Google Adwordsi reklaam: 10 sammu eduni

Richard Rõõmusaar
14. märts 2018
15 min lugemine

 

Räägitakse, et Google´i reklaamid ei tööta nii, nagu oodatakse. Katsetasin hiljuti Eestis Adwordsi reklaami ühe väikese iluteenuseid pakkuva ettevõttega. Tänaseks on reklaamikampaania kestnud seitse kuud ja nüüd on aeg müüdid ümber lükata.

“Adwords on kallis ning ei too kasu!”
 
“Google´i reklaam on liiga keeruline!”
 
“Läbi otsingu võib leida ainult huvilisi, aga mitte maksejõulisi kliente!”

Need on väited, mida võib tihti kuulda. Tegelikult ei vasta need tõele. Adwords on endiselt äärmiselt kasulik ja üks parimaid võimalusi leida omale uusi kliente.

Iluteenuseid pakkuva ettevõtte reklaamitulemused on peale seitset kuud kasutamist äärmiselt head ja on näha siin.
 


 

Seitsme kuu jooksul on tulnud läbi Adwordsi 291 kliendi broneeringut, mille kogumaksumuseks on 3358,69 €. Kõik 291 broneeringut ei läinud töösse, sest osad aja broneerinud inimesed ei tulnud kohale või avastasid hiljem, et ikkagi ei soovi teenust. Selliseid juhtumeid oli aga vaid ~15% kogu broneeringutest ehk reaalselt tuli seitsme kuuga juurde ~247 broneeringut.

Antud number ei pruugi tunduda suur, kuid arvestada tuleb sellega, et tänu juurdemüügile kohapeal ja uuesti aja broneerimise võimalusele tõusis ühe broneeringu keskmine puhaskasum 76 euroni.

Kui korrutada antud number broneeringute arvuga, saame kasumiks juba 18 772 eurot. Lahutame antud summast esialgse reklaamikulu ning tulemuseks on 15 413,31 € puhaskasumit seitsme kuuga! Iga reklaami investeeritud euro tõi seega kasumina tagasi 4,5 eurot.

Kas sooviksid ka oma äris näha sarnaseid numbreid ja kas Adwords oleks sulle sobiv?

Jah, Adwords on sinu ettevõttele sobiv, kui inimesed otsivad sinu toodet või teenust Google´ist. Kui inimene hakkab ettevõttega seotud valdkonna kohta infot otsima, siis võib öelda, et tal on juba selle vastu kõrgendatud huvi. Võimalus, et ta broneerib teenusele aja või ostab midagi, on juba tunduvalt suurem, kui näidata lihtsalt teatud sihtgrupile reklaambännereid.

Millest siis alustada?

Esimese sammuna peaks uurima, kas ettevõtte tegevusvaldkonna märksõnu otsitakse Google´ist ning kui palju seda tehakse.

Järgmine oluline samm on vaadata, mida teevad konkurendid ning kas antud valdkonnas keegi juba reklaamib ennast Google´is.

Edasi võiks mõelda, miks peaks potentsiaalne klient just teie ettevõtet teistele eelistama.

Need sammud on väga olulised ning loovad aluse kogu kampaaniale. Kui otsinguid ei ole või tulevasele võimalikule kliendile jääb arusaamatuks, miks peaks ta just teie ettevõtte valima, siis ei tule reklaamimisest midagi välja.

Siin on kümme sammu, mida vaja teha, et Adwordsi kampaania oleks edukas.

1. samm. Tee põhjalik märksõnauuring

Esialgseks märksõnauuringuks on hea kasutada Google Adwordsi märksõnaplaneerijat ja tavalist Google´i otsingut. Adwordsi märksõnaplaneerijast saab kätte peamised ning soovitatavad märksõnad, kuid ka ise Google´ist otsides on võimalik leida otsingusõnu, mis võivad olla küll vähem populaarsed, kuid sammuti väärtuslikud.

Hiljem võiks märksõnaideede jaoks kasutada ka Über suggest’i ja Keywoord tool’i. Antud tööriistad ei toimi Eestis nii hästi kui välismaal, kuid sellegipoolest võib sealt mõne hea idee leida.

Märksõnade leidmiseks tee läbi järgmised tegevused:

  1. korralda ajurünnak ning pane kirja kõik märksõnad, mis tegevusvaldkonnaga seostuvad
  2. võta kõik leitud märksõnad ning sisesta need märksõnaplaneerijasse
  3. pane paika riik, mille kohta otsingumahtusid soovid saada
  4. vaata, kui palju on leitud märksõnadel otsinguid
  5. uuri, milliseid märksõnu soovitab märksõnaplaneerija ise
  6. lisa enda märksõnade hulka need soovitused, mis sinu meelest sobiksid
  7. sisesta uuesti kõik olemasolevad märksõnad planeerijasse ning vaata, kas tuli uusi soovitusi
  8. vaata kõik märksõnad kriitilise pilguga üle - kas antud märksõnu võiks otsides kasutada inimene, kes tahab osta?
     

Teeme näiteks märksõnauuringu Tallinnas asuvale autopesulale, mis soovib hakata läbi Adwordsi reklaamima oma autopesu teenust.

Esimesena proovisime selliseid märksõnu:

  • autopesula ~ 1 600 otsingut kuus
  • autopesu ~ 390 otsingut kuus
  • autopesu tallinnas ~ 10 otsingut kuus
  • autopesu hinnad ~ 10 otsingut kuus
  • hea autopesula ~ 10 otsingut kuus
  • autopesu hinnakiri ~ 0 otsingut kuus

Kohe pähe tulnud märksõnadest leidsime kaks peamist märksõna, millel on palju otsinguid. Tuli välja ka kolm väga väikese otsingumahuga märksõna. Autopesu hinnakirja Keyword Planneri andmetel ei otsita neid või jääb keskmine otsingumaht kuus alla 10 otsingu.

Nüüd lülitame sisse “Märksõnavalikud” nuppu alt “Kuva vaid minu otsinguterminitega lähedalt seotud ideed” valiku. See annab olemasolevatele märksõnadele relavantsemad soovitused.
Soovitatud märksõnade hulgast tuleb välja, et inimesed otsivad peamiselt kindlaid autopesulaid, nagu näiteks “Jazz autopesula”. Väga palju otsitakse ka asukohapõhiselt, näiteks “Sikupilli autopesula”.

Oletame, et näites kasutatud pesula asubki Sikupillis ning lisame selle märksõna teiste hulka.

2. samm. Mida teevad konkurendid?

Nüüd tee leitud märksõnadega otsinguid ning vaata, kuidas konkurendid ennast neis reklaamivad:

  • Mida nad reklaamis müüvad?
  • Millised on nende väärtuspakkumised?
  • Milline on maandumisleht, kuhu külastaja peale reklaamile vajutamist suunatakse?
  • Millist infot ning kui palju külastajale toote/teenuse koha jagatakse?
  • Mis hinnaga tooteid/teenuseid müüakse?
  • Kus konkurendid asuvad, kui asukoht mõjutab ostuotsust?
     

Kogu leitud infot saad kasutada enda reklaami ja pakkumise paremaks muutmisel. Kui konkurent ei jaga maandumislehel külastajale väärtusliku infot, kuigi seda oleks võimalik teha, siis tee seda ise! Kui konkurendil ei ole maja ees tasuta parkimiskohti, aga Sul on, siis võid seda jällegi ise välja tuua.

Selle sammu juures on oluline luua endale selged eelised konkurentide ees. Võimalik klient külastab suure tõenäosusega ka konkurentide lehti ning tutvub nende poolt pakutavaga.

3. samm. Eesmärk selgeks

Pane paika eesmärk, mida soovid reklaamimisega saavutada. 

Eesmärgiks võib olla

  • müügikontaktide kogumine (e-posti aadressid, telefoninumbrid)
  • otsene müük (näiteks e-poes)
  • aja broneerimine
Autopesula puhul võiks eesmärgiks olla aja broneerimine autopesule, poleerimisele või teistele teenustele.

4. samm. Mõtle välja selge väärtuspakkumine

Mida väärtuspakkumine peaks sisaldama?

  • Põhjust, miks peaks just teie ettevõttest ostma
  • Seda, millist kasu saab klient ostust või kas maandatakse kuidagi tema riske
  • Kliendi harimine ja suunamine

Väärtuspakkumise koostamine on oluline mitte ainult Adwordsi jaoks, vaid see aitab ka kõigis teistes reklaamikanalites. See peaks andma edasi peamise eelise konkurentide ees ja võtma maha riske või teada-tuntud kitsaskohti teie valdkonnas.

Siin on mõned väärtuspakkumise näited:

  • „Tartu mugavaim rehvivahetus - puhka meie hubases kohvikus!“
  • „Osta köögimööbel meilt - paigaldus on tasuta!“
  • „Kõige kiirem lukuabi Tallinnas - Tuleme kohale 1 tunniga!“
  • „Soodsad moodulamajad A+ energiamärgisega“
     
Autopesula väärtuspakkumine võiks olla näiteks selline:
“Garantii: kui auto ei ole täielikult puhas, siis pesu on sulle tasuta!”

