Kuidas luua kampaania jaoks veebileht?

Ivar Krustok
07. okt 2016
7 min lugemine

Kampaania jaoks veebilehe loomine võib tunduda lihtsa ülesandena. Võib-olla on sul juba eksisteeriv teenuse/toote vaheleht olemas, mis tundub sobivat. Miks siis mitte olemasolevaid ressursse ära kasutada ja suunata külastused juba olemasolevale lehele. Kuid sageli on see esimene viga, mida kampaania puhul tehakse. Nimelt ei ole kodulehe vahelehed sageli optimeeritud konversioonile ehk fookuses ei ole vaid üks tegevus. Navigeerimismenüü, erinevad viited, võib-olla ka seotud tooted/teenused, on kõik segavad faktorid, mis hajutavad potentsiaalse kliendi tähelepanu ja vähendavad konversiooni tõenäosust.

Üllatavalt sagedased on juhud, kui külastused suunatakse kodulehe avalehele, mis ei ühti kampaania sõnumiga ning tekitab külastajas segadust – see ei ole ju see, mida reklaam lubas! Siin on mõned kasulikud näpunäited, kuidas luua edukas kampaanialeht.

Lihtsuses peitub võlu

Kampaaniat luues on igal ettevõttel kindel eesmärk, mida soovitakse saavutada. Veebikampaaniate puhul on selleks kas registreerumine mingile tegevusele, ost või mõni muu tegevus.  Selleks, et eesmärki täita on oluline luua võimalikult lihtne ja arusaadav kampaanialeht, kus ei ole üleliigset müra. Lehel peab olema täpselt nii vähe informatsiooni, et veenda külastajat tegevust sooritama. Kõik ülejäänud on juba müra ja hajutab tähelepanu. Kui kampaania eesmärk on registreeritud kasutajate saamine, siis tehke nii, et registreerimisvorm oleks lehe fookuses. Ärge peitke registreerimisvormi CTA nupu taha või andke talle liiga palju informatsiooni. Mida lihtsam üleskutse ja selgem tegevus, seda suurem tõenäosus on veenda külastaja registreerima.  

Lisaks informatsiooni hulgale tuleks tähelepanu pöörata ka pildimaterjali kasutamisele. Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, eks? Kuid ka siin tuleks lähtuda mõistlikkuse printsiibist. Google „Page speed load time“ uuringu tulemustel konverteeruvad paremini lehed, kus on vähem pilte. Näiteks mobiilsete maandumislehtede puhul konverteerisid kasutajad lehtedel, kus oli 38% vähem pilte.

Nii vähe kui võimalik, nii palju kui vaja

Teine levinud viga on väga pikkade registreerimisvormide kasutamine. Küsides külastajalt andmeid, mis ei puutu üldse konteksti, see võib tunduda külastajale kahtlane või hoopiski liiga vaevarikas tegevus, et üldse vaevuda vormi täitma. Seega mida rohkem te neilt informatsiooni nõuate, seda väiksem on tõenäosus, et külastaja täidab vormi.

Registreerimisvormi puhul kehtib printsiip „less is more“. Ehk mõelge iga küsimus väga hoolega läbi, kas teil ikka on seda infot tarvis, et esimene kontakt saavutada. Tõenäoliselt ei ole näiteks proovisõidule registreerimiseks tarvis teada külastaja kodust aadressi. Oluline on kätte saada kontakt – nimi ja telefoni nr või e-maili aadress. Edasine on juba müügiosakonna töö. Kontakt on käes ja suhtluse saab viia personaalsele tasandile.

Olemasoleva kliendibaasi kaasamine

Sõltuvalt valdkonnast ja brändi tuntusest võib uute kontaktide osakaal lehel varieeruda. Kuid külastajaid, kes satuvad teie lehele esimest korda, on kahtlemata arvestatav hulk. Nende puhul on lehe esmane eesmärk usalduse võitmine.  Usalduse võitmiseks on parim viis soovitused. Selleks võiks kasutada rahulolevate klientide tagasisidet või koostööpartnerite logosid. See kinnitab potentsiaalsele kliendile, et teised on teie ettevõttega rahul ning teil on ka valdkonnas varasemad kogemused olemas.

