Asjad, mis aitavad sel aastal Facebookis paremini silma paista

Veebirebane
15. aug 2018
4 min lugemine

Sellest on räägitud palju, kuidas Facebookis rohkem tähelepanu võita, kuid enamus juttu on muutumas kiiresti kasutuks – Facebook muudab oma algoritme ja esile tõusevad jälle uued postitused. Mida aga sel aastal Facebook eelistab?

Siin olevad vihjed on pärit Facebooki selleks aastaks teada antud uuendustest. Vaata ka videot, mis selgitab lahti, mille järgi meie Facebooki „sein“ postitustest kokku laotakse.

Neli põhiasja, mis määravad sisu olulisuse

Facebooki algoritmis arvestatakse sellest aastast postituste „sisu koostoimeid“, mis tähendab, et esile tõstetakse neid postitusi, mis kasutajale kõige enam korda lähevad.

Paraku tähendab see kõigile turundajatele seda, et eelistatakse pere ja sõprade postitusi, sest need lähevad inimestele ikka rohkem korda, kui turundussõnumid. Siiski-siiski, võimalus on ka äripostitajatel, kuid nende postitus peab samuti korda minema. Seega on kõige olulisem sisu, mida postitada, kui sa pole kasutaja sõber või pereliige ja tahad, et fännilehe postitus ikkagi sõprade postituste seas inimesele nähtav oleks.

Keeruline algoritm järjestab postitused mitte selle järgi, millal need on postitatud, vaid võtab uuemad postitused ja näitab neid selle järgi, millised võiksid kasutajale kõige enam korda minna.

Kokku arvestab algoritm nelja faktoriga: sisu kättesaadavus (linke kiiretele lehekülgedele näidatakse enam kui neid, mis laevad aeglaselt), signaalid (vaatajate kaalutlused sisu vaatamisel ja reageeringud), ennustused (kas see sisu võiks vaatajale tõenäoliselt meeldida) ning üldine skoor, mis arvutatakse sisu muude omaduste põhjal.

 
How Does News Feed Work?

 

Posted by Facebook on Friday, October 20, 2017

Aktiivne reageerimine on olulisem, kui passiivne

Kui sinu postitust vaadatakse, linki klikitakse või libistatakse hiirega üle, siis see kõik on passiivne reageerimine. Kui aga märgitakse meeldivaks, kommenteeritakse või jagatakse, siis on tegemist aktiivse reageerimisega, mida Facebook hindab loomulikult kõrgemalt ja selliseid reageeringuid saanud postitused tõstetakse nähtavamaks.

Sel aastal muutunud Facebooki algoritmi jaoks on kõige tähtsam aktiivne reageerimine kommenteerimine. Kui aga postitus kutsub üles „laikima“ või kommenteerima, lubades selle eest midagi, siis võib Facebook selle eest ka „karistada“ postituse peitmisega.

Kui jagatakse, oled veel rohkem nähtav

Kommenteerimine on kõige olulisem, aga järgmisena arvestab Facebook postituse jagamist. Mida rohkem jagamisi (nii isiklikul seinal kui Messengeri aknas), seda rohkem läheb algoritmi meelest postitus inimestele korda. Jagamine on hoolimine. Kui jagatud postitust ka kommenteeritakse, siis jääb see nähtavaks ka teiste seinal juba pikemaks ajaks.

Meeldimine ütleb otse, mis meeldis

Kui kommenteerijaid ja jagajaid on tavaliselt vähem, siis „laikijaid“ võib hea postituse juures olla väga palju. Facebook kasutabki meeldimisi postituse sisu headuse hindamisel, kuid see on siiski postituse väärtuse arvutamisel kommenteerimise ning jagamise järel alles kolmandal kohal.

Kõigepealt video, siis pildid ja siis tekst

Aastate jooksul on postituse tüübi järgi Facebooki postituste nähtavus jäänud samaks, kuid enam ei tehta eraldi vahet, mis liiki postitus on. Paraku põhjustab postituse liik tavaliselt juba ise kas rohkem või vähem inimeste reageeringuid: näiteks video otseülekanne tagab kuus korda enam kommentaare, jagamisi ja laike kui tavaline video. Pilte kommenteeritakse ja neile reageeritakse vähem kui videotele, kuid kordades rohkem, kui lihtsalt linkidele. Seega oma postituste tegemisel peab arvestama ka sellega, millist tüüpi postitus paneb inimesed rohkem reageerima.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00