11 soovitust, kuidas sotsiaalmeedias paremini silma paista


 

Kui firmal on koduleht, kodulehe majutus ja sotsiaalvõrkudes konto, siis kuidas ja mida ühte või teise kohta postitada, millal ja kellele avaldada? See on sotsiaalmeediaturunduse põhiküsimus. Siin on mõned väljakujunenud reeglid, mida turundajad järgivad ja mida ikka ja jälle soovitatakse.

1. Kui sa pole järjepidev, siis sind pole olemaski

Tulevased ja praegused kliendid on suurema infovoo all kui ealeski varem: igaüks jõuab igaüheni, sisu avaldamine on lihtsam kui kunagi varem. Ei takista raamatu või ajalehe trükihinnad ja valdamise kunagine keerukus, pole ju mingit suurt investeeringut nõudev oma kodulehe loomine või sotsiaalmeedias konto avamine.

Paljudeni jõuab aga selle postitaja sõnum, kes on pidevalt nähtav. Kasutajate infovoogudesse tuleb pidevalt sisse pääseda, et üldse keegi märkaks, seega peab oma tekstide, piltide ja videote postitamisega olema järjepidev.

Seega postita pidevalt, iga päev midagi. Postita erinevatesse kanalitesse. Postita erinevatel aegadel.

2. Jaga oma sõnumit paljudesse kanalitesse

Räägitakse, et traditsiooniline ühe keskkonna turundus on peagi surnud. Ei aita ainult kodulehest, ainult Facebooki-lehest või uudiskirjast klientidele. Need kõik peavad olema, vähemalt oluline hulk erinevaid kanaleid. Igaüks tarbib ise kanalist teda huvitavaid uudiseid.

Veeb peaks olema mobiili- ja Facebooki-sõbralik, linke peab saama väga lihtsalt jagada ning unustada ei tohi ka Twitteri-kasutajaid, kui nende seas on palju asjast huvitatuid.

3. Kirjuta ka kirju edasi – mõned loevad veel e-posti

Uudiskirjad pole kuhugi kadunud – neid loevad endiselt päris paljud inimesed. Kui saadad kord kuus või kord nädalas välja oma olulisemate postituste kokkuvõtte, pikendab see veelgi teadete ja muu põneva sisu eluiga ning vaadatavust.

4. Paku lisaväärtust

Inimesi võib ju pommitada uudiste ja pressiteadetega, aga kui nende sisu on oluline vaid postitajale endale, ei pane seda keegi tähele. Sisuturundusega pakutakse vastuvõtjale lisaväärtust: nõuandeid, olulisi uudiseid, teadmisi valdkonnast, mille kohta firma tahab teadmisi jagada ja olla see üks kasulik allikas, kuhu vajadusel saaksid kõik pöörduda.

5. Torka silma hea pealkirjaga

Pealkiri määrab praegu peaaegu kõik, kogu postituse tähtsuse ja loetavuse. Kui lugeda veebiportaalidest kommentaare, siis on näha, et suur hulk inimesi kommenteeribki pealkirja ning võib-olla ka esimest paari lauset. Kui need on eksitavad, siis polegi lugu oma eesmärki täitnud.

Seega – pealkiri on tähtsam kui kunagi varem. Pealkiri võiks alati toetada ka firma brändi ja iseloomu. Pealkirjast peab näha olema, kes selle loo postitas ja kellest-millest juttu tuleb.

Otsimootorite jaoks peaksid pealkirjad sisaldama ka olulisi märksõnasid sisust.

6. Mõõda tulemusi

Selleks, et teada saada, kus, millal ja kes postitusi loevad, tuleb oma sotsiaalmeedia tulemusi mõõta. Hoia silm peal jälgijatel ja fännidel, kontrolli vähemalt kord päevas veebilehe kasutusstatistikat, pane Google´i veebiadministraatorite tööriista kaudu omale meeldetuletusi, kui keegi mainib firma nime või brändi või kui kodulehele saabub tavalisest suurem liiklus. Siis jõuab õigel ajal reageerida.

