Katre Kulbok Äristarteri 5. Saates: kui hakkad ettevõtjaks, siis proovi tippu jõuda

Viiendas Äristarteri saates intervjueerib Katrin Hinrikus-Karu United Dream Studiost ettevõtjat Katre Kulbokit (katrekulbok.com), et teada saada, mismoodi äri alustamine käib ja kas oma firmat on võimalik kasvatada suuremaks, kui sa ise? Ripsmesalongi pidanud ja nüüdseks uude ärisse suundunud Kulbok soovitab alustavatele ettevõtjatele oma valdkonnas igal juhul tippu pürgida ja teha seda, mis iseendale kõige enam meeldib.

Katre Kulbok on olnud juba üle kümne aasta ettevõtja. Võib öelda, et ta on pärit ettevõtjate perest - talu on tänapäeval äri, kus kogu pere on töös.

“Ma polegi näinud tavalist palgatöötaja elu, kõik on meil olnud ettevõtjad,” lisab Katre. “Juba väikesest peale tahtsin ise midagi ette võtta, ülikooli kõrvalt proovisin küll ka palgatööd, aga see siiski väga ei sobinud, et keegi ütles ette, mida teha. Mõned kuud pidasin vastu.”

Mõned Katre sõbrannad alustasid tööd ripsmetehnikuna ja see tundus nii lihtne, et saigi seda proovitud.

“Alustasin ilumaailmas,” meenutab Katre, “aga see ei olnudki nii lihtne, kui tundus. Ligi kaheksa ja pool aastat tegin ripsmepikendusi, avasin oma salongi. Väga ei mõelnudki väljakutsetele, lihtsalt olin noor, registreerisin ettevõtte ja alustasin.”

Kõige keerulisem ülesanne alustaval ripsmetehnikul oli aga see, kuidas jõuda klientideni. Sellele tuli kõige rohkem mõelda ja pingutada.

Esimesed kliendid tulid erinevatest gruppidest Internetis - näiteks Buduaarist ja muudest sarnastest kohtadest, kuhu Katre kirjutas ja pakkus teenust, muidugi ka tutvusringkond. Esimesed kliendid tema soovitusel olla alustaval ettevõtjal alati sõbrad ja pere, kes toetavad.

Esimene turundusstrateegia oli pildil püsimine. “Alustasin igapäevaselt veebigruppidesse piltide ja pakkumiste postitamist, eesmärgiks oli olla pildil olla võimalikult palju, harjutada oma tööd ja paremaks saada,” räägib Katre Kulbok.

Kui kaua võttis aega salongi käimasaamine?

Katre alustas Tallinnas salongiga jõulude ajal, mis oli hea hetk, sest just sel ajal tahetakse ju alati ilusaks saada. Et salong saaks omadega äriliselt nulli, võttis ühe aasta pingutamist. Siis aga müüs selle maha, aga see on juba järgmine lugu.

Suurem visioon - olla tipus

Katre eesmärgiks oli iseenda harimise ja arendamisega jõuda oma ettevõttega valdkonnas tippu - vähemalt TOP 3 sekka. See eesmärk saigi üsna kiiresti täidetud. Klientuuri tekkis Tallinnas piisavalt, nii et sai tööd teha peaaegu igapäevaselt, 6-7 päeva nädalas ja 12-16 tundi päevas. Kliendid olid rahul ja soovitasid teistelegi.

“Tegelikult ma ei mõelnud oma visioonile, kuhu edasi kasvada. Eesmärgiks oli teha salong ja pakkuda koolitusi. Koolitusi tahtsin teha nii, et need oleks alati läbi müüdud,” meenutab Katre. “Katsumuseks oli kindlasti töötajate leidmine, et otsida üles need õiged, kellel on samad eesmärgid ja see võttis terve aasta aega. Nende abiga saigi salongi äriliselt nulli.”

Konkurents oli tihe

Nii kümme aastat tagasi kui praegu on olnud konkurents valdkonnas väga tihe. Katre Kulbok tunnistab, et see pole teda kunagi häirinud ja pole eriti teemaks olnud, kuidas tihedas konkurentsis hakkama saada. Põhiline on tema sõnul teha oma asja kvaliteetselt ja neid pole kunagi liiga palju, kes hästi teevad. “Ei tasu jälgida, kui suur on konkurents,” soovitab ta, “pigem peab ise võimalikult hästi tööd tegema ja tegelema just sellega, mis endale meeldib.”

Kuidas teenust hinnastada?

Hinnastamine on ajas muutuv. Katre meenutab, et pakkus alguses väga madala hinnaga teenust, mis oli põhimõtteliselt vaid materjalikulu, et saaks palju katsetada ja harjutada. “Selle hinnaga tulid aga kliendid, kes ei jäänud püsima, jooksid ühe teenindaja juurest teise juurde,” meenutab ta. “Aasta pärast oli aga teenuse tase tipus ja hind kõrgel, aga see ei tähendanud, et kliente oleks olnud vähem ning need kliendid üldjuhul jäid ka püsima.”

Ilumaailm jäi seljataha

Katre Kulboki puhul on põhjust rääkida ettevõtlusest kaks eraldi lugu, sest praegu ta enam ripsmetehniku tööle ei keskendu ja tegeleb hoopis Coaching´uga. Salong on müüdud, sest enam ei soovinud ta 24/7 kogu aeg äriga tegeleda. Piir tuli ette. “Selle ala tipptegijad ei elanud ka päris sellist elu, nagu ma tahtsin,” räägib Katre. “Läksin hoopis soovitusturundusse ja tegin selle kõrvalt igaks juhuks omale uuesti väiksema salongi. Olid töötajad, kes rentisid kohta, ise tegin ka edasi, aga ei saanud ikka vabalt reisida ja isegi mitte vabu päevi võtta. Elu nautida ei saanud, sest piisava teenistuse saamiseks pidi kogu aeg tööl olema.”

Nii hakkaski ta õpitu põhjal teisi juhendama. Salongi ettevõtlus piiras vabadust ja nii tuligi äris kannapööre, mis siiski ei toimunud üleöö. Pehmemaks valdkonnavahetuseks tegi ta mõnda aega mõlemat - nii salongiteenindust kui koolitust. 

Mis sellest edasi sai, on aga juba järgmise "Äristarteri” video teema. Ettevõtja soovituseks on aga siiski mitte kohe vana äri juurest ära minna, vaid turvaliselt suunamuutus teha. Katre Kulboki jaoks kestis üleminek ligi pool aastat.

Loe järgmist osa intervjuust Katre Kulbokiga siit

Jaga
Nõuandja