Ekspert: Kui e-pood on aeglane, siis ilmselt oled kaotanud olulise koguse kliente

Risto Niinemets
12. sept 2016
3 min lugemine

Sel nädalal on Veebimajutuse blogis teemaks veebilehtede laadimiskiirused. Küsimustele vastab Veebimajutuse partner, Konekt OÜ programmeerija Risto Niinemets.

Kui oluline on, et leht kiiresti laeks?

Lehekülje laadimiskiirus on äärmiselt oluline. Kui lehekülg on aeglane, siis külastajad lihtsalt lahkuvad leheküljelt. Akamai ja Gomezi poolt tehtud uuringu järgi eeldavad inimesed, et leht laeb ära kuni kahe sekundi jooksul ning vastasel korral nad lihtsalt lahkuvad. Kui e-pood on aeglane, siis suure tõenäolisega oled kaotanud olulise koguse kliente.

Millised on need vead, mille pärast paljud veebilehed väga kaua laevad?

Enamasti on kodulehe aegluse juures kaks peamist probleemi – mahukad pildid ning vahemälu mittekasutamine.

Kodulehel kasutatud pildid on enamasti suuremad mõõtudelt kui reaalselt kuvatakse või on hoopis täismahulised pildid kasutusel. Kui terve laaditav lehekülg võiks olla kuni 1 megabaidi suurune, siis üks täismõõdus pilt võib olla umbkaudu 2 megabaiti. Kui pilte on rohkem, siis on asi veel hullem.

Vahemälu kasutamine on uskumatult lihtne, kuid ülimalt oluline. WordPressi puhul aitavad selle puhul pluginad nagu W3 Total Cache või WP Super Cache. Lihtsalt plugina paigaldamine muudab juba palju.

Milliste nippidega saab panna lehe kiiremini laadima?

Erinevatel kodulehemootoritel on tavaliselt võimalus süsteemi laiendada ning on olemas valmis moodulid, mida ka mainisin eelmises vastuses. Kindlasti tuleks piltide puhul vaadata, et kui pilt kuvatakse kodulehel 800 x 600 piksli suurusena, siis see pilt reaalselt oleks ka sellises suuruses. Samuti võiks kodulehe arendaja kaaluda spritesheeti kasutamist, mis on kokkuvõttes erinevate pisipiltide ja ikoonide koondpilt, et veebilehitseja ei peaks laadija igat ikooni eraldi, vaid kõik laetakse korraga.

Kas on olemas mingeid tööriistu, millega saab lehe laadimise kiirus kontrollida ja seda paremaks muuta?

Google'i poolt on Pagespeed Insights, mis on üpris hea lehekülje kiiruse testija ning annab ka soovitusi, mis peaks tegema teisiti. Kodulehe kiiremaks aitab ka CDN ehk Content Delivery Network kasutamine, milleks üheks heaks näiteks on CloudFlare. Kodulehe seadistamine sellega aitab samuti lehekülje kiirusele kaasa.

Tihti räägitakse laadimiskiiruste juures piltidest ning Flashist. Kas ja kuidas need laadimisaegasid mõjutavad, kuidas asi korda teha?

Flash on vana, aeglane ja mahukas. Kui kodulehekülg on endiselt kasutamas Flashi, siis on kindlasti aeg seda muuta.

Algne artikkel avaldati Geenius.ee lehel meie blogis.

Risto Niinemets

Konekti eesmärk on pakkuda kliendile personaalset lähenemist ja loomulikult kvaliteeti veebiprojekti arendamisel. Peamine fookus on erilahendustega WordPress-i koduleheküljed.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00