Oma statistikat jälgides saab õige pea selgeks, mis stiilis ja millistel teemadel postitusi kõige enam loetakse.

7. Arvesta iga kanali eripäraga

Jälgi sama sisu populaarsust erinevates kanalites – sealt võib välja tulla, et alati pole kasulik täpselt sama postitust igale poole ühesugusena saata. LinkedIN ja Facebook on erinevad keskkonnad, kus inimestel on ka sisu suhtes erinevad ootused.

Mõned suurfirmad lausa kardavad Facebooki, kuna korporatiivse brändi jaoks võib see tunduda liiga familiaarne. Linkedinis aga võib Facebooki nali mõjuda kohatult. Kui Twitterisse postitatakse teateid hashtagidena, siis Facebooki-kasutajad ei pruugi seda samamoodi hinnata. Kinnistes foorumites on üks stiil, avalikes teine.  

Samuti on postitamistihedus sotsiaalmeedias erinev. Kui Twitteris võiks säutsuda üsna tihti, siis Facebookis võib see paljude jaoks mõjuda spämmina ja ka Facebook võib liiga tihedalt postitajat nähtavuse vähendamisega karistada. Postituse eluiga sotsiaalmeedias kestab tunde, hea postitus jõuab vajalike inimesteni päevaga või isegi kauem neile, kes harvem oma sotsiaalmeediakontodele vaatavad.

8. Leia oma digikanalitele fookus

Üsna tavaliselt on firmade digitaalseks fookuseks nende koduleht, millele viidatakse kõigis teistes sotsiaalmeediapostitustes. Kuid see pole ainuke variant silma paista. Näiteks väga paljudel söögikohtadel on koduleht vaid kontaktandmete ja mõnede piltide edastamiseks, jooksvalt pannakse teateid üles Facebooki.

Kodulehte saab sotsiaalmeedias aga paremini ära kasutada näiteks veebis blogi pidades. See sobib sotsiaalmeediakeskkondadesse paremini kui lihtsalt kuiv uudis ja pressiteade. Arutelu blogipostituse üle võib Facebookis, Twitteris ja mujal tuua tähelepanu kogu blogile ja veebile ning koos sellega firmale ja brändile. Nii jääb firma kõige tähtsam digitaalne fookus alati nähtavaks.

9. Postita õigel ajal

Kuigi selle kohta on palju teooriaid, mis ajal tuleks postitada, on iga kanal natuke erinev. Facebookis saad menüülingist Insights vaadata, mis kellaaegadel on postitused kõige rohkem loetavamad, samamoodi pakub Google Analytics statistikat, millisel ajal veebi kõige enam külastajaid satub.

Sotsiaalmeedias kehtib reegel, et rohkem vaadatakse postitusi päeva jooksul tekkivatel vabadel hetkedel: tööpäeva alguses, lõuna ajal, õhtul koju jõudes ja enne magamaminekut. Need ajad võivad muidugi inimestel olla erinevad, aga sotsiaalmeedia statistikast selgub siiski mingi keskmine tõde.

10. Maksa promotsiooni eest

Kui sul on jälgijaid vähe ja sotsiaalmeedias pole veel suurt edu saavutanud, on kiireks populaarsuse kasvatamiseks võimalus oma sisu upitada, makstes selle eest. Alguses pole näiteks Facebookis promomine kuigi kallis ka.

11. Taaskasuta, aga mõistlikult

Ükski postitus ei jõua kunagi kogu auditooriumini – kes oli hetkel arvuti juurest ära, keda ei huvitanud teema ja paljude teiste jaoks jääb postitus erinevatel põhjustel kadunuks. Kui aga oli populaarne või oluline sisu, siis seda võib uuesti korrata, kuid ettevaatlikult. Näiteks saab teha kokkuvõtteid stiilis "kõige populaarsem teema täna" või "TOP teemad sel kuul".

 

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena