Midagi enamat, kui järjekordsed 2021. aasta meiliturunduse trendid

Ei ole just saladus, et 2020. aasta tabas meid pehmelt öeldes ootamatult. Üks kanal, mille lõppu ja taassündi kuulutati selle aja jooksul rohkem, kui oleks pidanud, näitas aga 45% tõusu, kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand.

Ettearvamatus olukorras pidid paljud ettevõtted oma strateegiaid muutma. E-kirjadest sai põhiline kanal, mille vahendusel inimesi muutunud tööaegadest ja webinaridest teavitada ning kolleege Zoomi koosolekutele kutsuda.

 

Ajal, mil keerulised sotsiaalmeedia algoritmid sunnivad turundajaid publiku tähelepanu eest võitlema, on enamik meiliturundust kasutavatest ettevõtetest viimase 12 kuu jooksul märganud enda meilikontaktide kaasatuse kasvu. Uudiskirjade kaasatuse määr on globaalse pandeemia ajal märkimisväärselt kasvanud. Enim on huvi ning kaasatus suurenenud uudiskirjade puhul, mis puudutavad ostlemist (83%) ja finantse (43%).

Trend #1: Ulatuslik personaliseerimine 

Hetkel vajame inimsuhtlust rohkem, kui kunagi varem. Meie kallid kliendid ei taha, et neid koheldaks kui suvalisi numbreid. E-kiri on turundusvahend, mis võimaldab ulatuslikku personaliseerimist.

Uuringutest on selgunud, et lugejad avavad personaliseeritud teemaga e-kirja 26% suurema tõenäosusega, kui üldsõnalise. Lisaks sellele on isikupärastatud teemaga e-kirjad toonud kaasa ka kõrgemad klikkimiste ja tehingute määrad ning suurenenud käibe. 2021. aastal jääb aga ainuüksi e-kirja saaja nime lisamisest teemalahtrisse väheseks. Ligikaudu 20% uudiskirjaga liitunutest loobub edasisest kirjade saamisest, kui uudiskirja sisu ei ole nende jaoks asjakohane ega kattu nende huvidega.

Seetõttu tasub uudiskirja saajatelt nende huvide ja eelistuste kohta küsida juba siis, kui nad sinu kontaktlistiga alles liituvad. Seda on lihtne teha näiteks maandumislehe abil. Maandumisleht võib olla osalusvorm, mis on loodud täpselt sinu vajadustest lähtudes. Sinu kallid tarbijad on valmis oma isiklikku informatsiooni jagama, saades vastutasuks paremini kohandatud uudiskirjad ja pakkumised. 

Et eriti personaliseeritud sisu saata, alusta kontaktide segmenteerimisest. Eskimole ei ole ju mõtet lund müüa. Jaota kontakte viisil, mis sinu ettevõtte ja eesmärkidega kõige paremini sobib. Võid lähtuda huvidest, käitumisest või mitmetest muudest teguritest.

Isikupärastamine muutub iga päevaga järjest olulisemaks ning seeläbi ka kontaktlistide segmenteerimine ja kohandatav sisu. Tunne oma tarbija vastu huvi! Kui sa ei lähene kliendile personaalselt, jääb suure tõenäosusega kontakt saavutamata. On aeg isiklikuks minna!

Siin on 3 viisi, kuidas seda teha:

  1. Soovita tooteid või sisu tarbijast lähtudes.
  2. Saada segmentide kaupa personaalseid sõnumeid ja pakkumisi.
  3. Kasuta külastajapõhist käivitatud e-kirja (nt ostukäitumisest lähtudes).

Näide 1:

Näide 2:

Näide 3:

Trend #2: Lihtkirjas e-kirjad

Eelmainitu kehtib ka selle trendi kohta, et me otsime praegu inimsuhtlust rohkem, kui varem. Lihtsad, ainult tekstist koosnevad e-kirjad hoiavad aega kokku, jõuavad kiirelt asja tuumani ja tunduvad personaalsemad. Lisaks on ka digiturunduse maailma kandunud kliimaproteste ja keskkonda puudutavad teemad. On fakt, et digitaalne infrastruktuur tarbib suures koguses energiat ning selline tarbimine vaid kasvab. Kui suur on ühe e-kirja mõju? Praktiliselt olematu. Aga terve aasta jagu e-kirju jätavad juba oma jälje.

See ei tähenda, et sa ei või enam videote ja piltidega e-posti saata. See tähendab lihtsalt, et seda ei ole tingimata vaja. Personaalne puudutus on võimalik e-kirjale ka lihtteksti kasutades anda.

Olgem ausad - millal mõni su sõber sulle viimati piltidest koosneva e-kirja saatis? Kasuta neid vaid siis, kui püüad konkreetse kirjaga eriti tugevat personaalsust saavutada ning sügavamat sidet luua. Vähem on rohkem - kaota tähelepanu hajutavad disainielemendid ja too fookus CTA-le (ingl Call to Action - üleskutse klienti midagi tegema panna).

Paku oma uudiskirjaga liitunutele põnevust, saates neile tavapärasest erineva e-kirja. Proovi varieerida kujundatud e-posti lihttekstiliste e-kirjadega. Paljud meiliturundajad on 2021. aastaks juba minimalistliku suuna valinud. Publiku soosing selle trendi suhtes on tugev ja puhas, hästi struktureeritud e-kiri konkreetse sõnumiga saab järgnevate aastate populaarseimaks valikuks.

“ Ainult ettevõtted ja brändid, mis loovad tugevaid inimsuhteid, saavutavad edu. See peab eriti paika e-kirjade puhul. Väga head sooduspakkumised võivad tuua lühiajalise edu, aga aus, inimlik ja personaliseeritud sisu loob pikaajalise jälgijaskonna.”
- H. Roini, EMEA turundusjuht

 

Näide 1:

Näide 2:

Näide 3:

Trend #3: Multikanali turundus

Multikanali turundus tähendab samaaegselt digitaalsete ja traditsiooniliste turunduskanalite kasutamist, et oma publikule asjakohaseid turundussõnumeid saata, sõltumata sellest, milliseid turunduskanaleid sina ise suhtlemiseks kasutad.

2021 aastal on äärmiselt oluline olla kuuldud, nähtud ja huvipakkuv, et konkurentsirohkel turul ellu jääda. Kuna järjest enam ettevõtteid tegutsevad online’s, on oluline kohtuda oma klientidega seal, kus nad asuvad.

Tarbija ei lähe lihtsalt suvalisele leheküljele ostu sooritama. Ta külastab mitmeid erinevaid veebilehti, avastab huvipakkuva brändi Instagrami ja googeldab ettevõtet, et paremini brändi olemust mõista. Multikanali turundus võimaldab sinul potentsiaalsete klientidega erinevatel turunduse platvormidel lihtsamini suhelda.

Siin on mõned multikanali turunduse näited:

Kasulik nipp: sidudes need kanalid e-kirjadega, saad oma järgmise kampaania jaoks juba vähemalt 5 uut ideed!

Trend #4: Ole mobiilisõbralik

2012 aastal avati alla 30% e-kirjadest mobiiltelefonis. 2020 aastal ületas see number 61% ja liigub endiselt tõusvas joones.

Muide, mida sa teed, kui oled karjuva äratuskella vaigistanud? Suure tõenäosusega esindad siinkohal 2021 aasta enamust ja kontrollid esmalt vastamata kõnesid, sõnumeid ja… e-posti! Seega, kujuta ette, et oled meiliturunduse kampaania ajastanud hommikul kella 07.30. Sinu kallid uudiskirja tellijad avavad õhinaga e-kirja ja...see ei avane mobiilivaates! Mida nad sellega peale hakkavad? Enamasti kustutavad saadud kirja või loobuvad edasistest uudiskirjadest. Hilised hommikutunnid on ka populaarseim aeg e-posti rakenduste kasutamiseks nutitelefonides.

Vaatamata eelmainitule, saadetakse endiselt hulgaliselt mobiilivaatele optimeerimata e-kirju ja see on viga, mida tasub vältida.

Mobiilivaate jaoks kohanduv e-kiri toob endaga korraliku käibe! Selliselt loodud e-post näeb hea välja nii arvutis kui telefonis avatuna. Eesmärk ongi olla esinduslik igal ekraanil.

Siin on 3 nippi, kuidas sellest trendist maksimum võtta:

  1. Ühetulbalist kirjapõhja kasutades muudad oma sisu erinevate ekraanide jaoks lihtsamini kohandatavaks.
  2. Tee CTA silmatorkavaks. Ütle oma lugejatele, mida sa ootad, et nad teeksid, ning muuda toiming nende jaoks mugavaks. Ära unusta, et telefoni ekraanil on hiireks sõrm, seega peab CTA olema kergesti klikitav.
  3. Kasuta Alt-teksti. Kasuta vaid pilte, mis on konkreetse kampaania jaoks tõepoolest olulised. Kuna paljud seadmed ei kuva automaatselt e-kirjas sisalduvaid pilte, võib sinu uudiskiri lõpuks vaid valgetest kastikestest koosneda. Siin tuleb appi Alt-tekst (pildi kirjeldus). Tänu kirjeldusele saab lugeja ka pilti kuvamata teada, mida sellel kujutatud on.

Kokkuvõtteks

Olukorras, kus paljud ettevõtted ja brändid on digitaalsete turunduskanalite kasuks otsustanud ja eelarved ei ole just priiskamiseks, on e-kirjadest saanud üks soositumaid turundusvahendeid.

Isegi kui turundus on sinu jaoks tume maa, saad meiliturundusele võimaluse anda, muretsemata lisakulude pärast. Vali vaid meiliturunduse platvorm nagu näiteks Smaily ja saad saata kuni 2000 kontaktile oma e-kirja täiesti tasuta!

Jaga
Nõuandja