5. samm. Milline peaks olema hea maandumisleht?

Kõige parem oleks kasutada otsitavale märksõnale või märksõnagrupile suunatud maandumislehte. Enamasti on kõige halvem koht, kuhu külastaja saata, oma veebilehe avaleht.

Avalehelt on keeruline kiirelt infot leida reklaamitud toote või teenuse kohta ning suure tõenäosusega ta lihtsalt lahkub.
Avalehest veidi parem on saata külastaja kõikide teenuste või hinnakirja lehele. Seda võib kasutada, kui otsitud märksõna on väga üldine ning eksisteerib võimalus, et inimene võiks olla huvitatud ka millegi muu ostmisest.

Kõige parem lahendus on teha eraldi maandumisleht, mis keskendub märksõnagrupi peamiste märksõnade ümber. Lehele jõudes võiks külastaja kohe aru saada pakutavast, teie eelistest konkurentide eest ning leida kontaktinfo või saata päringu.

Autopesulas võiks maandumisleheks olla veebilehekülg, kus tutvustad oma pesutehnoloogiat, vahendeid, mida töös kasutate, samuti leiab sealt klientide arvustused (kui neid on), pesula asukoha ning veebivormi, mille kaudu kohe aega broneerida.

6. samm. Märksõnavasted

Märksõnavastetega on võimalik ära määrata, milliste märksõnaotsingute puhul reklaami näidatakse.

Vastete tüüpe on neli - osaline vaste, osalise vaste teisendaja, fraasivaste, täpne vaste, negatiivne vaste.


Osaline vaste on kõige üldisem märksõnavaste tüüp. Näiteks kui osalise vaste tüübina on sisestatud märksõnaks “autopesula”, siis näidatakse reklaami isegi inimestele, kes otsisid sünonüüme, näiteks “auto puhastus pärnus”. Reklaam ei ole enam nii relavantne otsitud märksõnale, küll aga näidatakse reklaami väga paljudele inimestele ja ühe kliki hinnad võivad olla tunduvalt odavamad.

Märgistus Adwordsis: märksõna ilma ühegi lisamärgita


Osalise vaste teisendaja on juba täpsem, kui osaline vaste ise. Reklaami ei näidata enam sünonüümidele, küll aga näidatakse reklaami teisendatud terminitele või väga lähedastele variatsioonidele. Võimalik on lisada märksõna ette “+” märk, mis annab Adwordsile teada, et otsitud fraas peab kindlasti sisaldama just seda märksõna. Näiteks kui märksõna on “+autopesula tallinnas”, siis võib reklaami näidata ka otsingule “autopesula tartus”.

Märgistus Adwordsis: +märksõna


Fraasivaste puhul näidatakse reklaami fraasi või sellele väga lähedaste otsingute puhul. Näiteks kui märksõnana on sisestatud “autopuhastus tallinnas”, siis näidatakse reklaami ka märksõnale “hea autopuhastus tallinnas”, sest otsing sisaldas märksõna „autopuhastus tallinnas“.

Märgistus Adwordsis: “märksõna” (jutumärkidega)


Täpne vaste on kõige rangem märksõnavaste tüüp. Reklaami näidatakse ainult märksõnadele, mis on täpselt samad või väga lähedased variandid. Kui märksõnana on sisestatud [autopesula tallinnas], siis näidatakse reklaami ainult “autopesula tallinnas” otsingu puhul.

Märgistus Adwordsis: [märksõna]


Negatiivne vaste tähendab, et reklaami näidatakse otsingutes, mis ei sisalda negatiivset sõna või fraasi. Negatiivsed märksõnad on olulised, sest siis on võimalik kasutada laiemat vastetüüpi maksmata mitterelavantsete märksõnade eest. Tavaliselt lisatakse konto negatiivsete märksõnade hulka “tasuta”, sest seda märksõna sisaldavad otsingud ei ole ostuhuviga.

Autopesula näite puhul võiks negatiivsete märksõnade hulka lisada teenused, mida pesula ei paku, näiteks “-vahatamine”, “-nanovaha” jne.

Märgistus Adwordsis: -märksõna
 

7. samm. Kampaaniad, reklaamirühmad ja märksõnad

Nüüd on aeg luua Adwordsi kontole kampaania, reklaamirühm ning lisada leitud märksõnad.

