Edukas eksportöör vahetas oma nime kaubamärgi vastu

Puidu termotöötleja OÜ Brenstoli kollektiiv otsustas üksmeelselt muuta firma nime Thermory’iks, kuna sellest oli saanud ettevõtte kõige tuntum kaubamärk.

1997. aastast tegutsev ning peamiselt termotöödeldud puittooteid tootev ja eksportiv ettevõte OÜ Brenstol sai oma uue nime Thermory AS eelmise aasta teises pooles. “Ettevõtte nimevahetus oli kindel ja üksmeelne otsus, kuna ettevõtte 20 tegevusaasta jooksul oli üha kindlamalt tõusnud tooteportfellis esile üks ja ainus kaubamärk Thermory, mis tähistas kogu meie tootevalikut,” märkis ettevõtte turundusjuht Elisa Järvsalu.

Nimevahetuse põhjuseks oli see, et ettevõtet tunti peamiselt Thermory’na ning kuna teisi kaubamärke polnud plaanis luua, siis tundus mõttekam ühendada ettevõtte nimi seda esindava kaubamärgi nimega. “Seda selleks, et panustada pigem ühe tugeva brändi arengusse,” lisas turundusjuht. Kuna ettevõtte nimi tulenes juba olemasolevast kaubamärgist, siis oli nimevalik üksmeelne otsus firma siseringis.

Ettevõtte tegevuse keskmeks on puidu termotöötlus, mis kõlab inglise keeles thermal modification. Sõnadest „thermal“ ja „thermo“ sai brändi loomisel ka vastav agentuur inspiratsiooni. “Hea on tõdeda, et tänaseks on Thermory nii mitmelgi turul kujunenud termotöötluse sünonüümiks. Seega oleme tollase nimevalikuga ka tänasel päeval rahul,” lausus Järvsalu.

20. tegevusaasta tundus nimemuudatuseks sobilik aeg, kuna ettevõttel olid kavas juubeliaasta teavitused ning sündmused. See tõi kaasa hea võimaluse alustada uut ajajärku uue nimega, mis samas oli kõigile olulistele osapooltele juba ka teada ja tuntud. Näiteks toimus mullu ettevõtte B2B partneritele suunatud kliendikonverents, kuhu kogunesid Thermory esindajad enam kui 32st riigist.

Vooder: Thermory Saar, PaC-System™. Shanghai, Hiina

Äriregister ja patendiamet

Järvsalu toob kogu protsessi juures välja kaks olulist osapoolt: äriregister ja patendiamet.

Äriregistrisse saadetakse osanike otsus nimemuudatuse kohta (kui tegu on OÜ-ga) või aktsionäride otsus (kui on tegu AS-ga) ning uus põhikiri. Äriregister vaatab taotluse üle ning kui sama nime kasutusel ei ole, siis võib nimevahetus jõustuda. 

Patendiametist tuleks järgi kontrollida juba nime genereerimise protsessis, et ega väljavalitud nimed juba registreeritud ja kasutuses pole. Kui tegu on eksportiva ettevõttega, siis tuleb silmas pidada kõiki oma ekportturge või vähemalt olulisemaid neist.

Ettevõtte nime muutmisel OÜ Brenstolist Thermory AS-ks muutus muuhulgas ka ettevõtte juriidiline vorm: osaühingust aktsiaseltsiks. Seejuures jäi endiseks ettevõtte juriidiline aadress ja registrikood.

“Samuti tooksin välja, et e-maili aadressid ja koduleht peavad veel paar aastat edasi toimima mõlemal nimel – selle saab tehniliselt lahendada ümbersuunamiste teel,” märkis Järvsalu.

Samuti peab tema sõnul olema kommunikatsioon piisav – koostada vastavad pöördumised ja teavitada oma töötajaid ning koostööpartnereid sisendamaks kindlust ja rahu. Uus nimevahetus peab olema piisavalt põhjendatud kõigile olulistele osapooltele nagu oma töötajad, kliendid,  koostööpartnerid ja selle esitlus peab sisendama entusiasmi edasise suunas.

Taskukohane nimevahetus

Järvsalu tõdes, et nende jaoks nimevahetus kulukas ei olnud. Seda eelkõige just põhjusel, et ettevõtte nimeks sai juba aastaid kasutusel olnud ja tuntust kogunud nende endi registreeritud kaubamärk. Antud nimetus oli juba kataloogides, kodulehel ja sotsiaalmeedias olemas.

Turundusjuhi sõnul tasuks eksportival ettevõttel pidada nimevalikul silmas kultuurilist ja keelelist eripära ehk pigem vältida eestipäraseid ö-ü-ä jms tähti – neid on tulevastel klientidel raske hääldada ning lisaks on keeruline juba valida kodulehe ja sotsiaalmeedia kontode nimetusi.

“Inimesele on üldiselt omane see, et kõik liigselt keerukas, võõras ja arusaamatu jäetakse valikukriteeriumitest välja. Lisaks võiks nimi võimalusel peegeldada ka ettevõtte tegevusala. Oluline on nime jõudmine kliendi teadvusesse ja võimalikult tugeva positiivse seose loomine,” märkis Järvsalu.

Thermory AS ekspordib 97% oma toodangust ja seda enam kui 50sse riiki üle maailma. Ettevõte tegutseb ka koduturul. Thermory on tänavuse EASi aasta eksportööri tiitli nominent.

 
Jaga