Kuidas otsida Google´iga nagu proff? 12 vajalikku soovitust

Veebirebane
09. dets 2021
4 min lugemine

Google´ist leiab palju rohkem, kui otsida põhjalikumalt, kui vaid üht märksõna sisestades. Siin on mõned head nipid, mis aitavad veebiavarustest just selle kõige vajalikuma info välja sõeluda. Tuleb ainult õigesti küsida.

Siin on 12 soovitust Google´ist veidi põhjalikumalt otsimiseks. Mõnikord aitab otsinguaken ka vajalikke igapäevaseid arvutusi teha (vaata viimaseid soovitusi).

1. Otsi kindlat lauset või sõnapaari

Otsides Google´ist ühe sõna põhjal, saab üsna laia vastuste valiku, mille seast sulle vajalikku kitsamat teemat ei pruugi kohe leida. Kui tahad millegi kohta täpsemalt teada, kasuta fraasi või lauset. Selleks, et Google selle täpselt õigel kujul üles leiaks, pane otsingufraasi ümber jutumärgid.

Näiteks otsides Facebooki turunduse kohta, pane otsingusse "Facebooki turundus" või "Turundus Facebookis".

2. Välista sõnad, mida ei taha tulemustes näha

Kui tahad otsida näiteks LinkedIni turunduse kohta, kuid ei huvita kõik Facebooki turundusest rääkivad lehed, siis saad tulemust kitsendada märksõna ette miinusmärki lisades. Kirjutades otsingulahtrisse Google´i lehel LinkedIn turundus -Facebook, võid saada hoopis täpsemad tulemused ja leida üles need lehed, mis spetsialiseeruvad just LinkedInile.

3. Otsi ainult Eesti lehtede seast

Kui sind huvitavad ainult eestikeelsed lehed ja ei soovi välismaistest otsida, saab piirata tulemusi näiteks Eesti domeeniga .ee.

Näiteks otsides märksõnaga turundus site:.ee, leitakse ainult .ee lõpuga ehk Eesti domeenide seast parimad tulemused. Samamoodi saab otsida ka kindlalt lehelt, sisestades kogu domeeninime, näiteks tööpakkumised site:firmanimi.ee.

4. AND ja OR ehk loogilised tehted sõnadega

Kui tahad otsida mitme märksõnaga, saab nendega teha traditsioonilisi loogikatehteid - AND otsib mõlemat märksõna, OR üht või teist märksõna. Sellised otsingunäited on näiteks turundus AND reklaam või turundus OR reklaam. Esimese puhul peab otsitulemustes sisalduma lehel nii esimene kui teine märksõna, teisel juhul vähemalt üks kahest.

5. Sulud lubavad minna veel keerulisemaks

Kui tahad märksõnu grupeerida ja keerulisemaid tehteid teha, saab panna osa fraasist sulgudesse. Näiteks turundusjuht (Tallinn OR Tartu).

6. Palju märksõnu, mis peavad kõik olemas olema

Kui tahad leida kodulehte, kus on esindatud kõik sinu otsitavad märksõnad, siis kasuta allintext: eesliidet. Siis antakse tulemuseks vaid kodulehed, kus on kõik märksõnad viimseni olemas, kuid need ei pea üksteise järel olema. Näiteks allintext:turundus reklaam tööpakkumine tartu.

7. Tähtsamad märksõnad pealkirjades

Kui sul on meeles mõni pealkiri, siis saab otsida vaid neid lehti, kus vajalik märksõna sisaldub pealkirjades. Selleks kasuta otsingut kujul allintitle:sotsiaalmeediaturundus.

8. Kuidas leida konkurente?

Otsinguga related:firmanimi.ee leiab sarnased veebilehed. Eesti domeenimaailmas see väga mõistlikke tulemusi alati ei anna, aga kui otsid ingliskeelsete lehtede seast, võib see mõnikord üsna abiks olla.

9. Kuidas leida kindlat tüüpi faile?

Kui soovid üles leida mõnda PDF-dokumenti või Powerpointi esitlust, siis saab otsingut piirata ka failitüübiga. Selleks sisesta otsitav märksõna ja lisa lõppu Filetype:. Näiteks turundusteemalise PDF-i otsimiseks kirjuta otsingusse turundus Filetype:PDF.

10. Otsi kindlast asukohast

Kui tahad otsida mingist kindlast asukohast, näiteks mõnest linnast, siis piirab ja täpsustab otsitulemusi lisand Location:. Soovid leida lennuaegu Tallinnast? Siis tipi otsinguaknasse lennuajad location:tallinn.

11. Arvuta

Kui juba Google´i otsinguaken niigi lahti, siis miks mitte ka vajalikud arvutused sealsamas ära teha? Otsinguaknasse saab sisestada tehteid, näiteks 288 * 55 ja avaneb Google´i kalkulaator. Samuti saab teisendada erinevaid ühikuid - 200 miles to km avab ühikute teisendamise akna koos tulemusega, konverteerides valuutat sisesta aga 200 USD to eur ja avaneb valuuta konverteerimise aken.

Isegi taimeri saab käivitada, sisestades 20 min timer (heliga antakse märku, kui aeg täis saab).

12. Vaata ilmateadet

Ilmateate vaatamine on samamoodi imelihtne. Kui tahad teada Tallinna ilma, tuleb otsingulahtrisse sisestada weather tallinn. Avanevas ilma-aknas saab teada nii hetkeolud kui ilmaprognoosi lähinädalaks.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00