Kuidas teha e-poest ostmine võimalikult lihtsaks?

E-poe eelised ei vaja pikalt tutvustamist: võimalus osta igal ajal, kasvõi öösel ja kodunt lahkumata ning muidugi ka lihtne maksmine. Kuid kas maksmine on ikka alati piisavalt lihtne? Tihti on just maksmine see viimane takistus, mis ostjad e-poest hoopis päris poodi peletab.

E-poes maksmine võib mõnikord tunduda üks lõputu ankeetide meres kahlamine. Kui oled kõik oma tähtsad ja vähetähtsad isikuandmed sisestanud, nõutakse veel midagi ja lõpuks avastatakse, et ostmiseks pidi ka konto tegema ja sisse logima. See on ju tüütu. Siin on mõned soovitused, kuidas e-poe kassasse jõudmine teha kõigile palju lihtsamaks kui päris-poes.

Suur ja selge ostunupp

Iga toote juures peab olema suur ja selge nupp, mida vajutades saab avaldada soovi see asi ära osta. Nupu eesmärgiks on kaup ostukorvi lisada. Nupu juures peaks olema ka valikuvõimalus, kui saab korraga osta mitu eksemplari. Kõik see peab olema näha juba tootekataloogis ilma toote eraldi lehele minemata. Kui inimene teab, mida tahab, saab ta ilma üleliia palju ringi surfamata kauba välja valida ja ostukorvi lisada.

Ära sunni registreeruma

Enamus ostuotsuseid tehakse veebis surfates üsna ootamatult ja hetkeemotsiooni toel. Loomulikult pole valdav enamus kasutajatest sel hetkel e-poodi sisse loginud. Samas on midagi juba ostukorvi pandud ja sel hetkel ei tohi enam ostjat käest lasta tüütu registreerimisnõudega.

Selleks, et ost ilusti tehtud saaks, lase kauba eest maksmise juurde minna ka ilma veebis registreerimata, külalisena. Registreerimist ja kasutajakonto tegemist võib ju ka hiljem pakkuda – e-pood jätab tavaliselt kasutaja brauserisse küpsise, mille järgi on hiljem registreerides võimalik lisada kasutaja ostuajalukku ka enne, registreerimata külalisena tehtud ostud.

Küsi vaid seda, mida ostuks vaja

E-poes kassasse suundumist ei maksa palistada sotsioloogilise uuringu ankeediga. Kui ostuks pole vaja teada kliendi pikkust, kaalu, hobisid või juuksevärvi, siis ära neid küsi. Ära küsi midagi üleliigset, sest iga liigne küsimus võib vähendada huvi pikas ankeedis lõpuni surfata. Vajalikud vähimad andmed võivad olla nimi, telefoninumber ja/või e-posti aadress, kohaletoimetamise aadress. Ja edasi saab juba valida makseviisi. Mida vähem küsimusi, seda parem.

Vigade parandamine võimalikult lihtsaks

Kõige tüütumad e-poed on need, kus küsitakse palju ja kunagi ei tea, mis küsimused on kohustuslikud, milliste küsimustega aga täiendatakse vaid oma kliendiandmebaasi. Ikka ja jälle peab eelmisele lehele tagasi minema, et midagi parandada. Seega – heas e-poes peaks olema kohe selge, mis küsimused tahavad kindlasti vastuseid ja millised mitte. Kui e-postiaadress või telefon on kirjutatud valesti, kasuta veebis AJAXit või muid mugavaid tehnoloogiaid, mis lasevad kasutajal kohe sisestamise käigus oma vead samas lahtris ära parandada, mitte alles lehekülje lõpus "Saada" nuppu vajutades ja siis tagasi pöördudes.

Turvalisus kõigepealt

Ostja peab kindlasti aru saama, et tema andmed on turvalises kohas. Selleks kasuta vaid krüpteeritud ühendust (HTTPS) ja anna ostjale võimalus tagasisideks. Pane kodulehele klienditelefoni number, e-posti- ja kontoriaadress, et küsimuste puhul saaks ühendust võtta. HTTPS-ühendusega jõuavad andmed kasutaja arvutist krüpteeritult ja pealtkuulamiskindlalt e-poe serverisse.

Paku palju maksevõimalusi

Ilmselt on müüjale kõige lihtsam teha endale PayPali-konto ja lasta ostjatel selle kaudu maksta.

Paraku eeldab see ostjatelt PayPali-konto ja tavaliselt ka krediitkaardi olemasolu. Lisaks lahkutakse PayPaliga makstes e-poe lehelt ja see pole hea.

Eestis on inimesed harjunud maksma internetipangas. Enamlevinud sisuhaldustarkvarade ja e-poodide juures on olemas lihtsad internetipanga maksemoodulid, nii et ise ei pea suurt arendust enam tegemagi. Valida saab näiteks kas Maksekeskuse teenusega liitumise, mis vahendab kõigi suuremate pankade pangalinke või teha iga pangaga eraldi leping. Esimene on mugavam, teine variant hiljem teenustasu poolest odavam.

Välisklientide jaoks on oluline krediitkaardiga maksmise võimalus. Kui tahad aga moodne olla ja ostjatele uuenduslikuna mõjuda, lisa Bitcoin, Google Wallet või mõni muu meil vähelevinud, kuid silmatorkavalt värske ja trendikas maksevõimalus.

Kui kaup toimetatakse kulleriga ostjale ukse taha ja tooted pole väga kallid, siis võib lisada ka maksevõimaluse sularahas kullerile kättesaamisel. Müüja jaoks tähendab see lisakulutusi, sest kullerfirma küsib sellise teenuse eest kopsakamat lisatasu. Ostjale aga on üks lisamugavus juures, mida paljud kindlasti kasutavad.

Kohaletoimetamine, kui äri vähegi lubab, võiks olla tasuta

Üks olulisi takistusi ostu tegemisel on ka kohaletoimetamis- ja igasugused muud lisatasud. Ostja tahab maksta just nii palju, kui on kauba juures kirjas ja lisatasu on alati halb üllatus. Arusaadav, et väikeste ostude eest tasumisel ei õnnestu müüjal kohaletoimetamistasu peita hinna sisse, kuid siis võiks teha vähemalt teatud ostusummast alates kohaletoimetamise tasuta.

Samuti võiks kauba kättesaamise viisid olla erinevad – kes eelistab kulleriga kojutoomist (näiteks kui elab linnast eemal), kes tahab odavamalt kätte saada ja lepib pakiautomaadini minekuga.  

Veel olulisi pisiasju, mis teevad ostmise mugavaks

Lisaks võiks koduleht olla kiire, et seal oleks mugav tooteid valida, iga toode võiks olla varustatud rohkem kui ühe iseloomuliku pildiga, otsinguga peab olema võimalik leida tooteid märksõna järgi või kategooriatesse jaotatuna otsides sobivast kataloogist sarnaste toodete seast. Mida rohkem võimalusi tooteid leida, seda parem.

Kui ostja ei ole päris kindel, mida tahab, aitab valikut lihtsustada seotud toodete näitamine või nende toodete soovitamine, mida teised on kõige enam vastavas kategoorias ostnud.

Jaga
Nõuandja