Kuidas väikeettevõttele veebilehte luua?

Feliks Stavitski
06. juuni 2018
5 min lugemine

Väikeettevõttele veebilehte planeerides tuleb läbi mõelda palju erinevaid nüansse alates veebiaadressist ja majutusteenusest kuni sisuloome ja konkurentide kaardistamiseni. Kuidas uue veebikodu planeerimisega algust teha ja mida sealjuures silmas pidada, räägib OÜ Convert juht Feliks Stavitski.

Kui palju peaks tähelepanu pöörama konkurentide veebilehtedele nii oma lehte luues kui seda värskendades?

Kindlasti peab alati jälgima, mida konkurendid teevad. Eriti võiks vaadata neid, kelle kohta on kohe kindlasti teada, et nende veebiäri on tulus. Samas ei peaks midagi üks-ühele kopeerima ainuüksi seepärast, et „mulle-meeldib-see-nupp-teeme-järele“. Ühelt poolt seepärast, et on keeruline teada saada, kuidas mõni konkreetne element konkurendi kodulehel töötab ja kas see töötaks ka sinu äris? Muidugi võiks kõiki elemente ju proovida, aga selleks võiks kindel põhjus olla ning katsetada tasuks split-testimisega.

Kui oluline osa veebis olemisest on lehekülje optimeerimine otsimootorite jaoks ehk SEO? Kas seda tuleks planeerida koos veebi tegemisega või saab seda teha ka hiljem?

SEO (Search Engine Optimisation) kui termin näitab juba ise ära, et tegu on optimeerimisega. Seda tuleks nii ette planeerida kui ka edaspidi jätkuvalt optimeerida.

Veebilehte valmistades on palju tehnilist poolt, mille korrektne tegemine annab koheselt plusspunkte Google’i silmis. Sellele tehnilisele poolele tuleb juurde lisada asjakohane sisu – olgu selleks siis tekst, video, pildid või mis iganes muu sisuelement. SEO-d ei ole mõtet teha ilma sisuta ning sisu pole mõtet teha ilma optimeerimiseta. Oluline aspekt on ka sisu promomine. Kõik need elemendid on olulised ja eraldi tehes annavad kindlasti positiivse tulemuse, kuid komplektina on eriti võimsad.

Kui suurt rolli mängib konkurentsisituatsioon SEO planeerimisel?

Kui ettevõte just parsjagu vaakumis ei tegutse, siis on konkurentide tegevuse jälgimine hea ka SEO parandamisel. Selleks tuleb lisaks enda kodulehe auditile teha sama ka konkurentide lehtedele. Sa võid imestada, kui palju infot võib nende kohta vabalt kätte saada. Õpi ja kasuta enda huvides ära!

Kui koduleht on otsimootorite jaoks optimeeritud, siis on aeg mõelda veebilehe turundamisele. Kas sellele peaks mõtlema veebilehe planeerimisetapis või või on taibukam leht kohe püsti panna ja siis alles turundama hakata?

Võtame asja hoopis niipidi – veebileht ongi üks osa turundusest. Siit lähtudes tuleks veebileht luua lähtudes turundusplaanist. Enne veebilehe tegemist tuleb selgeks teha, kellele mida ja kuskohas pakutakse.

Kui oluline on, et loodav veebileht oleks kohe mobiilsetele seadmetele loodud? Milliseid seadmeid ja brausereid peaks üldse silmas pidama?

Üha suurem osa inimesi veebi läbi oma mobiilse seadme. Seega on mobiilsetele seadmetele optimeeritud veebileht väga oluline ning see muutub aina olulisemaks. Soovitan pigem alustada veebilehe valmistamisel ja struktuuri loomisel just mobiilsest vaatenurgast. Ja seejärel kohandada veeb tavaekraanidele (tõenäoliselt varsti räägitakse mobiiliekraanidest kui tavaekraanidest).

Kindlaid brausereid ja seadmeid ei peakski silmas pidama. Veeb tuleks luua nii, et sisu ja vaated muutuksid teatud laiusteni jõudes automaatselt.

Olete teinud palju erinevaid veebilehti erineva suurusega klientidele. Millised on need väikeettevõtte loodava veebilehe komponendid, millele kliendid enamasti tähelepanu ei oska pöörata, kuid mis tegelikult väga olulised on?

Sisu! Sellele küll osatakse tähelepanu pöörata ning saadakse ka aru, kui oluline see on, kuid suureks probleemiks on paljudele oma ideede sõnastamine.

Millised on üldse suuremad probleemid, mis torkavad Eesti väikeettevõtete veebilehti vaadates valusalt silma?

Peaksin nüüd vabandama, aga Eesti väikeettevõtete veebilehed on alles veebi keskajas. Need kasutavad kogu tolleaegset Mendelejevi tabelit – maa, õhk, vesi ja tuli, aga me oleme sellest ajast väga kaugele edasi jõudnud ning tabel on täitunud sadade erinevate elementidega.

Teine probleem on, et proovitakse kõike ise teha, selle asemel, et osa tööd ära anda. Ma soovitan keskenduda sellele, milles ise parim oled ehk põhitööle. Turundustöö võib anda internetile kui suurele turundusmasinale. See annab suurepärase võimaluse just väikeettevõttel olla suurtest kiirem ja paindlikum, mis omakorda annab praeguses kiirelt muutuvas maailmas suure eelise.

Kolmandaks tuleb arvestada, et veebileht iseenesest ei ole mingi imerohi, mis ettevõttele kliente leidma hakkab. Veebileht on pidev ja pikaajaline protsess, mis ei saa ega tohikski kunagi valmis saada. Nii kui valmis saab, nii ta ka kohe sureb.

Millist rolli mängib see, kuhu veebileht majutatud on? Kas ja kuidas on see veebi külastajate jaoks oluline?

See, kuhu leht majutatud on, mängib tegelikult otsustavat rolli mitmest aspektist vaadatuna. Kõigepealt kiirus – kui koduleht on aeglane ehk kehva hostinguteenuse juures majutatud, siis teenib see miinuspunkte SEO osakonnas ja ka külastajad ei viitsi oodata, millal leht ükskord ette ilmub. Turvalisus on samuti väga oluline ja sõltub paljuski majutuse pakkujast. Kui majutusteenus sisse osta, siis on klienditugi ja selle kvaliteet minu arvates üks olulisemaid näitajaid. Ja veebimajutus.ee on sel alal kogu aeg tipptasemel olnud.

Feliks Stavitski

Ettevõte teeb veebilehele tasuta ülevaatuse ning annab teada, mis lehel toimib ja mis mitte.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00