Eesti turundaja õpetab, kuidas teha Facebooki-postitusi õigesti

Anni Parksepp
28. sept 2016
5 min lugemine

Veebimajutuse blogis räägib Veebimajutuse partner, Convertal OÜ sotsiaalmeedia strateeg Anni Parksepp, kuidas teha Facebooki-postitusi õigesti ja selle abil kasutajaid enda juurde meelitada.

Kui suurt mõju võib hea Facebooki-postitus avaldada ettevõtte müügitulemustele?

Üks postitus võib korraliku eeltöö korral ka otseselt oste või päringuid tuua, aga parimaid tulemusi annab järjepidev ja läbimõeldud tegutsemine. Seda on teinekord vaja toetada ka Facebooki tasuliste võimalustega, et jõuda kiiremini laiema auditooriumini. Siiski ei tohiks postitused olla ainult müügile orienteeritud, sotsiaalmeedia on eelkõige suhtluskoht. 

Facebooki-postitustega soovitakse tähelepanu püüda. Kuidas teha oma postitus pilkupüüdvaks?

Kõik soovivad oma postitusega tähelepanu saada ja see ongi hetkel sotsiaalmeedias üks suurimaid väljakutseid: kuidas infotulvas silma paista? Taktikaid on erinevaid. Mõned ettevõtted kirjutavad oma postitusi väga humoorikalt ja huvitavalt, näiteks La Muu ökojäätis, teised kasutavad suurepäraseid fotosid, näiteks KUMA Design. Vormilisest poolest rääkides on veel erinevaid visuaalseid ankruid, mida saab kasutada nii tekstis kui piltidel. Lahendus sõltub ettevõtte soovitud kuvandist, sihtrühmast ja võimalustest.

Kuidas panna kasutajad postitusega suhtlema? 

Üldiselt on inimesed Facebookis ükskõiksemaks muutunud ega vaevu triviaalsetele küsimustele vastates asuma suhtlusesse ettevõtte või brändiga, kellega emotsionaalset sidet ei ole. Õnneks on Facebook lisaks "laikimisele" loonud ka teisi variante postitustele reageerimiseks ja neid juba kasutatakse, et oma jälgijaid aktiveerida. 

Kas loosimängud on hea viis uute inimeste püüdmiseks, või on see pigem ajutine lahendus?

Loosimängud töötavad fännide arvu kasvatamiseks veel mingil määral. Siiski ei saa seda võrrelda mitme aasta taguse ajaga, mil üks taoline mäng tõi tuhandeid või kümneid tuhandeid uusi fänne. Meeles tasub ka pidada, et ilmselt ei ole tasuta asju jahtivad ja kõiki "laiksheerkomm" õnnemänge jagavad inimesed tegelikult huvitatud ettevõtte tootest või teenusest. Edukamad võiksid olla loosimängud, mis on sihitud väga täpselt, näiteks beebipoe loosimäng väikelaste emadele. Kingituste jagamine oma fännidele on muidugi ilus žest.

Milliseid vigu ettevõtted oma Facebooki-postitustega teevad?

Kuigi üldiselt on ettevõtted mõistnud Facebooki ja sotsiaalmeedia tähtsust turunduskanalina, leidub ikkagi "virtuaalseid hauakive" ehk neid Facebooki-lehti, kus viimane postitus jäi väga ammusesse aega. Ettevõtte digitaalne kuvand on tänasel päeval väga oluline ja hooletusse jäetud sotsiaalmeediakontod mõjutavad usaldusväärsust.

Sama kurb on ka B2C-ettevõtete puhul üldse sotsiaalmeediast kõrvale jäämine. Facebook on paljude ettevõtete jaoks koht, kus suhelda otse oma toodete ja teenuste tarbijatega. Kui otseselt postituste juurde tulla, siis Facebooki-postitustega seotud patte on liikvel mitmesuguseid, väga müügikesksest sisust kuni liiga pikkade ja kirjavigadega tekstideni välja. 

Mida tuleks teha enne postituse avaldamist?

  1. Mõtle läbi, kellele ja miks postitus teha. Ideaalis võiks see kontseptsioon olla pikemaajaliselt paigas.
  2. Valmista postitus ette.
  3. Leia sobiv visuaal ning kirjuta lühike ja haarav tekst. Ettevalmistamisel tasub ka mõelda, kuidas jälgijaid kaasa haarata. Vajadusel sihi postitus kindlale segmendile oma auditooriumist (asukoha, vanuse või huvide põhiselt). 
  4. Selgita välja parim aeg postituse avaldamiseks. Abiks on näiteks Facebooki analüütikamoodul Insights ja algteadmised Facebooki algoritmist.
  5. Vaata veel valminud postitus enne avaldamist üle. Kas postitus on korrektne? Kas jääb üldises uudisvoos silma? Mustandi või ajastatud postituse puhul saad täpselt üle kontrollida, kuidas postitus hakkab avaldatuna välja nägema.
  6. Jälgi ka postituse edasist elu. Vasta kommentaaridele ja suhtle fännidega. Jälgi postituse tagasisidet ja levikut, et teha järeldused järgmiseks korraks.

Sotsiaalmeedia puhul ei ole olemas ühte universaalset edu valemit, mis kõigi puhul toimiks. Nii kasutusharjumused kui ka tehnilised võimalused on pidevas arengus ja muutumises. Kui puuduvad aeg, teadmised või ideed, mida ettevõtte Facebooki-lehega peale hakata, siis Convertali digiturunduse tiim on innuga abiks. Tähtis on järjepidev ja läbimõeldud tegutsemine, mis loob väärtust ka fännide jaoks.

Anni Parksepp

Convertal on 2009. aastal tuule tiibadesse saanud ning Google Premier Partner staatuse pälvinud digiturunduse ja -reklaami teenuseid pakkuv agentuur. Aitame ettevõtetel läbi digikanalite efektiivselt enda potentsiaalsete klientideni jõuda nii Eestis kui ka välisturgudel. Oleme pikaajaline ja uuendusmeelne partner, kes lähtub oma töös klientide ärilistest eesmärkidest.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00