Kõigepealt valime õige kampaaniatüübi. Kui alles alustad Adwordsi reklaamiga, siis oleks mõistlik tüübiks valida “Ainult otsinguvõrgustik” või inglise keeles “Search Network Only". Läbi Adwordsi on võimalik teha ka videoreklaami Youtube´i, bänner-reklaami Google partner võrgustiku ning palju muud. Teisi reklaamivõimalusi on juba veidi keerulisem üles seada ning neid kanaleid on raskem ka alustades kasumlikuks saada.

Kampaania tuleks teha üldise teema ümber ning kampaania sisse moodustuvad reklaamirühmad, mis on juba täpsemad märksõnade kohta.

Autopesula puhul võiksime näiteks luua ühe peamise kampaania ja mõned reklaamirühmad.

Kampaania:

Autopesula

Reklaamirühmad:

  1. Autopesula Tallinnas
    Märksõnad: [autopesula tallinnas], “autopesula tallinnas”, “hea autopesula tallinnas”
     
  2. Autopesula
    Märksõnad: [autopesula],
     
  3. Soodne autopesula
    Märksõnad: “soodne autopesula”, “soodne autopesula tallinnas”, “soodne autopesula mustamäel”


Kasulik nipp: Proovi sama märksõnaga erinevaid märksõnavasteid. Mõnikord võib juhtuda, et fraasivastega märksõna ei toimi nii hästi, kui täpse vastega märksõna ja vastupidi.


8. samm. Reklaamid

Hästi toimiv reklaamtekst tuleb välja katsetamise ja proovimise käigus. Kui omad varasemat kogemust, siis arvatavasti leiad hea teksti kiiremini kui äsja alustanu. Loo alustuseks iga reklaamrühma kohta vähemalt 3 reklaami ja proovi teha need võimalikult erinevad. Mõne aja pärast jäta tööle ainult kõige paremini töötanud tekst ning peata teised. Tee hästi toimivast tekstist duplikaate ja proovi tulemusi veelgi parandada.
Teksti kirjutamisel pea kinni nendest soovitustest:

  • võimalikult tabav ja relavantne tekst reklaamitavale märksõnale
  • kõnetab reklaami lugejat ja kirjeldab talle lõpptulemust, milleni ta jõuda soovib
  • reklaami pealkirjas on kõige olulisem sõnum (näiteks väärtuspakkumine)
     

9. samm. Märksõnade kvaliteediskoorid

Reklaamimise juures on oluline jälgida ka märksõnade kvaliteediskoori. See on reklaamide kvaliteedi ja asjakohasuse hinnang ning kasutatakse kampaania klikkimise hinna (CPC) ning reklaamiasetuse määramiseks, mis on korrutatud maksimaalse pakkumisega iga kliki ehk reklaamil klõpsamise eest.

Kvaliteediskoor sõltub mitmest tegurist, sealhulgas:

  1. klikkimise määr (CTR)
  2. iga märksõna asjakohasus selle reklaamirühmale
  3. maandumislehe kvaliteet ja asjakohasus
  4. reklaami teksti asjakohasus
  5. ajalooliselt AdWordsi konto toimivus
     

Ei ole täpselt teada, kui palju ükski tegur kvaliteediskoori mõjutab, kuid võib öelda, et kõige suuremat mõju avaldab reklaamide klikkimise määr (CTR).

Kui märksõnadel on kõrge kvaliteediskoor, siis reklaamid on võrreldes teistega kõrgemal positsioonil ning ühe kliki hind on väiksem.

Kvaliteediskoorid mõjutavad kliki hinda niimoodi:

 

10. samm. Mõõda, paranda ja analüüsi tulemusi

Arvuta välja, kui palju teenid keskmiselt ühe kliendi pealt kasumit ning kui palju oled sellest kasumist nõus ära maksma, et leida uusi kliente. Kui kulu konversiooni kohta läheb suuremaks, kui summa, mida oled nõus maksma, siis proovi kas reklaami efektiivsemaks muuta või suurendada kasumit, mida ühe kliendi pealt saad.

Oluline on, et mõõdaksid, millised märksõnad ja reklaamid toovad kliente ja millised mitte. Ainult nii tead pausile panna mittetoimivaid reklaame ja märksõnu. Kui need jäävad tööle, siis tulemuseks on reklaamiraha raiskamine ning kokkuvõttes ei pruugigi reklaam olla kasumlik, vaid võib isegi toota kahjumit.

Head tegutsemist! :)
 

PS: Kui ise märksõna uuringu, reklaamide loomise ja seadistamisega tegeleda ei soovi, siis aitavad Sind meie Adwordsiga tegelevad partnerid.

Richard Rõõmusaar

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00