Kas strateegiline digiturundus või lihtsalt lahmimine?

(Digi)turundus pole sprint erinevates suundades, kuhu kinnisilmi punuma panna, vaid mõtestatud strateegiline maraton, millel otsest lõppu pole. See on nagu vanasõna: üheksa korda mõõdad, ühe korra lõikad, eks? Vähemalt nii peaks olema, aga enamasti kipub see väiksemates ja ka suuremates ettevõtetes olema hoopistükkis nagu ühe avatud silmaga lõikamine, lootes, et kui teistel töötas, siis peab ka meil see tegevus kunagi vilja kandma. Aga milles siis eksitakse ning kuidas digiturundust strateegiliselt teha, et turundusmaraton oleks võimalikult efektiivne? Milliseid tööriistu kasutada? Sellest räägib lähemalt Digiagentuuri WideWise juht Sten Maileht.

Ära pane punuma teadmata, mis sind ees ootab

Alusta tasa ja targu, kogu infot ja analüüsi seda. Siia juurde on paslik lisada sellised märksõnad nagu turuanalüüs, sihtsegmendi määratlemine, turundusplaan jm. Valid kanalid, kus sinu ettevõtte jaoks kõige tähtsamad sihtgrupid ennast peidavad. Esitad küsimused “millal?”, “kuidas?”, “palju?” ja “miks?”. Iga infokillu juures küsi, kuidas see info sinu ettevõtte jaoks oluline on. Kui vastused pole ammendavad, mõtle hoolikalt, kas see on tõesti õige asi, kuhu aega, raha ja ressursse panustada. Anna ajurakkudele tegevust ja planeeri oma tegevused läbi, küsi väljastpoolt abi, ära karda. Üheksa korda mõõda ja siis tuleb ka hea lõige. Selles etapis on kindlasti sinu ühed parimad abilised veebis Google’i otsing, Google Trends, Eesti Statistika andmebaas, sotsiaalmeediakanalid, konkurentide andmed…

Tea, kuhu ja kuidas liigud

Kui nüüd oskad kirjeldada oma ettevõtte mikro- ja makrokeskkonda, siis tead väga hästi, kus sinu kliendid end peidavad ja ka seda, millal ning kus nad on, milles on kohati rohkem infot, kui mõne lähedase kohta tead.

Nüüd tuleb seda infot oskuslikult kasutada, et sellest ka kasu oleks. Oled mõõtmised ära teinud ning tead, kust täpselt on vaja lõigata, aga kuidas, millega ning kui pikk see lõige olema peab?

Selleks tuleb luua strateegia, et teaks, mida, kuidas, miks ja millal sa teed ning kuhu tahad jõuda. Iga tegevuse juures küsi, nagu väike uudishimulik Juku koolis: “Aga miks?” ning leia ka nendele küsimustele vastused.

Koosta reaalne tegevuskava täpsete eesmärkidega, kuid mitte ainult eesmärkidega, vaid ka reaalsete tegevustega. Pelgalt peas strateegia loomisest võib väheks jääda, sellepärast kasuta projektide haldustööriistu nagu näiteks TrelloGoogle Calendar, Toggl, Google Drive.

Püsi rongil, ära jää maha

Kui oled suure töö ära teinud ning tead täpselt, mida pead tegema, siis ongi aeg reaalseid asju ellu viima hakata. Kuid pea strateegia rakendamisel meeles, et jooksed lõputut maratoni, mitte sprinti, seega küsimused “miks?”, “kuidas?”, “milleks?”, “millal?” peavad sul kogu aeg ees olema.

Analüüsi! Veebi suur eelis on tegevuste läbipaistvus ning võimalus andmeid raskusteta koguda, kuid nagu ikka, tuleb selleks ka midagi teha, niisama ei hakka miski tööle.

Soovitan väga kohe alguses vastavad integratsioonid vajalike tööriistadega ära teha. Ühed must-have ehk hädavajalikud tööriistad oleksid Google Analytics, Mouseflow/Hotjar, Facebook Pixel, Supermetrics , Hubspot.

Võtame kokku

Strateegiline turundus on lõpuks kui nõiaring, kus kogud infot, analüüsid, lood strateegia, realiseerid ja siis lähed tagasi protsessi algusesse. Mis peamine, hakka lihtsalt pihta!

Tee juba täna Google docs, Google drive kontod dokumentide jaoks ära, sea kalendrisse valmis kohtumised, planeeri tegevused ja hakka pihta. Kui jääd hätta, siis nagu mainitud, ole julge konsulteerima ja teistelt asjatundjatelt nõu küsima ning outsource’ima.

NB! Ärimaailmas läbilöömiseks on head (loe: suurepärased) partnerid määrava tähtsusega, seetõttu teeme esimese sammu ning pakume sulle kuludeta põgusat digiauditit. Lase spetsialistidel ettevõtte digiidentiteedile pilt peale visata! Tahan tasuta digiaudit!

Jaga