Facebook on endiselt üks soodsamaid reklaamikanaleid

Facebook muutis suvel oma algoritme nii, et ettevõtete postitusi on varasemast vähem näha. See aga ei tähenda sugugi, et Facebook suhtluskanalina ettevõtete jaoks mõttetuks oleks muutunud.

"Minu soovitus on, et igal korralikul ettevõttel võiks oma Facebooki leht olla, loomulikult koos teiste sotsiaalmeediakanalitega," ütleb Veebimajutuse partner, digitaalloovagentuuri Thorgate ärijuht Ivar Merilo.

"Facebookil on jätkuvalt tohutu hulk kasutajaid ja kui sind ei ole Facebookis, siis ei ole sind olemas," toetab teda kommunikatsioonibüroo Callisto partner Eliis Vennik. "Kliendid on juba ammu selgeks õppinud selle, et kui tahad infot lõunapakkumiste või avamise kellaaja kohta, siis ei ole mõtet otsida restorani kodulehte."

Nimelt on inimeste jaoks palju lihtsam leida praktiline info üles standardselt lahendatud Facebooki-lehelt kui veebilehelt, mis igal ettevõttel erinev. Nii ongi Facebookist saanud otsingumootor, kus soovitud infoni jõudmiseks ei ole reeglina vaja erilist mõistatamist.

Mis su firma Facebooki-lehel toimub?

Küll tuleb aga aina hoolikamalt läbi mõelda, milline see lehekülg välja näeb ja mis sellel toimub. Merilo rõhutab, et tänapäeva Facebookis loeb disain väga palju. "Kui alustate, siis tuleb kõigepealt luua ilusapildiga kaanepilt ja ikoon – kas oskate ise või leiate kellegi," ütleb ta.

Teine oluline element ettevõtete lehel on nupuke, mille kaudu saab külastajaid edasi suunata näiteks oma veebilehele. Selle kirja saab ise muuta – sageli on selleks "Shop now" ja see viib veebipoodi, mõnikord aga näiteks "Contact us" või midagi hoopis kolmandat.

Facebooki lehe korralikult käima saamiseks – ja mis veel olulisem, käimas hoidmiseks – läheb kindlasti vaja inimest, kes oskaks kirjutada ja tegeleks pidevalt seal toimuvaga. Oluline ei ole ainult ise postituste tegemine, vaid seegi, kui kiiresti külastajate postitustele reageeritakse. Kiiremini vastavad ettevõtted saavad oma Facebooki-lehele kiire reageerija märgi.

Lisaks algoritmile, mis postituste nähtavuse määrab, tasub hoida end kursis ka kõigi muude Facebooki-peensustega. Näiteks endale selgeks teha, millised on nõuded Facebooki reklaamidele, kui suured on peaks parajasti olema lehe eri osades asuvad pildid ja kujundused ning kas profiilipilti kuvatakse ikka ettevõtte Facebooki-lehel sealsamas, kus ta kuu aega tagasi oli.

Kuid kogu tehnilise sigri-migri hulgas on kõige olulisem leida nutikad viisid oma jälgijate kõnetamiseks. Venniku sõnul peaks alati kõigepealt küsima esiteks seda, et millist muljet oma firmast soovid jätta, ja teiseks seda, kuidas sotsiaalmeedia abil selleni jõuda.

Kui palju sõpru on vaja?

Senisest veelgi enam peaks Facebookis olema fookuses lojaalne klient, kellele teenused ja tooted päriselt korda lähevad. Vennik soovitab unustada ära kõik strateegiad, mis räägivad "laia palgiga löömisest".

"Ja võib-olla on aeg leppida mõttega, et sinu Facebooki-lehel ei saa kunagi olema nii palju sõpru kui mõnel teisel ettevõttel," lisab ta. Need ajad kui inimesed hoogsalt kõiksugu kampaaniate ajel ja suurte auhindade lootuses olid valmis mida iganes pöidlaga tunnustama või jagama, on lõplikult möödas.

Kehtib loomulikult endiselt see, et mida rohkem on lehel laike, seda suurema hulga inimesteni postitus tõenäoliselt jõuab, ent ka väga suure jälgijaskonnaga lehel on halva postituse ulatus ikka väiksem kui väga väikese lehe hea postitus, mis inimesi sütitab. Pealegi, väikese reklaamiraha kulutamisega saab ka saja jälgijaga ettevõte nähtavaks.

"Nagu elus ikka, tasub ka siin õppida neilt, kellel on selles vallas rohkem kogemusi," ütleb Vennik. "Seega jälgi Facebookist kindlasti nii suuri rahvusvahelisi korporatsioone kui ka nutika käekirjaga pisikesi ettevõtteid ja analüüsi, mis ja miks nende puhul toimib."

Kuna suurte firmade sotsiaalmeediakanalite halduse taga on terved meeskonnad, teavad nemad reeglina väga hästi just Facebooki "saladusi". Samas ei tohi unustada, et sadade tuhandete kommentaaride ja laikideni ei ole Eestis turu väiksuse tõttu võimalik kunagi jõuda. Seetõttu tasub seada realistlikke eesmärke. Kui postituste all ei ole seni olnud ühtegi kommentaari, siis on juba kaks kommentaari saavutus. Sealt edasi läheb kõik juba pisut lihtsamaks.

Väike turg on aga ühtlasi hea uudis. Kuna Facebooki reklaamid on tasustatud just sihtrühma suuruse baasilt, siis piisab üsna väikesest turunduseelarvest, et jõuda Facebooki reklaamide abil olulise osani sihtrühmast.

Nii ongi Facebook ka endiselt üks soodsamaid reklaamikanaleid. Sealjuures on reklaamid muutunud sellisteks, et esmapilgul ei pruugi aru saadagi, et tegu reklaamiga. See loomulikult on ettevõttele kasulik. Oluliseks muutub aga siinkohal nende arv, kellele postitus on "meeldinud". "Kui laikijaid on palju, siis saad tasuta näidata," märgib Merilo. "Ainult nii saad tasuta tähelepanu, kui keegi laigib."

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena