koolitusfirma veebilehe klienditeekond:

Avaleht → Koolitused → WordPressi koolitus → Tänan leht.

6. Suuna külastajaid kasu rõhutavalt tegema enim soovitud tegevust

See tähendab, et kodulehel suunatakse külastajaid sujuvalt ja läbivalt tegema sinu poolt enim soovitud tegevust, sealjuures mitte pealekäivalt, vaid kliendi kasu rõhutades.

Alates avalehest lõpetades kontakti lehega peab igal sisulehel olema vähemalt üks kliendi kasu rõhutav üleskutse (call to acton) tegevusele koos selgelt eristuva nupuga.

Näide:

Soodushinnaga WordPressi õpik. Ole ise enda peremees ja õpi, kuidas käib kodulehe tegemine WordPressiga. Siin on tegu kliendi kasude rõhutamisega ning „Vaata õpiku siskorda“ võib vabalt olla call to action tekstina nupul.

7. Toote müügitekst olgu emotsionaalne ja põhjalik

Kuulen koolitustel sageli müügitekstide pikkuse koht arvamust, et keegi ei viitsi teenuse või toote lehel pikka juttu lugeda. See levinud arvamus on täielikult väär ja vale. Miks?

Esiteks arvesta, et kui toote või teenuse lehelt leian oma peas tekkivatele küsimustele vastused, siis olen valmis ka neid lugema. Seni kuni sa ei saa aru, mis küsimustele klient vastuseid otsib, kirjutad sa sinna mõttetut teksti.

Teiseks jäta endale meelde, et mida kallim on toode või teenus, seda rohkem külastaja vajab täiendavat ja asjakohast infot.

Palun kirjelda emotsionaalselt kliendile oma tootest tekkivatest kasudest, sest me otsime seda. Ütle, mis on sinu toote või teenuse kasutamise võimalik tulemus. Palun ära valeta, vaid selgita illustratiivselt, mis on võimalik.

Mis puudutab toote või teenuse parameetreid või üksikasju, siis need peavad olema omal kohal, kuid need on külastaja jaoks teisejärgulised.

8. Tee oma kontakti leht korda

Kodulehe külastaja peab leidma kiiresti ka teie kontaktandmed. Lisa peamenüüsse kontakt ning samuti jaluses ehk lehe lõpus peaks leiduma kontaktisiku telefoni või e-posti aadress.

Miks sa ei näita oma kontaktilehel oma töötajaid? Miks sinu meiliaadress on info@firma.ee?

Jäta meelde, et mida läbipaistvam sa veebis oled, seda lihtsam on sul potentsiaalsete klientide usaldust võita.

Lisa kontaktilehele ka panga rekvisiidid, kaart asukohast, pilte tänava vaatest ja bürooruumidest, kui võimalik

9. Näidake kodulehel oma klientide tagasisidet

Igaüks tahab veenduda, et ta ei ole ainuke rumal, kes teilt ostab. Usalduse kasvatamisele tuleb igati kasuks, kui teie koduleht sisaldab klientide tagasisidet nii kirjas, pildis kui videona.

Tea, et külastaja usaldab võõraste tagasisidet rohkem, kui sinu müügijuttu, kes sa oma kaupa innukalt kiidad.

Kui sul pole veel klientide tagasisidet, siis tee seda kohe, sest need konkurendid, kelle veebilehel on klientide tagasisidet, saavad sinu tulevased kliendid endale.

Tähelepanu! Kasuta ikka pärisinimeste tagasisidet (eesnimi ja perenimi, pilt, veebileht, video jne), sest külastaja on skeptiline ja ta läheb ja kontrollib Googlest.

10. Näidake, mida olete saavutanud ja kes on teie tuntumad kliendid

Paljud ettevõtted näitavad uhkusega, mida nad on teinud väga hästi ja millised tuntud firmad on nende käest teenuseid või tooteid ostnud. See tõstab külastajate usaldust teie suhtes.

Võin sulle kinnitada, et just tehtud tööd või portfoolio on need sisulehed, mida enne ostuotsust kindlasti vaadatakse.

11. Vältige oma kodulehel kellasid ja vilesid

Keegi ei peaks teie lehe pärast tundma häbi väga halvasti esitatud disaini ning mõttetute kellade ja vilede pärast. Igasugune vilkumine ja kirju melu vähendab külastaja lugemiskiirust, sisust arusaadavust ning usaldust teie ettevõtte suhtes.

Tea, et kui sinu lehel on vilkuvad bännerid, siis külastaja neid tegelikult ei näe, sest neil on tekkinud bänneripimedus. Kõik mis vilgub, võrdub meie jaoks kui reklaam ja sellest on kõigil juba küll.

12. Lisades regulaarselt väärt sisu, saad palju tasuta liiklust

Need ettevõtted, kes peavad blogi (äriblogi), saavad tuhandeid kordi rohkem tasuta veebiliiklust, kui need, kellel on koduleht vaid kontakti ja toote infoga.

Suurem osa veebilehtedest saab alati oma põhiliikluse Googlest ning pea alati on uusi külastajaid mäekõrguselt rohkem kui tagasipöörduvaid.

Muide, regulaarne väärt sisu tootmine meeldib inimestele ja ka Google arvestab seda faktorit otsingutulemuste järjestamisel. 

13. Üheksa korda paku väärtust ja 1 kord küsi müüki

Hea koduleht on see, kus ma ei tunne, et mulle üritatakse midagi pähe määrida. Kui aitad tasuta nõu ja jõuga oma potentsiaalset sihtgruppi, siis õigel ajal, õiges kohas võid õigele inimesele või ettevõttele teha õige müügipakkumise. Tavaliselt tulevad nad siis juba ise sinu juurde ning on valmis ka sinult ostma.

Olgu siis öeldud, et hea koduleht ei saa kunagi täitsa valmis, sest seda mõõdetakse analüüsitakse, testitakse ja uuendatakse pidevalt. Alati saab midagi teha veelgi paremini ja seda näitavad ainult testimise tulemused.

Oma põhiolemuselt eeltoodud punktid võiks just kui olla hea kodulehe tugevaks vundamendiks, mis sest, et välja on jäänud veel palju teisi kasulikke punkte, millega arvestada.

Kokkuvõtteks

Loodan, et said mõned väärt vastused küsimusele, kuidas teha kodulehte, millelt külastajad oleksid meelsasti nõus ostma.

Palun mõtle siis eeltoodud punktidele tõsiselt ja vaata, mida peaksid oma praeguse kodulehe juures muutma või siis tulevase lehe puhul arvestama ja seda ikka selleks, et sinu veebiturundus saaks hoogu juurde ning jõuaks uuele tasemele.

Jaga
Nõuandja