Kuidas ise kiirelt ja tasuta bännerit teha?

Kui oma äri toimib, siis tekib ikka vajadus seda ka teinekord veebis reklaamida. Lihtne tekstilink ei torka silma ning paljud veebiagentuurid küsivad kohe ka firma bännerit, mida saitidele üles riputada.

Bänneri tegemine on lihtne ja samas ei ole ka. Kerge on libastuda ja jätta endast amatööri mulje. Samas võib proffide poole reklaamiagentuuris pöördumine olla väikesele ettevõttele või ühemehefirmale liiga kallis.

Nagu peaaegu kõigil juhtudel, tulevad appi odavad või lausa tasuta veebiteenused, millega saab kas otse brauseris uue bänneri valmis teha või allalaetava programmiga asjaliku, profitasemele lähedase tulemuse saavutada. Proovime mõnesid veebiteenuseid, aga kõigepealt natuke üldisemad juhendid, kuidas alustada.

Alusta suurusest

Ehkki kunstiandel lennata lastes võib välja kujuneda mõni ilus formaat, tuleb lõpuks siiski leida standardbännerite seast sobiv suurus. Kunagine klassika oli 468 x 60 pikslit. Sellised õndsad ajad, kui piisas ühest-kahest bännerisuurusest, ei tule ilmselt enam kunagi tagasi. Praeguseks on 468 x 60 juba liiga väike, agentuurid krimpsutavad nina ja soovitavad mõne suurema formaadi võtta, sest näiteks Full HD ekraanil on selline kastike märkamatult pisike.

Praegused bännerite standardsuurused on üldjuhul sellised:

Bänneri suurused

(Allikas: NEXO Design, Nnemo)

Muidugi on ka lisaks spetsiifilisemaid formaate ja “kardinaid”, “mütse” ja nii edasi, kuid alustame esialgu lihtsamatest.

Kuna paljud veebilehtede kujundused on dünaamilised ehk lehekülje kujundus muutub vastavalt ekraanisuurusele, siis hinda on läinud ka responsive reklaamid: nende suurus pole täpselt määratud ja bänner hõivab alati maksimaalse osa talle ettenähtud pinnast.

Päisesse käivad tavaliselt Leaderboard-tüüpi reklaamid (standardsuurusega 728 x 90 pikslit ja selle modifikatsioonid), veergudesse “pilvelõhkujad”, ruudud või nupud. Kõige levinumad standardsuurused on 728 x 90, 300 x 250, 160 x 600, 300 x 600, 970 x 90 pikslit.

Millest alustada?

Kui suurus välja valitud, vali reklaamile sobiv taust (värv või muster). Lihtsa bänneri peale vali välja läbipaistva taustaga fototükid või graafika, mis reklaamile käib ning paiguta pildiprogrammis bännerile. Kasuta erinevaid kihte (layers), et hiljem saaks elementide paigutust muuta.

Paigutust tuleb aga tavaliselt alati muuta, kui hakkad reklaamile teksti paigutama. Fontide ehk kirjastiilidega ei maksa üle pingutada, üks-kaks kirjastiili on piisav. Muuda bänner isikupäraseks, kasutades firmastiili, firmavärve ja kujundust. Vajadusel ka helisid.

Psühholoogid, reklaamiteadlased ja muud asjatundjad on välja selgitanud, mis värvid mis olukordadesse kõige paremini sobivad: ökoteemad rohelistes toonides, pulmad heledates pastelsetes toonides, uudised ja meedia jõuliste kontrastidega (punane, must), mereteemad sinised ja nii edasi. Vähem värve korraga on parem.

Mida bännerile kirjutada?

Pilt ütleb tavaliselt rohkem kui tuhat sõna, kuid bänneril on tekst samuti väga oluline. Üle kahe, äärmisel juhul kolme fondi ei tasu kasutada, pilt läheb liiga kirjuks. Kasuta tähtede varjusid, et taustast paremini eristuda või teksti taustal olevaid teist värvi kaste.

Selleks, et tekst silma paistaks, peaks see kutsuma midagi tegema, lubama midagi enneolematut, mis paneb pilgu tekstil peatuma. Edasi juhatab juba bänneri taga olev link (maandumislehed, kuhu see viib, on omaette teema).

Online-vahendid bänneri tegemiseks

Muidugi võib bänneri loomiseks võtta mõne graafikaprogrammi. Photoshop tuleb esimesena meelde, aga kui seda pole ning vaja on lihtsat reklaami, pole mõtet tarkvara ainult selle jaoks ostma hakata. Tegelikult pole vaja üldse ühtegi programmi installida, sest leidub ka hulk veebipõhiseid vahendeid (samamoodi, nagu mõni aeg tagasi blogis kirjeldatud logo tegemisel).

Banneradscreator.com küsib mõned lihtsad asjad: reklaami taust, tekst, pildid. Selle materjali põhjal saab ilma eriliselt pingutamata pildi kokku. Teenus proovib sobitada värviskeeme nii, et tulemus poleks silmale valus vaadata.

Probleemiks on veebilehe talumatu aeglus, aga mine tea, võib-olla mõnel muul ajal on seda proovides kiirem.

Mybannermaker.com küsib rohkem, kui eelmine: taustapilt, tekst, äärised, efektid. Teksti välimuse seadistamiseks on hulk võimalusi:

Bänneri loomine

Tulemus on liigsete kellade-viledeta elementaarne ja lihtne.

Bänner 1

Kui tekib soov allservas olevaid kirju eemaldada, peab maksma 25-dollarilise aastamaksu. Hulgi lihtsaid bännereid tehes võib see kasulik olla.

Bannersnack.com on juba tõsisem tööriist proffide kujundustega, kuid nõuab enda registreerimist kasutajaks. Tulemus on, nagu oleks mõnes reklaamistuudiost tellinud:

Bänner 2

Tasuta jääb küll alla nurka Bannersnacki kiri, kuid seal tehtud reklaami väljanägemine on hea ja kes raatsib, ostab selle välja näiteks 12 dollari eest kuus pakutava odavama paketiga. Ülalolev reklaam HTML5-na alla laadides on ka liikuvate piltidega.

Canva.com tahab samuti kasutajaks registreerumist ning pakub välja mõned tasuta kujundused. Bännerile saab valida taustu, graafilisi elemente, teksti ja efekte. Natuke jändamist ja üks võimalik lihtne bännerikujundus sai selline:

Bänner 3

Muidugi saab profimat kujundust teha ka Photoshopis või muudes kujundusprogrammides ning bännereid saab liikuma ja vilkuma panna, kuid nendest nippidest kirjutame juba mõnel järgmisel korral.

 

Jaga
Nõuandja