Tähtsad numbrid, mida jälgida oma veebilehe külastuste kohta

Veebirebane
26. apr 2022
5 min lugemine

Kodulehe külastuse statistikast leiab tohutu hulga erinevaid numbreid, mis veebilehe populaarsust iseloomustavad. Kindlasti on igast numbrist kasu mõne sügavama analüüsi jaoks, kuid mõned numbrid on olulisemad oma blogi või kodulehe edukuse hindamisel. Siin on valik sellistest näitajatest, millel tasuks kindlasti silm peal hoida.

4 kõige tähtsamat - just need määravad, mida külastajad veebist arvavad

Kõige olulisemad näitajad, mis ütlevad, kas veebileht külastajatele huvi pakub ja mis on need kõige põnevamad kohad, kus pikemalt peatutakse:

1. Veebi külastuste arv- See number annab juba pilku peale visates hea ettekujutuse, kas kodulehe külastuste arv kasvab või väheneb. Kuigi tegemist on ühe tähtsaima numbriga, ei räägi see veel kõike veebilehel toimuva kohta. Külastuste alla lähevad ka brauseris lehekülje värskendamise nupu vajutused ning korduvkülastused sama kasutaja poolt. Seega on mõistlik seda numbrit kasutada koos mõnede muude näitajatega.

2. Keskmine lehel viibimise aeg- Selle numbri muutumine annab aimu, kui palju huvitavat võivad külastajad kodulehelt leida. Paljudes blogides on näiteks artikli algusse märgitud selle lugemisele kuluv aeg. Kui keskmine külastaja viibib lehel vaid mõned sekundid, siis on selge, et ta ei hakanud artiklit läbi lugema ja järelikult see ei huvita teda. Kui oled hakkama saanud eduka turunduskampaaniaga ja leheküljel viibimise aeg hoopis väheneb, siis see tähendab, et inimesed õnnestus küll kodulehele meelitada, aga kasu sellest palju pole, kuna nad lahkuvad kiiresti ja sisusse ei süvene. Seega külastajate arvu teadmisele annab keskmine lehel viibimise aeg juurde juba palju lisainfot, et oma sisu paremaks muuta.

 

3. Bounce rate ehk kohe lahkujate hulk- See number (protsentides) näitab ära, kui palju oli neid külastajaid, kes tulid küll lehele, aga ei teinud midagi ning lahkusid kohe. Selliste külastajate meelitamiseks peab koduleht kohe esimestel sekunditel millegagi meelitama - kui seda ei juhtu, ongi külaline läinud ühelegi teisele lehele minemata ja midagi klõpsamata. Siitki võib välja tulla, et kui mõne hea turunduskampaaniaga tuleb veebi palju külastajaid ja kui nad kohe kiirelt lahkuvad, on lehele saabunud vale sihtgrupp ning oma kampaania sihtimist tuleb muuta.

4. Enimvaadatud lehed- Kindlasti tahad teada, milline sisu on vaatajate jaoks populaarsem ja põnevam, milline mitte. Veebilehe analüütikast leiab vastavad edetabelid - milliseid lehti on kõige enam vaadatud. Seega on need lehed hästi tehtud ja just neile peaks tulevikus külastajaid rohkem meelitama. Nii saab teada, milliseid sisutüüpe, postituste teemasid, teksti pikkust või isegi pilte ja videosid võiks enam kasutada, et veebi veelgi populaarsemaks muutuks.

Veel rohkem numbreid - kaugeltki mitte vähetähtsad

Muidugi on veebi populaarsuse mõõtmiseks võimalik analüütikast jälgida veel kümneid erinevaid numbreid, mis kindlates olukordades pole üldse vähetähtsad.

Sotsiaalmeedias jagamiste arv näitab, et sisu on külastajale nii palju korda läinud, et ta jagab seda oma sõprade ja tuttavatega. Ei ole mõtet loota, et inimesed seda lihtsalt niisama teevad, aga kui teevad, on üsnagi kõrge barjäär ületatud.

Tagasitulevad külastajad (returning visitors) on veebi nii-öelda püsikunded, kes on korra juba käinud, kuid tulevad jälle. Neid maksab hoida, sest keegi ei tule ju tagasi lehele, mis neile ei meeldi. Kui blogi, e-pood või portaal on alles alustanud, on tagasi pöördujaid vähe, kui aga sisu külastajaid tõmbab neid, kasvab ka nende arv. Tulemust näidatakse protsentides. Ideaalseks loetakse, kui uusi ja tagasipöörduvaid külastajaid on võrdselt, kuid seda on raske saavutada. Enamasti on tagasi pöördujaid 30% ja vähem.

Veebimajutus.ee klientidele on statistika teenusepaketi hinnas sees!

Kui oled Veebimajutus.ee klient, siis sisene iseteenindusse, vali soovitud domeen ning alajaotus “Koduleht”. WordPressi halduse juurest leiadki uue “Külastajate statistika” alamlehe.

Kui aga sa ei ole veel Veebimajutus.ee klient, kuid siiski soovid proovida uut ja mugavat statistika lahendust, siis kliki SIIA ja kasuta promokoodi 1KBLOGI ning saadki meie teenust proovida 1 kuu tasuta.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00