Tagasiside lisamise puhul tasub kindlasti jälgida, kuidas seda infot esitleda. Mingil juhul ei tohi kasutada stock pilte või väljamõeldud ütlusi. Kõige usaldusväärsemalt mõjuvad konkreetsed tsitaadid mida ilutsevad kliendi foto või ettevõtte logo. Tagasiside saamine ei ole sugugi keeruline, tuleb vaid partneri või kliendi poole pöörduda ja küsida, kuidas nad teie teenustega rahul on. Kui kliendid on rahul, siis ei ole nad ka kitsid oma kogemust jagama. Tahavad kliendidki näidata, et nad on leidnud usaldusväärse partneri ja usaldavad teid. Võimalus on ka kliendi tagasiside põhjal lühike kokkuvõte kirjutada ning see kliendiga kinnitada.    

Päis on oluline!

Inimese tähelepanuvõime on umbes 3 sekundit, seda on vähem kui kuldkala mälu. Asi ei ole selles, et inimesed on rumalad või tõsiste tähelepanuhäiretega, vaid süüdi on informatsiooni maht. Iga päev „ründab“ meid informatsiooni igast võimalikust meediakanalist. Sellise infotulva alla on lihtne mattuda ning seepärast ongi tähelepanuvõime aja jooksul kahanenud ning tähelepanu pööratakse vaid kõige olulisemale. Just seetõttu on oluline pöörata eriti suurt tähelepanu maandumislehe päisele. Kasuta seda kohta kõige olulisema info esitlemiseks. Tee lihtsalt ja lühidalt selgeks, mis kasu klient sinu kampaaniast saab.

Ära unusta mobiili!

Mobiil on meie igapäevane kaaslane, mis lahkub harva kaugemale kui paar meetrit meie lähedusest. Mobiil on oluline ja seda ei ole enam võimalik vältida. Seega on mobiilne maandumisleht nii oluline, et seda 2016 aastal eraldi välja tuua tundub lausa jabur. Kuid siiski – mobiilne maandumisleht on must have! Viimase kolme aasta jooksul on peamine digitaalmeedia tarbimine kasvanud just mobiilis. Peamiselt küll rakenduste arvelt, kuid ka rakendused on suurepärased külastuste genereerimise allikad!

Kui veebileht pole mobiili jaoks kohandatud või laeb liiga kaua, siis külastaja lahkub ega soovita teid ka sõpradele. Näiteks jaekaubanduse gigant Alibaba saab ligi 60%müügist just mobiili vahendusel. Tervelt 50% Dominos pitsatellimusi tehakse samuti läbi mobiilsete seadmete (ja siia alla ei kuulu telefonikõned).

Seega enne kampaania seadistamist veendu, et veebileht on mobiilisõbralik, laeb kiiresti, sisaldab vaid vajalikku infot ning teeb külastajale selgeks, mida ta tegema peab.

Testi erinevaid lahendusi

Internetiturunduses pole kunagi one size fits all lahendust, mis sobib kõikidele klientidele. Iga valdkond on erinev, igal ettevõttel oma eesmärgid. Seepärast on tähtis proovida erinevaid lahendusi ja jälgida, mis just teie puhul kõige paremini toimib. Selleks võib kasutada näiteks A/B testimise platvormi, kus saab külastajaid suunata erineva ülesehitusega veebilehele ning testida, milline lahendus on parema konversiooniga. Sellised platvormid aitavad pidevalt lehte arendada ja testida, et saavutada optimaalseim lehe ülesehitus parima konversioonimäära jaoks.  

Kui tunnete, et teie maandumisleht on hea ja soovite külastajaid veebilehele saada, siis kõige parem tööriist enda lehele külastajaid saada on kasutades automatiseeritud platvorme nagu näiteks Frank. Kasutades selliseid platvorme on teil väga lai katvus ja saate soodsa hinnaga enda veebilehele liiklust.  

Lõpetuseks üks hea maandumislehe näide, millest võiks eeskuju võtta.

Ivar Krustok

Frank on nutikas ja ülilihtne tööriist täpselt sihitud bännerkampaaniate käivitamiseks. Kõigest 5 minuti ja 3 bänneri formaadiga saab käivitada kampaania, et õiged inimesed jõuaksid sinu veebilehele.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00