Kuidas hakata Influenceriks ehk suunamudijaks?

Veebirebane
01. jaan 2020
7 min lugemine

Kuidas hakata Internetis suunanäitajaks - see on sama kaaluga küsimus, nagu kuidas rikkaks saada. Loomulikult on olemas soovitusi ja käitumisreegleid, aga see paraku ei tähenda, et nende järgijad kõik rikkaks saavad või Internetis suunamudijateks muutuvad. Siiski saab suunamudijaks ehk influenceriks hakkajaid suunata teele, millel käies tippu jõudmine lihtsam tundub.

Influencerite käitumisjuhiseid on avaldatud internetiavarustes üsna palju. Alustada võib kasvõi sellest New York Magazine´i videoloost, kust selgub, et põhiline on jääda iseendaks ja näidata end sellisena, nagu oled. Just sellesama tõttu ongi tekkinud paljud Instagrami-klišeed: toidupildistamine, hommikuse ärkamise pildid, igapäevased selfie´d erinevate tavategevuste juures ehk siis elu ise. Nii nagu edukate filmistaaride või turunduslugudega, nii tahavad ka sotsiaalmeedia jälgijad oma iidolitega samastuda ja tunda ära iseenda varjatud või varjamata külgi.

Läheme nüüd konkreetsemaks - kõige lihtsam on suund kätte võtta teatud soovitusi jälgides. Siin need soovitused alustuseks ongi.

Leia oma nišš

Tähtis on jääda iseendaks ja see ongi kõige kindlam nišš, millest alustada. Suunamudijaid jälgitakse sellepärast, et neid usutakse.

Kuigi igapäevaelu näitamine võib tunduda kõige rohkem iseenda nägu olevat, ei maksaks siiski liiga laialivalguvaks minna ja hea on keskenduda mõnele kitsamale alale.

Näiteks kui sulle meeldib reisimine ja reisid palju, keskendu sellele, kuid veel parem - leia mõni reisimisega seotud nišš, milles oled äratuntav ja teema, mida jagad põhjalikult. Äkki oled lisaks reisimisele ka kvaliteetse muusika fänn ja oskad soovitada kõrvaklappe, pleiereid, adaptereid, äppe?

Mood, söögid-joogid, tehnikavidinad, sport, matkamine, mängud on ka väga populaarsed alad, kust võid leida omale sobiva teema, kuid need on ka väga konkurentsitihedad valdkonnad, kus läbi löömiseks tuleb teha midagi sellist, mida teised veel pole teinud ja mis meeldiks paljudele. See ongi miljoni dollari küsimus, mida siis teha? Näiteks see Influencer saavutas oma kuulsuse limavideotega.

Vali oma kanalid

Kas oled rohkem Instagrami- või Youtube´i inimene? Sellest sõltub, kus kanalis sa oma fänne koguma võiks hakata. mitmel rindel korraga tegutsemine on võimalik, kuid raske. Kui valid ühe kanali, saad keskenduda oma ühele ja ainsale formaadile.

Blogiformaat on kõige universaalsem. Selles formaadis kodulehel saad teha põhimõtteliselt kõike: avaldada pilte, postitada videoid, kirjutada artikleid, publitseerida Podcaste. Blogi võiks ühel heal Influenceril olla peaaegu alati - see on koht, kust saab igal ajal infot sinu tegemiste kohta ning vajadusel ka lingi põhikanalile, kus tegutsed - näiteks Facebooki, Instagram´i, Youtube´i või mujale.

Kui oled pikemate videote pooldaja, vali Youtube. Seal pole piiranguid, kui pikad su postitused on.

Lühemate klippide, animatsioonide ja piltidega sobib kõige paremini Instagram.

Nišikanaliteks peetakse LinkedIN-i ja Twitterit. Neis on suurt jälgijaskonda raskem leida, kuid näiteks LinkedIN-ist võid leida vajalikke ärikasutajaid, kui postitad rohkem ärilt-äridele teemadel.

