Kas sinu veebi avaleht vastab 5 sekundi reeglile?

 

  • Avaleht peab lugejale kohe selgeks tegema 3 asja: mida ta siit saab, miks see talle hea on ning mida ta edasi tegema peab.
  • Anna külastajale otse märku, millega sa tegeled: kasuta selleks pealkirja ja alapealkirja.
  • Suuna külastaja selgelt eristuva nupu abil soovitud tegevust sooritama.
  • Tegele vastuväidetega, et kliendi muresid leevendada.

Sinu veebi avalehe tekst on topelt-oluline.

See peab avaldama muljet ja viima lugeja vajalikele alamlehtedele.

Kujuta ette, et oled just jõudnud Pariisi lennujaama.

Lisaks sellele, et tunned end suurlinnas teretulnuna, on oluline ka sinu järgmine samm ehk sinu tegelik siht. Sa soovid jõuda võimalikult kiiresti linna viivale transpordile ja edasi tuledesäras linna avastama.

Sinu kodulehe esmakordne külastaja on nagu turist võõras linnas!

Ole sõnade valikul julge ja leidlik.

Anna oma lugejale teada, et sul on tema jaoks olulist ja kasulikku teavet.

Hoia teda põnevil ja tegevuses.

Ja mis kõige olulisem: lase tal kiirelt soovitud infoni jõuda.

Külastaja peaks avalehel saama 5 sekundiga teada 3 põhiasja.

  1. Mida ma siit saan
  2. Kuidas mu elu sellest paremaks muutub
  3. Mida ma edasi tegema peaks

Mida lugeja sinu veebist saab

Sinu kodulehele – eriti esmakordselt – jõudev külastaja on otsingul.

Sinu ülesanne on teda veenda, et ta on õiges kohas ja aru saada, mida ta täpselt otsib.

See on sinu „Tere tulemast Pariisi!” infograafika, millel on selgelt ära toodud kõik vajalikud ikoonid: pagasisaalist passikontrollini.

Kasuta avalehel 5–6-sõnalist pealkirja. Suurt ja rasvast.

Anna pealkirjas külastajale arusaadavalt teada, millega sa tegeled.

Võimalusel lisa, kuidas sa konkurentidest erined või parem oled. Või löö lauale oma tugevaim trump.

  • Kui toimetad eramuehituses, kirjuta: Ehitame koduseid eramuid
  • Kui pakud tennisetunde: Tallinna suurim tennisekool
  • Kui turundad hotelli: Kõrgeim ööbimine Tallinna südames
  • Kui oled e-pood: Suurima valikuga kellapood Eestis
  • Kui osutad disainiteenust: Lase oma sõnumil selgemini esile tulla

Aga viimases pealkirjas pole ju sõnagi juttu sellest, mida sa pakud?

Alati ei peagi olema! Valida saad ka veidi teistsuguse lähenemise – keskenduda lugejale.

Kuidas sa inimeste elu paremaks muudad

Järgmisena saad appi võtta üks või kaks alapealkirja.

Need peaksid mõjuma pealkirja loomuliku pikendusena – olema pealkirjast väiksema fondiga, ent paigutatud kohe selle alla.

Alapealkirjas kirjuta sellest, millest sinu külastaja hoolib. Too välja väärtused, mis paneksid teda sinu teenust eelistama, usaldama ja armastama.

Või vasta alapealkirjas kohe veebikülastaja suurimale kahtlusele/hirmule.

Või anna lubadus:

Pealkirja ja alapealkirja saad omavahel ka ümber tõsta. Eriti juhul, kui soovid väärtuspakkumist rohkem rõhutada. Näiteks nii:

Lase oma sõnumil selgemini esile tulla.
Teostame disaini- ja tekstitöid.

Mida külastaja edasi tegema peaks

Kui sul on veebipood, on sinu põhieesmärk müük.

Suuna külastaja avalehelt toote detailvaate või tootekategooria lehele. Selleks lisa oma alapealkirja alla suur ja eristuv nupp, millele kirjuta lihtsalt „Tutvu toodetega“.

See nupp peab eristuma kõigest muust sinu veebis. Ta peab olema nagu pall klouni nina otsas, millest on võimatu mööda vaadata.

