Kuidas Google My Business Eestis äri ajamisele kaasa aitab

Google My Business on Google´i poolt tasuta pakutav tööriist, mis loob ettevõttele digitaalse visiitkaardi ja lennutab sinu äri Google´i kaardile. Tõtt-öelda peaks Google kaart olema lausa kohustuslik turundusinstrument kõigile kauplustele, restoranidele ja majutuskohtadele, aga ka teistele kohalikele ja füüsilist asukohta omavatele äridele. 

Klikkide maht Google kaardirakenduse kaudu kasvab pidevalt, sest kaarti kuvatakse Google´i otsingutes kohe pärast reklaame ja enne orgaanilisi tulemusi. Võib isegi öelda, et see on üks lihtsamaid viise tasuta Google`i esilehele pääsemiseks, sest SEO tulemused võivad võtta aega kuid, kui mitte aastaid. Seega, kui sa pole mingil põhjusel seni veel oma asukohta Google´i abil Eestimaa pinnale märkinud, siis on nüüd küll tagumine aeg see asi kätte võtta ja ära teha.

Mida Google Business ettevõttele pakub

Sisuliselt toimib Google My Business ehk GMB digitaalse visiitkaardina, andes sinu ärile hoogu kolmel tasandil:

My Business profiil aitab Google`il ja potentsiaalsetel klientidel sinu ärist paremini aru saada. Millal sa oled avatud. Mis on sinu aadress. Milline näeb sinu ettevõte välja seest, väljast. Millisest majanurgast sinu poodi täpsemalt pääseb. Milliseid tooteid sa müüd. Milliseid teenuseid pakud jne. Kui Google teab sinu ettevõttest rohkem, siis saab ta seda otsingutes ka paremini presenteerida – seda nii märksõnaotsingute puhul kui Google kaardil.

Otsinguvastete kuvamisel arvestab Google IP-aadressi või mobiiliseadme asukohainfot, pakkudes selle põhjal välja lähimaid ärisid, mis otsingu märksõnale vastavad. Eriti mugav on see mobiiliotsinguga. Näiteks kui sul on keset laupäeva vaja kiirelt leida mõni lahtiolev ehituspood, saad mobiiliga googeldades kohe pildi ette, millised poed on avatud ja milline neist asub sulle kõige lähemal. Lisaks saad lasta Google kaardil mugavalt sind sobivasse poodi juhatada. 

Kui arutleda selle üle, kas Google My Business Eestis end ikka ära tasub, siis üks argument, miks GMB-d kasutada, on fakt, et järjest enam kolib interneti tarbimine üle mobiilsetesse seadmetesse, mis on tihedalt seotud asukohapõhiste otsingute ja kaardirakenduse kasutamisega. Inimesed tarbivad internetti ringiliikumisega samal ajal, googeldades kõike, mida parasjagu vaja – lisaks eelmisele ehituspoe näitele ka lähimat söögikohta, majutusettevõtet, rattapoodi jne. Samamoodi otsivad Google´ist ja selle kaardirakenduselt erinevaid peatuskohti ja kohvikuid turistid.

Kui Google kaart teab, kus sinu äri asub, siis on sul arvestatav eelis kõigi nende lähedalasuvate konkurentide ees, kes seda märget oma äri kohta Google´isse lisanud ei ole, sest kaart neid lihtsalt ei näita. Nii võidki enda ukse tagant leida uue kliendi juba järgmise 5 minuti sees. 

Kuidas GMB tööle panna 

Ettevõtte GMB profiili haldamine käib Google Business lehe kaudu. Eelistades mobiiliga töötamist, saad kõike seda sama teha ka Androidi või iOS appist.

Alusta põhilisest

Profiili loomist alusta põhiandmetest:

Kui sa oled hunt kriimsilm ja sul on üheksa erinevat ametit, siis tea, et GMB-s saab tegevusvaldkondi märkida ka mitu. Google lubab lisada kuni 10 tegevusala - ühe peamise ja 9 alamvaldkonda. See aitab sul ka teistes valdkondades otsingutes paremini esile tulla.

Erilist tähelepanu tasuks pöörata lahtiolekuaegadele. Sa ei taha ju, et klient sulle töövälisel ajal ukse taha tuleks ja pika ninaga jääks. Selline olukord on üldiselt üsna kindel variant kliendist ilma jääda, sest vaevalt et ta mitut korda ust katsuma tuleb. Enamasti teeb ta sellest omad järeldused ja liigub kiirelt edasi järgmise müügi- või teeninduskoha juurde, võibolla kirjutab sulle Google My Business profiilile veel ühe negatiivse kommentaari ka.

Kinnita oma asukoht

Selleks, et Google sind tõepoolest ka kaardile lisaks ning sinu ettevõtte profiili kasutajatele kuvaks, ei piisa ainult info sisestamisest, vaid sa pead oma ettevõtte verifitseerima.

Kõige kindlam viis seda teha, on tellida endale Google´ilt postkaart. Kaart saabub tavaliselt paari nädalaga ja kehtib 30 päeva. Sellele on kirjutatud kood, mille abil saad tõestada, et sa tõepoolest asud sellel aadressil. 

Teatud juhtudel on võimalus ettevõtte asukohta tõendada ka telefoni või e-kirja teel. Sellisel juhul Google robot helistab sinu kontori telefoninumbrile või saadab sulle e-kirja, kust saad teada registreerimisvormi sisestatava koodi. Google pakub seda võimalust küll vaid vähestele. Kui sinu ettevõtte jaoks on see variant saadaval, siis näed seda verifitseerimisvalikute alt. Väikeettevõtjate puhul on see siiski pigem harv juhus. Targem on koheselt arvestada postkaardi lahendusega.

Pärast füüsilise asukoha tõendusprotsessi läbimist oled sa ametlik Google My Business äriprofiili omanik. Nüüd saad asuda profiili täiendama. 

Lisa kvaliteetseid fotosid

Ettevõtted, kes on oma GMB profiilile lisanud ka pildimaterjali, saavad otsingute kaudu 42% rohkem „vii mind sinna kohale“ nupuvajutusi ja 35% rohkem klikke koduleheküljele.

Siin kehtib sama loogika, mis sotsiaalmeedias. Atraktiivne ja kõnekas pilt koos hea sõnumiga avaldab paremat mõju kui paljas tekst. 

Rääkides piltidest, siis esimene ja kõige tähtsam pilt on sinu profiilipilt. Enamasti pannakse selleks logo.

Järgmiseks on nn kaanefoto (cover photo), mis ilmub sinu ettevõtte profiili ülemisele taustale. See võiks olla pilt, mis iseloomustab sind ja sinu äri või sinu pakutavaid tooteid ja teenuseid kõige paremini.

Kolmandaks peaksid kindlasti lisama emotsioonifotosid. Näiteks kui sa oled hotell, siis võiksid lisada pilte hotellitubadest, hotelli ühiskasutatavatest aladest, ümbrusest ja üldisest olustikust restoranis või spaa-alal jne. Pane tähele, milline on sinu piltide kvaliteet. Sageli näeb Google´is rippumas suvalisi telefoniga klõpsitud fotosid. Pildid peaksid olema ühtses stiilis ja vähemalt 720x720 piksli suurused.

Fotodega samast kohast saad oma profiilile lisada ka videosid. Video maksimumpikkus võib olla 30 sekundit, suurus kuni 100 mega ja minimaalne resolutsioon 720p.

Küsi klientidelt arvustusi

Klientide arvustused ja hinnangud toimivad veenvalt igas turunduskeskkonnas. Ettevõte, kelle profiilil on rohkelt positiivset tagasisidet, tekitab potentsiaalsetes klientides usaldust ja suurendab päringute arvu. Mis puudutab Google´it, siis on teada, et kliendiarvustused mõjutavad ka otsingupositsioone ja klikke.

Klientide arvustused ei kipu aga niisama iseenesest My Business profiilile tekkima, vaid neid tuleb otse klientidelt küsida. Näiteks võid jagada üleskutset oma sotsiaalmeedias ja uudiskirjas või panna oma asutuse seinale suure sildi, et kui sulle meeldis meie juures, siis jaga oma kogemust ka meie Google`i lehel. 

Mõnedel äriprofiilidel on Google`is näha ka Facebooki jäetud arvustused. Neid ise Google´isse lisada ei saa, seda reguleerib algoritm. Et oma Facebooki review`d Google jaoks nähtavaks teha, siis jälgi, et:

Ava klientidele Q&A ehk küsimuste ja vastuste paneel

Veel üks kasulik Google My Business`i alamtööriist, mille abil kliente võita, on küsimuste ja vastuste sektsioon. Selles sektsioonis saab potentsiaalne klient küsida küsimusi sinu toote või teenuse kohta ja sa saad neile otse sinnasamasse vastata. 

Nutikas vidin võimaldab sul kuulda otse klientide käest, mis neile peavalu valmistab. Samas pead olema valmis neile ka kärmelt vastama. Kui küsimused jäävad pikalt õhku rippuma, siis see sulle just eriliselt mainepunkte ei jaga. Samuti jälgi, et vastaksid küsimustele ettevõtte konto alt, mitte eraisikuna. Küsimused-vastused ja nende küsijad-vastajad jäävad sinu profiilile ka tulevikus näha. Nii tekib ajapikku kasulik KKK, mida kliendid saavad enne toote või teenuse tellimist sirvida.

Lisaväärtus - statistika

Google My Business näitab sinu ettevõtte kohta ka asjalikku statistikat. Näiteks saad sealt teada oma kaubamärgi tuntuse: kas kliendid otsivad sinu äri pigem nime järgi või otsivad nad vajaminevat teenust ja jõuavad seeläbi sinu ettevõtte visiitkaardilehele. Statistikast näeb ka nimekirja enimkasutatud otsingusõnadest, mis on kliente sinu profiilile toonud. 

Google Business kontoga saab ka vaadata, kui palju inimesi ja mis ajal sinu kohvikut või poodi külastas. Samuti näitab statistika, kui palju kasutati juhendamist aadressile läbi Google Mapsi, helistati ettevõtte numbril või milliseid ettevõtte pilte vaadati.

Näiteks saab selliselt graafikult ilusti näha, kes leidis ettevõtte Google´i otsinguga ja kes kaardilt:

5 optimeerimissoovitust, mida sa saad teha, et Google My Business sind veelgi paremini teeniks
 

  1. Hoia oma ettevõtte nimi, aadress ja peamine telefoninumber ajakohased. Inglise keeles nimetatakse seda lühendiga NAP – Name, Address, Phone. Kui need on igal pool samad, siis paigutud sa otsinguis kõrgemale. Eriti hea, kui need püsivad muutumatuna.
     
  2. Koosta oma ettevõtte Google My Business lehele atraktiivne pildigalerii: laadi üles fotod, mis näitavad sinu asukohta väljast, lisa fotod majast seest, üldkasutatavatest ruumidest, kontorist ja numbritubadest, täienda neid fotodega toodetest ja teenustest, pakutavatest toitudest ja jookidest jms ning lisa veel ka mõned meeskonnafotod. Hea kui igast kategooriast oleks pilte vähemalt kolm.
     
  3. Klientide hinnangud ON olulised. Ja vähemalt sama oluline on ka neile vastamine, eriti siis, kui sulle on jäetud negatiivne arvustus. Kui sulle kirjutab arvustuse mõni pahane klient, siis täna teda viisakalt oma kogemuse jagamise eest, hoia vastus lühike ja konkreetne ning püüa mitte minna liiga isiklikuks. Oluline on näidata, et sa oled klientide jaoks olemas ja ei pista pead liiva alla, kui keegi julgeb kritiseerida.
     
  4. Postita GMB-sse regulaarselt ka muud põnevat, et hoida oma profiilil elu. Näiteks võid sinna jagada tootekirjeldusi, ettevõtte uudiseid, aga ka ürituste teadaandeid ja sooduspakkumisi.
     
  5. Googelda oma ettevõtet aegajalt ja vaata, millised on tulemused. Kui esimesena kuvatakse mõni muu leht, siis ilmselt vajab sinu kodulehekülg ja Google My Business profiil täiendavat optimeerimist. Kui mõni populaarne lehekülg kuvab sinu ettevõtte kohta valesid kontaktandmeid, siis võta nendega ühendust ja palu ettevõtte andmed õigeks muuta. 


Tihti loodavad ettevõtjad, et Google My Business profiili täitmine on ühekordne tegevus ja et kui see kord tehtud saab, siis rohkem sinna aega pühendama ei pea. Tegelikult see päris nii ei ole. Tuleb pidevalt jälgida, et andmed oleksid värsked, lisada sisu, uusi pilte ja vastata küsimustele ehk olla klientidega aktiivses suhtluses. Ainult nii saab GMB sinu ärile hoogu juurde anda. Profiili värskendamine aitab hoida häid positsioone ka otsinguis.

Google kaart on kõigile soovijatele andnud sisuliselt tasuta kätte võimaluse otsingutulemustes esilehele pääseda. Sinu otsus, kas sa seda kasutad või mitte, kuid kui sa end My Businessi kaudu Eesti kaardile lisada ei otsusta, siis jääd sa paljudest klienditest lihtsalt ilma. 

Jaga
Nõuandja