Uuringute järgi on turundajatele suunamudijate kasutamisel kõige tähtsamaks kanaliks Instagram (89%). Youtube´i hinnatakse järgmisena oluliseks (70%). Järgnevad Facebook (45%), blogid (44%), Twitter (33%) ja LinkedIN (19%). Kuigi Snapchat on kooliõpilaste hulgas väga populaarne, pole turundajad sellest veel nii vaimustuses ja vaid 3% märkis seda kanalit olulisena. Kuid eks ajad ja huvid muutuvad selles valdkonnas kiiresti.

Jaga oma teadmisi

Forbes soovitab oma 13 nõuandes Influenceriks hakkajatele: jaga oma teadmisi tasuta ja kõigile. Siis hakatakse sind rohkem jälgima. Sina oled ekspert ja sind usutakse ning sellepärast hakatakse ka neid nõuandepostitusi lugema.

Kuula oma fänne

Sa ei saa mitte kunagi teada, mida su fännid tegelikult tahavad, kui sa neid ei kuula. Pealegi - kui postituste juures käib elav arutelu, toob see toetajaid juurde. Sina aga saad teada, mis meeldib ja mis ei meeldi ning miks. Seega kuula, mida soovitatakse ja räägi. Kuulamise juures on kõige raskem vihakõnede ja solvamiste ärakannatamine - paljudel inimestel puudub korraliku netikäitumise oskus ja nad väljendavad oma arvamust reljeefselt, teisi solvates. Selleks kasvata endale paksem nahk kommentaaride suhtes ja pea vastu.

Kust jälgijaid leida?

Lihtsaim viis on jälgijaid osta, kuid see on kohati libe tee, mõnikord ka sotisaalmeediaplatvormi enda poolt lausa keelatud. Sa võid küll osta omale 10 000 fänni, aga kui need ei ole sinu teemadest huvitatud, on see mõttetu investeering. Siin on üks hea eksperiment, mis näitab, kuhu ostetud jälgijatega võib jõuda.

Põhiline alguspunkt aga on omaenda head sõbrad ja tuttavad. Jaga oma kanalit teistes sotsiaalmeediavõrgustikes sõprade ja tuttavatega, kirjuta sellest, otsi oma nišiteemade saite, kus saaksid end tutvustada ja ole aktiivne. Kui sinu sisu on hea ja lugejatele meeldib, siis nad kutsuvad ka teisi jälgima.

Fännide tunnustamiseks korralda aeg-ajalt ka loosimisi ja auhinnamänge.

Instagramis ja Twitteris on tähelepanu saavutamiseks olulised märksõnad ehk #hashtag´id. Nende järgi leiavad sinu postituse ka need, kes on teemast huvitatud, kuid pole sinust endast midagi kuulnudki.

Ole järjepidev

Selleks, et sind püsivalt jälgitaks, ole järjepidev ja postita regulaarselt. Hea, kui iga päev oleks üks postitus, aga kui ei suuda, siis tee harvem, aga hästi.

Eriti trendikas lahendus võiks olla ka oma kontole "lapsehoidja" palkamine kas puhkuse ajaks või siis, kui mingil põhjusel ei saa postitada. Samas on näiteks Facebookis ja paljudes blogides olemas võimalus ajatatud postitus avaldada - nendeks puhkudeks võiksid mõned sissekanded ajatu sisuga varem valmis teha ning jätta need avaldamiseks siis, kui ise pikemalt arvuti taha ei saa.

Tee veebileht

Kodulehe tähtsust ei tohi alahinnata, eriti siis, kui sinu tuntus on juba tõusuteel. Brändi või nime järgi otsides vaadatakse kõigepealt infot kodulehelt ja sellepärast peab see koos vajaliku info ja viidetega olemas olema. Lisaks peaks see otsinguga esimeste seas välja tulema, seega vaata oma tutvustava kodulehe SEO ehk otismootoritele optimeerimine ka üle.

Palju raha teenib?

Üks olulisematest küsimustest - palju sellega raha teenib - saab vastuse siin. Lühidalt kokku võttes - tippude tipud võivad Instagramis küsida 500 eurot postituse eest, sinuga seda ilmselt niipea ei juhtu. Kuid on ka teisi võimalusi. Kui oled oma nišis tugev tegija, alusta hoopis selles valdkonnas äri ja kasuta oma suunamudija kontot väga efektiivse turunduskanalina.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00