Kui Facebook enam firmade postitusi inimestele ei näita: mida see tegelikult endaga kaasa toob?

Angelo Maiuri
25. jaan 2018
5 min lugemine

Facebook on ajajoont muutmas, mis tähendab, et esiplaanile tõstetakse teiste kasutajate sisu. Firmadele võib selle muutuse õigesti ära kasutamine aga kasu tuua, selgitas AdGoals Estonia tegevjuht Angelo Maiuri.

Facebook hakkab lehtede ja brändide sisu tahaplaanile lükkama. Mida see firmade jaoks tähendab?

Loomulik reaktsioon sellistele muutustele on paanika, sest keegi ei taha oma klientidest ilma jääda. Häid tulemusi Facebookis saada on ju niigi raske. Tegelikult peaksime me hoopis sammu tagasi võtma ja mõtlema, miks Facebook seda uuendust teeb, sest selliste suurte muutuste taga on alati tugev motiiv.

Ma olen enda karjääri jooksul töötanud väga paljude erinevate äridega ja väga vähesed reaalselt investeerivad kvaliteetsesse sotsiaalmeedia sisusse. Tavaliselt paugutatakse natuke puusalt ja loodetakse astronoomilisi tulemusi. Siis jälle sisu tootmine unustatakse ja selle juurde tullakse tagasi alles 2 kuud hiljem lootuses, et pisikesest seemnest on kasvanud ilma kastmata suur puu.

Nii aga asjad ei toimi. Ainult need, kes oskavad enda seemneid kasta ja väetada, suudavad Facebookis häid tulemusi saavutada.

See Facebooki uuendus tuletab meelde, et me peaksime enda Facebooki strateegiad üle vaatama ja läbi mõtlema.

Need, kes oskavad sotsiaalmeediat hallata, suudavad ilmselt veelgi paremaid tulemusi saavutada nende arvelt, kes asjaga hakkama ei saa.

Millistele firmadele võib see kõige valusamalt mõjuda?

Kõige valusama löögi sellest uuendusest saavad uudisteväljaanded, kes varem tuginesid suuresti Facebookile, et enda artikleid lugejateni viia. Samas ma usun, et see on hea äratuskell click-bait meediale nagu Õhtuleht, Postimees jt, et üle vaadata seda sisu, mida nad toodavad.

Meediaväljaanded hakkavad ilmselt selle tulemusena otsima uusi viise, kuidas rahastada enda äri ja hoida kliente. On võimalik, et ka suuremad väljaanded hakkavad nüüd kasutusele võtma püsitellimuse mudelit, et lugejad saaksid sisu lugeda.

Ilmselt on vaja pildis püsimiseks hakata rohkem reklaami osta. Kuna aga paljud seda ostavad, võivad ka hinnad tõusta. Kas ja kui suurt tõusu hinnastuses võiks oodata?

See, et reklaamid meie feedidest välja tõstetakse, ei tähenda automaatselt saadud klientide vähenemist. See liigutus on Facebooki poolt hästi läbi mõeldud ja kui Facebookis reklaamimine ei tasuks enam nii ära nagu varem, siis nad jääksid kindlasti ilma suurest osast klientidest.

Hetkel on Facebook reklaamimaastikul käibe poolest teisel kohal napilt pärast Google´it. 37 senti igast dollarist, mis reklaamile maailmas kulub, langeb Facebooki taskusse. Facebooki huvides on seda summat veelgi kasvatada.

Usun, et tänu sellele uuendusele tõuseb reklaamide CTR (click-through rate). Kui reklaami kontsentratsioon on väiksem, siis paistavad individuaalsed reklaamid rohkem silma. Veelgi olulisemaks muutub kvaliteetse ja läbi mõeldud sisu tootmine.

Reklaamijad ei saa enam toetuda orgaanilisele sisu levikule ja tuleb välja mõelda uusi strateegiaid, et enda sisu tõhusalt ka raha eest inimesteni viia.

Samuti ei tohiks keegi karta, et nende äri selle muutuse pärast kannatab. Kuna see muutus hõlmab kõiki kliente sama aegselt, siis sama mõju, mis rakendub sinu ärile, rakendub ka sinu konkurentide ärile. Seega ei saa keegi automaatselt eelist sinu äri ees.

Seda muutust võib vaadata ka positiivses valguses – sellega kiiresti kohanemine võib anda sulle eelise konkurentide ees. Võidavad need, kes oskavad uuendust enda jaoks tööle panna ja kohaneda.

Kui suurt lisakulu võib Facebooki muutus ettevõtete jaoks reaalselt tähendada?

See sõltub suuresti sellest, mis äriga on tegu. Uudisteväljaannetele ja blogidele, kes varasemalt raha eest postitusi levitasid, on see kindlasti kahjulik. Kulukamaks muutub sisu inimesteni viimine.

Need, kes oskavad seda muutust enda jaoks tööle panna, saavad kindlasti sellest hoopis kasu.

Millised võiks olla alternatiivsed lahendused, kui ei soovi Facebooki reklaami eest maksta?

Üks parimaid võimalusi on riski maandada ning luua enda ettevõttele affiliate marketing kampaania. See on viis reklaami tegemiseks, kus inimesed, blogijad ja foorumid soovitavad enda jälgijatele sinu tooteid ja saavad selle eest vahendustasu. Pole midagi võimsamat kui sõbra soovitus ja selline sisu jääb siiski Facebooki alles. Kõige lihtsam viis affiliate marketingiga pihta hakkamiseks on liituda Eesti juhtiva affiliate marketing platvormiga AdGoals. Oleme välja arendanud põhjaliku süsteemi, mis teeb affiliate marketingi äride jaoks lihtsaks. Platvormi kasutamine on tasuta.

Angelo Maiuri

Firma on affiliate marketingi valdkonnas tegutsenud alates 2010. aastast. Kasvades on ettevõte kogunud põhjalikke teadmisi ja hindamatuid kogemusi, tänu millele on Zen media OÜ-st ehk Adgoalist saanud üks juhtivamaid selle valdkonna ettevõtteid turul.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00