  • Kui müüd tarkvara, siis kirjuta PROOVI TASUTA 14 PÄEVA
    (sest klient ei ole ilmselt valmis kohe ostma).
     
  • Kui pakud aiahooldust, siis pane kirja TUTVU TEENUSTEGA
    (sest klient ei ole pimesi valmis aednikuga aastast lepingut tegema).
     
  • Kui pakud ehitusinseneri teenuseid, siis kirjuta KÜSI TASUTA KONSULTATSIOONI
    (sest klient tahab olla kindel, mille jaoks ta hiljem raha välja käima peab).
Reeglina ei ole mõtet külastajat kahe erineva üleskutsenupuga segadusse ajada.
(Küll aga võib ühe ja seesama üleskutsega nupp asuda lehel mitmes kohas.)

Mõtle taas Pariisi lennujaama jõudmisele. Sa reageerid ju kiiremini ja kindlamini tekstile „Transport linna!” kui sildile „Soovid minna rongile? Või tahad sõita bussiga? Aga taksoga?”.

Segaduse vältimiseks keskendu kõige olulisemale.

Ja veel: veendu, et nupp paikneks kindlasti lehe kerimispiirist ülalpool.

Ongi kõik?

Veel mitte.

Kõhkluste kustutamine

Isegi kui su tekstid on täiuslikult veenvad, pead lisaks arvestama kahe täiendava asjaoluga:

  1. külastaja hirmud/kõhklused/mured
  2. külastaja valmisolek
Sinu veebi pealkiri ja alapealkiri annavad edasi väga palju. Aga samas nii vähe.

Mõni sõna, mida sa pealkirjas kasutasid, võib lugeja kõhklema panna.

Sinu veebi viimistletud disain võib tekitada kahtluse, et sinu tooted/teenused on teistest kallimad.

Külastajal võib tekkida ka hirm, et ühel ettevõttel ei saa kõik ju nii roosiline olla.

Murede leevendamiseks võid lisada üleskutsenupu lähedale lühikese tekstirea.

Näiteks nupu „Proovi tasuta 14 päeva“ alla võid kirjutada, et „Registreerumine võtab vaid 1 minuti“ või „Broneerimiseks pole vaja krediitkaarti“).

Just seetõttu on ka lennujaamast linna liikuval ühissõidukil enamasti juures sõiduks kuluv aeg.

Aga mis siis, kui ka sellest ei piisa, et tekitada valmisolek tegutsemiseks?

Astu vastuväidetega dialoogi

Külastaja võib vajada lisaveenmist, kuna ta ei ole veel valmis kuhugi klikkama. Ostmisest rääkimata.

Külastajad on aga erinevad. Nad kas

  • usuvad, et sinu toode on neile loodud
  • juba teavad toodet, kuid ei ole veendunud, et neil seda vaja on
  • on lahendusest teadlikud, kuid ei seosta seda sinu tootega
  • ei teagi veel, kas nende soovile või probleemile üldse lahendust on

Kõik need inimesed vajavad erineval astmel veenmist. Osavaks veenmiseks peaksid tekstis tegelema külastaja peas olevate võimalike vastuväidetega.

Vastuväited

  • tunned ära klientidega suheldes, tagasisidet lugedes, müügiinimestega rääkides jne
  • peaksid avalehel olema välja toodud. Muidu ei võta külastaja sinu soovitud tegevust – edasiliikumist – ette

Vastuväite maandamiseks kirjuta lühidalt oma toote/teenuse omadustest. Koos neist saadava kasuga!

Näiteks nii: Videokoolitus tõstab kohe Sinu e-turunduse efektiivsust – Eesti parimad turundajad jagavad nippe oma tööst.

Ära lisa avalehele üle 35 taolise argumendi. Vastasel juhul väsitad lugeja lihtsalt ära.

Olenevalt oma veebi avalehe ülesehitusest võid need lühikesed tekstiplokid lisada kas alapealkirja ja üleskutsenupu vahele või mujale.

Reeglina lähtume ka Eiffelis avalehe tekstide kirjutamisel kõigest eelnevast. Ei ole vahet, kas sinu veeb on one-pager või klassikalise ülesehitusega.

Avalehel aitavad usaldust tõsta ka järgmised elemendid:

 

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena