7 min lugemine

7 küsimust, mida peab küsima veebilehte tellides

Veebirebane
08. okt 2019

Kui tellid omale arendajalt veebilehe, siis üks esimesi küsimusi, mida arendaja peaks küsima, on see, kuidas veeb peaks edaspidi sinu äri toetama. Kuid on veel teisigi olulisi küsimusi, mis suunavad tegema just sellist veebi, mida tellijal vaja.

Need seitse küsimust, mis peaksid kodulehe tellimise ja valmis saamise käigus vastatud olema, on järgmised.

Esimene, kõige olulisem - millega firma tegeleb?

Kui arendaja ei küsi seda kohe ise, siis küsi kasvõi iseendalt: mis on sinu põhiäri ja millega firma tegeleb?

Lihtsalt millegi müümine või mõne teenuse pakkumine ei pruugi veel olla piisavalt täpne vastus. Täielik vastus ütleb, miks firma äri üldse on võimalik ja miks kliendid eelistavad just selle firma tooteid ja teenuseid ehk mis on see tegevus, mida tehakse teistest paremini?

Firma omapära ja tegevusvaldkond on veebitegemise alguses päris olulised, sest nii saab ära määrata, millised detailid on olulisel kohal, mida näidata esiküljel ja mis pole põhiäri jaoks nii olulised, kuid siiski vajalikud toetavad funktsioonid.

Teiseks - kuidas veeb saab ettevõtte äri toetada?

Kui näiteks firma tegeleb iseloomulike unikaalsete käsitöötoodete müümisega - päris poes, kuultusteportaalides ja Facebookis, siis on veebi ülesandeks ilmselt toetada müüki kas tooteinfo kuvamisega või kui see toetab ka põhiäri oluliselt, siis miks mitte  veebipoes müümisega. Kui veebiäri tundub toodete jaoks sobiv müügi kasvatamise viis, siis peakski e-poele keskenduma.

Kui aga inimesed eelistavad pigem ise vaadata ja katsuda, enne kui ostavad, siis veebis võib pakkuda täiendavat infot ja reklaamikampaaniate maandumislehte, muidugi on veeb ka firma visiitkaart, mis toetab jutustust unikaalsusest ja heast kvaliteedist. Kui kohe ei osteta, paku veebis midagi, mis võiks viia otsuseni hiljem - näiteks liitumist uudiskirjaga, sotsiaalmeedias jälgijaks hakkamist või juhata nad päris poodi mõne kasuliku sooduskoodiga.

Siin on mõned põhjused, miks veebi teha ja kuidas see põhiäri võiks toetada:

  • oma brändi laiemalt tutvustamine
  • uute kontaktide ja klientide leidmine (tellimused veebivormi kaudu, ühenduse võtmine avaldatud kontaktidel jne)
  • klientide harimine ja oma toodete-teenuste tutvustamine
  • uudiskirja ja müügi jaoks kontaktide kogumine
  • müüa rohkem (e-poes)
  • suhelda klientidega ja saada neilt tagasisidet (läbi foorumi, tagasisidevormide, sotsiaalmeedialinkide)

Kolmandaks - kes on konkurendid?

Tähtis on eristuda ja teistega võrreldes eeliseid omada, et kliendid just sinu juurde tuleksid. Seega on veebi tehes oluline teada seda, kes on konkurendid ja mida nad (veebis) teevad. Võib--olla on lausa veebi kujunduse ja värvide juures vaja seda arvestada, et mitte liiga teistega äravahetamiseni sarnast kodulehte teha.

Lisaks otsestele ärikonkurentidele, keda jälgida võiks mõelda ka laiemalt ja leida ettevõtteid, kes just veebis võiksid olla suuremad e-konkurendid.

Kui pead näiteks söögikohta ja jälgid teisi samas kandis tegutsevaid restorane, siis veebi jaoks võiksid vaadata laiemalt otsingumootoriga ringi ning mõelda, milliseid konkurente veebis otsides võiksid kliendid enne sind leida. Võimalik, et Google´is otsides on pilt hoopis teine kui kodutänaval.

Neljandaks - milline võiks olla kodulehe kujundus?

Kindlasti peaks koduleht meeldima klientidele, aga sama oluline on ka see, et veebi kujundus meeldiks tellijale endale ning läheks kokku tema muu brändinguga. Kujunduses on kompromissid mõnikord keerulised, kuna disainer teab, mismoodi asjad käivad, aga tellijal võib olla liiga jäik ettekujutus, millist veebi ta ise tahab. Mõnikord aga ei oska tellija midagi tahta ning jätab täiesti vabad käed.

Mõlemal juhul on disaineril raske ülesanne leida sobiv kodulehe kujundus. Siis on oluline vaadata ka konkurentide veebe ja uurida klientide käest, mis neil seostub firmaga ja millist kujundust nad sellega seoses näha soovivad.

Viiendaks - kes on kodulehe külalised ja mida nad otsima tulevad?

Kui varem pole firmal veebi olnud, siis on sellele küsimusele vastamine keerulisem. Vana veebi uuendamisel aga saab veebikülastuse statistikast ja tagasisidest uurida, mis meeldis rohkem ja mis vähem, mida külastati rohkem ja milliseid lehti vähem. Ka sotsiaalmeediast saab olulist infot - näiteks selle kohta, millised postitused tõid rohkem külastajaid veebi ja millised mitte.

Lõpuks peab koduleht lahendama kliendi mõne probleemi. Kui tal on näiteks vaja sinult midagi osta, siis peab ta seda kohe teha saama - kas e-poes või peab tekkima vastupandamatu soov rutata kiiresti sinu päris-poodi ja asi ära osta. Kliendil, kes on juba ostnud midagi, võib samuti olla probleem - ta ei oska asja kasutada või midagi ei meeldi toote juures. Sel puhul peab veeb lahendama needki probleemid ja andma vastuse - juhatama spetsialisti kontaktideni või online vestlusaknas otse kellegi juurde, kes teab vastata.

Kuuendaks - mis funktsioonid ja moodulid peaksid kodulehel olema?

Eelmistest küsimustest võivad sellele küsimusele juba vastused olemas olla. Kui tahad müüki edendada elektroonilises kanalis, siis peab kodulehel olema e-pood. Kui tahad klientidele kohe tagasisidet anda või vastata nende küsimustele, lisa foorumi ning jutuakna moodul. Otsid uudiskirja jaoks uusi kontakte? Lisa veebivorm, mille kaudu saab oma andmed jätta.

Sul on regulaarselt uudiseid oma toodete, teenuste ja firma tegemiste kohta? Siis võiks ju blogisektsiooni samuti teha.

Kui pakud teenust, kus peaks aja broneerima, siis jäta kodulehele broneerimisvorm, mis näitab vabu aegasid.

Seitsmendaks - millega mõõdad kodulehe tulemuslikkust?

Isegi kui teed lihtsa nn visiitkaardilehe, siis peaks ka selle puhul mõtlema, milline on kodulehe tulemuslikkus. Koduleht peab toetama ettevõtte põhiäri, aga mismoodi seda mõõta, kas ikka toetab?

Üks elementaarne mõõdetav number on kodulehe külastajate arv. Seda saab mõne eduka kampaaniaga ka kunstlikult suureks ajada, aga kui sellel pole ettevõtte ärile mingit olulist mõju, siis ilmselt pole külastajate arvu kasv see kõige olulisem tulemus.

Tahad, et koduleht suurendaks müüki? Selle mõõtmiseks on palju lihtsaid vahendeid, kui paned üles ka e-poe. Kui tahad juhatada päris-poodi või teenuseid tarbima, siis ilmselt pead uurima klientidelt muudmoodi, kust nad teenuse või kauba kohta teada said.

Mõõdetavaks numbriks võib olla ka uudiskirja saajateks registreerunute ja uute kontaktide arv. Kui sul on teada, et näiteks iga kümne lisandunud kontakti kohta tuleb üks kasulik klient, siis saadki mõõta, mismoodi koduleht müügitulemustele mõju avaldas.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 27 aastat, teenindades igapäevaselt pea 28 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?
Veebimajutuse kliendid: Saadaval on automaatne WordPressi turvakaitse
Wordpress äri kodulehe tegemine
8 tehisintellekti moodulit WordPressile, mis panevad veebi ise tööle
Mis on backlink ehk tagasilink ja kuidas see mõjutab sinu veebilehe kohta Google´i otsingus?
Kliendi lugu: Meemeistrite e-pood sai üleöö iluasjast oluliseks müügikohaks
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!