Ekspert: veebilehele sisu luues tuleb oma toote ümber tekitada maailm

Sel nädalal annab Veebimajutuse partner, agentuuri Vurr loovjuht Rauno Kutti nõu, kuidas oma veebilehe või sotsiaalmeedia jaoks head sisu luua.

Mida tuleks kodulehele sisu luues tähele panna?

Esimene väga oluline asi, mida tähele panna, on toote kohta käiv asjalik info. See on see kohustuslik asi, ilma milleta hakkama ei saa. Tänapäeval on aga üks väga oluline asi ka näidata, kuidas see toode reaalses elus töötab.

Kuna me ise agentuuriga toodame pidevalt oma klientide jaoks erinevat sisu, siis eesmärk on näidata, kuidas sinu toode inimeste maailma sobitub ehk toota näitlikku materjali, näidata, kuidas toode töötab. Kasutada saab selleks näiteks tuntud inimesi või vajadusel ka oma inimesi.

Lähenemine sõltub sihtgruppidest. Ühel juhul võidakse rääkida asja lihtsusest, teisel puhul tehnilisest võimekusest, kolmandal juhul teha aga lihtsalt kunsti.

Seda võiks teha nii videopildi abil kui ka tekstiliselt. Tekst töötab otsingumootoritega hästi ning sobib ka neile, kes videot vaadata ei saa, kuid samas on olulised ka pildid ja videod.

Kõike seda tehes ei tohiks aga kindlasti unustada, et sisu peab olema võimalikult lühike ning tabav.

Kas oma veebilehele peaks tegema ka blogipostitusi?

Ma mõõdan edukat kodulehte selle järgi, kui palju kasutaja lehel aega veedab.

Ühtepidi teema, mis pole otseselt tootest endast, on blogipostituse materjal. Sellega püüad kasutaja kinni, näidates neile seda maailma, kuhu toode kuulub. Otsingumootoritega tuleb see kuskilt välja ja inimene jõuab tooteni.

Näiteks, kui müüa kaameraobjektiive, siis tuleks rääkida fotograafide elust ja maailmast. See objektiiv on siis seal justkui väike osake juures. Seda vahtu peaks tekitama, et inimest inspireerida veelgi rohkem ja avada seda maailma, kuhu toode kuulub. Samuti ei saa kuidagi kõrvale jätta objektiivi tehnilist võimekust, suurust, raskust, erinevust eelnevate sarnaste toodetega ja muid aspekte. Sisuliselt tuleb toode maha müüa, aga igale ostjale võib mõjuda erinev nüanss toote juures.

Teine variant on panna oma toode lehele üles, sinna üks pilt juurde ja lisada lühike kirjeldus. Sellega sa ei suuda inimest kuigi kaua lehel hoida, kuid kui müük saab nii tehtud, siis järelikult pole muud ka vaja.

See on kohati laialivalguv teema. Kui sa teed blogi, siis seal sa peadki teksti ja sisu palju tootma. Kui teed lühikese tootelehe, siis võib olla eesmärk saada inimesega kontakti ja siis tuleb see jälle teistmoodi üles ehitada. Kõik oleneb konkreetsest eesmärgist.

Kas sisu tuleks toota ise või palgata agentuur?

Tänapäeval on ise võimalik kõike teha, näiteks ilusaid kodulehti või pilte. Selle jaoks on vaja aga ressurssi, nii ajalist, kui ka seda, millega seda reaalselt teha. Samuti on vaja kriitilist meelt, et saada aru, kas see teeb brändile pigem kasu või kahju.

Pilti saab teha väga hästi ning väga halvasti, video ning tekstiga samuti. Isegi kodulehti on võimalik täna robotite abil väga kiiresti püsti panna ilma disainerite ja arendajate abita. Sinna kõrvale tuleks aga leida keegi kolmas inimene, kes saaks hinnata seda, mida sa teed.

Tegevuse tulusust saab samuti kiirelt mõõta ka sotsiaalmeedia abil. Selleks tuleb turundada õigetele inimestele, et sihtgrupp soovitud kohta soovitud tegevust tegema tuleks.

Selle tegevuse aluseks on aga plaani ja eesmärkide paika panemine, et hinnata, kas sellel tegevusel, mida sa teed, on ka mingi tulemus. Kui hakata asja lambist tegema, siis on seda raske hinnata.

Millised on sisuloomise kuldreeglid?

Number üks on see, et uuri, mida konkurendid on teinud, kuidas nad seda on teinud ja kuidas sina seda paremini saaksid teha. Kui sul pole konkurente, siis otsi välja näiteid maailmast, mis sulle endale meeldivad, et saaksid oma ideid kuidagi valideerida.

Number kaks asi on kvaliteet. Tekstide puhul tuleks tähele panna, et mida lühem see on, seda parem, kuid lugu ei tohi jätta jutustamata. Kvaliteet kehtib muidugi nii video kui ka pildi osas.

Number kolm on see, et kui sul on koht, kuhu sa oma asju paned, siis peab olema kindel plaan, kuidas seda turundada. Kui oled kõik lehele üles saanud, tuleb välja mõelda, kuidas inimesed ka sinna lehele saada. See on ka kõige suurem töö. Kui saad liikluse kätte, siis saad hinnata, kas tegevus oli tulemuslik või ei.

Number neli on mõõta ja analüüsida. Inimeste liikumist veebis on nii lihtne tänasel päeval jälgida. Kust nad tulevad, millistele linkidele klikitakse, milline sisu meeldib. Katseta, tooda, mõõda ja muuda.

Kas ühe platvormi jaoks loodud sisu saab ka mujal kasutada?

Esimese asjana on vaja paika panna plaan. Kui see on paigas, siis hakkad kõikide kanalite jaoks sisu looma. Seda peaksid igal pool veidi erinevalt tegema, kuna iga kanal oma olemuselt erinev.

Kui täna mõtlen, et teen kodulehe ettevõtte tutvustamiseks, maandumislehele toote tutvustamiseks ja kasutan omatud meediat ja ostetud meediat sisu turundamiseks, siis ühte sisulist postitust ei saa lihtsalt kopeerida igale poole.

Kuna kanalid on nii erinevad, siis oma ülesehituselt ei ole sisu kanalite üleselt atraktiivsed. Sotsiaalmeedia puhul ei saa kunagi teksti kopeerida ühest kohast teise, kuna nende formaadid on nii erinevad. Sama kehtib ka uudiskirja puhul ehk tuleb mõelda kanali eesmärgile, iseloomule ja vastavalt sellele sisu ümber mängida.

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena