Kuidas kodulehel reklaamidega raha teenida?

Veebirebane
10. jaan 2017
6 min lugemine

Mõned, küll mitte paljud, on rikkaks saanud veebireklaamidega, näidates oma paljukülastatud lehel bannereid, reklaamlinke või ülekattereklaame. Kui kodulehel on piisavalt liiklust, siis miks mitte see rahaks pöörata, võimalusi on mitmeid.

Tavalise, mõnisada külastajat päevas koguva kodulehega paraku end ära ei elata, vaja on ikka tuhandeid, kümneid tuhandeid külastajaid iga päev, kes ka reklaame vaatavad. Küll aga võib ka üsna keskmine veeb tuua nii palju reklaamitulu, et näiteks oma domeeni ja veebimajutuse kulud tasa teenida. Seega tasuks proovida. Aga kuidas ja milliste reklaamidega? Siin on väike ülevaade.

 

Google Adsense aitab alati

Lihtsaim viis oma veebi reklaame saada ilma müügiinimest palkamata või ise aktiivset müügitööd tegemata on otsida mõni reklaamivahendust pakkuv teenusepakkuja.

Maailma suurimate hulka kuuluv tehnoloogiafirma Google saabki enamuse oma tulust reklaamidelt, aga mitte ainult otsingumootoris näidatavatelt reklaamidelt. Google Adsense on programm, mis mõeldud veebilehtede omanikele ja sellega liitudes saab sobiva suurusega bännerid paigutada oma kodulehele. Siiski on mõned piirangud, kodulehel peab olema piisavalt liiklust ja ühele lehele ei saa panna Adsense´i bännereid lõputult, vaid kindla arvu.

Adsense'i tööpõhimõte on lihtne. Sina paned nende koodi oma kodulehele, nemad müüvad sinu pinda läbi Google´i reklaamioksjonite. Parim pakkumine võidab ja saab näitamisõiguse. Sulle makstakse komisjonitasu, mis sõltub kodulehe külastatavusest ja oksjoni tulemusest.

Google maksab juba aastaid otse Eesti pangaarvetele, nii et röövellik tšekkide lunastamistasu, mis kehtis varem, pole enam takistuseks. Firmana läheb tasu ettevõtte tuludesse, eraisikuna on korrektne pärast ise tulud maksuametis deklareerida ja ära maksta.

Kui palju Adsense´iga teenib? See on põhiküsimus, aga vastata pole niisama lihtne. Nagu öeldud, sõltub tulemus väga paljudest teguritest.

Lisaks kodulehe külastatavusele ja reklaamidele klikkimisele (osa reklaame on tasustatavad ka vaid näitamise eest) sõltub palju ka Google´i reklaamilepingust ja oksjonitulemusest. Kui sinu koduleht on väga kitsale nišile ja selle sihtgrupp on mõne reklaamija jaoks väga hinnaline (veel parem, kui mitu reklaamijat selle pärast võitleks), siis võib reklaami hind üsna kalliks kujuneda ja kodulehe omanik teenib rohkem. Tavaliselt aga… külastajad on veebis reklaamipimedad rohkem kui kuskil mujal (lisaks kasutatakse reklaamiblokeerimise vidinaid) ja 1000 näitamise kohta võib heal juhul teenida ühekohalise arvu klikke. Selle eest teenib omakorda heal juhul mõne euro.

 

affiliate.jpg

Affiliate ehk partnerlusprogramm jagab tulu

Juba aastatuhande algusest on olemas affiliate program´id ehk partnerusprogrammid, mille toimimine on selge: sina paned mõne veebis tooteid-teenuseid müüva lehe koodi oma lehele ja kui keegi selle kaudu midagi ostab, saad tehingust mingi osa või kindla tasu endale. Väga palju on selliseid programme USA-s, vähem makstakse Eesti veebilehtedele, kuid paljud populaarsed teenused on ka eestlastele nõus kasumit jagama.

Mõned sellised programmid on järgmised (rohkem saab neid otsida siit):

microsoftaffiliates.com - loomulikult on tohutu hulk inimesi viimasel ajal hakanud Microsofti igakuise tasuga kontoritarkvara ostma, sest Windowsi uuendamise järel on ka uus Office aktuaalne. Kui juhatad nad Microsofti partnerlusprogrammi kaudu Office365 või muid Microsofti tooteid ostma, saad 10% tulust endale.

apps.google.com - üks parimaid pilveteenuseid Google´ilt, Google Apps võib tunduda sobiv paljudele väikestele ja keskmistele firmadele. Google maksab selle eest 15 dollarit iga kohalemeelitatud kasutaja eest ja kuni 1500 dollarit iga firmaliitumise pealt.

apple.com/itunes/affiliates - iTunes on üks populaarseimaid muusika, videote ja äppide ostmise keskkondi. Kõikide Apple´i fännide pealt on sul võimalus teenida mingi protsent, mis sõltub konkreetsest ostust. Apple avaldab täpsemad tingimused igale liitujale eraldi.

tripadvisor.com/affiliates - maailma suurima reisiarvustuste saidi üheks põhiäriks on nendesamade arvustatud kohtade müük reisijatele. Tripadvisor pakub partneritele kuni 50% komisjonitasust.

Väike teemajuht: mismoodi partnerlusprogrammid tasustavad?

  • Cost Per Action (CPA): makstakse kliendi tegevuse eest: ankeedi täitmine, allalaadimine, küsitlus jne.
  • Cost Per Lead (CPL): tasu tuleb selle eest, kui klient avaldab müüjale kas oma mõne olulise kontakti (e-posti aadressi) või makseinfo (krediitkaardiandmed).
  • Cost Per Sale (CPS): jagatakse tehingu müügitulu (protsent tulust).
  • Cost Per Click (CPC): iga kliki eest partneri kodulehelt  arvestatakse mingi kindel hulk raha (sente).

 

clickit.jpg

Kodumaised reklaamivahendajad

Lisaks suurtele tegijatele on ka Eestis väiksemaid, kuid mõnikord hoopis tulusamaid rekmaalivahendajaid, kes on sihitud Eesti (või Balti või koguni Euroopa) turule ja nende reklaamiklientide hulgas on rohkem neid, kes väärtustavad eestikeelseid lehekülgi.

Clickit ja Smartad pakuvad võimalust panna oma kodulehele kood, mis näitab reklaami kodulehe sisu peal ülekattega bännerina. See on veebi omanikule kõige lihtsam, bännereid pole vaja kuhugi kujundusse sättida, need on alati pealmsies katvas kihis ja külastaja peab saama neid nurgas olevast ristist kinni panna, et veebisisu tervenisti näha.

Katvatel bänneritel on üks puudus, need on kasutaja jaoks kõige häirivamad, takistades osa veebilehe nägemist. Samas maksavad reklaamijad nende eest rohkem, sest need on silmatorkavamad.

Kodumaistelt tegijatelt saab muidugi küsida ka lihtsalt bännereid. Kui koduleht on dünaamiline ehk vastavalt kasutaja seadmele muutuva kujuga, tuleks küsida võimalust responsive reklaamikoodi järele.

 

ads-1663031_1280.jpg

Kuidas reklaam kodulehele lisada?

Enamasti on reklaamivahendajal olemas HTML-kood, mille peaks kas oma kodulehe jalusesse kppeerima, kui näidatakse katvat läbivat (overlay) bannerit või siis lisama HTML-koodi kodulehe mõnesse veeru- või päise- või jaluseblokki, kuhu ilmub reklaam.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00