Oluline, mida peaksid praegu teadma e-poodide trendide kohta

E-äri on hetkel paljude valdkondade jaoks väga oluline, sellepärast on hea teada ka selle praegusi olulisi trende ja statistikat. Infograafikud e-poodide kohta võiksid anda uusi ideid, kuidas parandada olemasolevat e-poodi ja selle kasutajasõbralikkust või millele rõhku pöörata, kui uut e-poodi looma hakata.

Kaks olulist põhjust, miks hüljatakse ostukorvid

Keskmiselt hüljatakse erinevate valdkondade lõikes 69% ostukorvidest. Neid hüljatakse peamiselt kahel põhjusel – kas kõrged lisakulud või vajadus registreerida kasutajakonto enne ostu sooritamist.

Mida tähendavad kõrged lisakulud?

Kõrgete lisakulude all on Eestis kõige teemakohasemad just kõrged transpordikulud. Enamjaolt on Eesti e-poodides kasutusel juba standardsed pakiautomaatide hinnad, kuid mitte alati. Kui väikese viie-eurose eseme saatmise eest tuleb sama summa veel juurde maksta, kuigi Eesti piires selle saatmise tegelik maksumus on hoopis väiksem, võib see ost suure tõenäosusega pooleli jääda.

Rahvusvaheliselt on tavaliselt kõrgete lisakulude all mõeldud lisaks transpordile ka näiteks makse. Sellisel juhul võib neid käsitleda kui peidetud kulusid. Selles kontekstis puutume me nendega kokku näiteks Amazonist või mõnest muust rahvusvahelisest e-poest tellides, kui eseme saatmine on kallis ning võib tekkida probleem maksudega.

Et vältida ostukorvi hülgamist kõrgete lisakulude pärast, on mõistlik pakkuda transporti alates mingist kindlast summast tasuta, lisada rohkem tarnevõimalusi (näiteks ise tasuta järgitulemine) ning miks mitte kaaluda ka tasuta transporti kõigile toodetele.

Maksmiseks konto loomine võib saada takistuseks

Tugev soovitus on võimaldada oma e-poes maksmine ja ostu lõpetamine ka ilma kasutajakonto loomiseta ehk nii-öelda külalisena. Kui tegemist pole külastaja jaoks tihti kasutatava e-poega, vaid pigem ühekordse või impulssostuga, ei näe klient kasutajakontot vajalikuna, et vorme täitma hakata. Lisaks aeglustab see ostuprotsessi.

Üle 60% ostudest algavad Internetist

Esmase huvi tekkimise korral pöördutakse kõigepealt Interneti poole – täpsemalt e-poodidesse. Uuritakse erinevaid tooteid ja pakkujaid, viiakse end kurssi hindadega ja võimalustega, kuni alles tehakse lõplik valik. Kuigi mingi osa neist ostudest tehakse lõpuks ikkagi tavakauplustes, kogub klient infot ning saab esimese mulje toodete valikust ning ettevõtetest ikkagi just Internetist. Sellepärast tuleks pöörata ka tavakauplustel rõhku oma välimusele ja väljapaistvusele võrgus.

Kui kohe e-poodi teha ei soovi, on ikkagi oluline, et põhiinfo leiaks tootest või teenusest huvituja kiirelt veebist üles. Hästi sobib koduleht, mille sisu vastab SEO nõuetele ehk on otsimootoritele optimeeritud ning märksõnade järgi kergelt üles leitav. Kaasa aitavad sotsiaalmeediakontod ning Google MyBusiness konto. Kaaluda võib reklaame Google´i otsingutulemustes või sotsiaalmeediaplatvormidel.

Valdav enamus ostjaid otsib uusi tooteid

Inimesed otsivad pidevalt uusi tooteid, kusjuures 75% külastajate otsingutest veebilehtedel vahetuvad täielikult igakuiselt. Järelikult on online šoppajatel alati midagi uut silmapiiril, mida nad tahavad saada. Ligi 70% neist otsijatest ütlevad, et peavad väga oluliseks seda, et näeksid iga kord midagi uut, kui e-kauplust külastavad.

Tootevaliku uuenemine on kindlasti olulisem eelkõige trende järgivates valdkondades nagu moekaubad, kuid seda ei tasuks ka teiste poodide puhul ära unustada. Kui ka tooted ei muutu, võiks pakkuda aeg-ajalt külastajatele midagi muud uut, näiteks mõne sooduskampaania ning muidugi tuleks hoida e-pood uue info ja ajaga kaasaskäivalt värskena.

Oleks ju veider, kui külastad tavapoodi, mille toodete paigutus ei ole muutunud juba aasta otsa, põrandad on mustad ning seintel on plakatid pakkumistega eelmisest aastast.

Uus generatsioon näeb asju teistmoodi

E-kaubanduse tuleviku määravad lisaks tehnoloogia lõputule arengule ka e-poe uued kliendid ehk generatsioon Z. Selle põlvkonna alla kuuluvad noored, kes on sündinud aastatel 1996-2010 ehk nad on juba täisealised või teismeeas. Isegi  teismeeas generatsioon Z noored mõjutavad juba 93% juhtudel leibkonna kulutusi ja nii osalevad nad ka kaupade turuolukorra kujundajatena.

Generatsioon Z noortest 95% omavad telefoni, milles nad on umbes 10 tundi päevas, vaadates YouTube´i videoid või Instagrami postitusi. See tähendab, et e-poed peavad kindlasti olema kasutatavad ka telefoniga. Kui veel ei ole, siis tuleks sellesse investeerima hakata. Kaaluda võiks vastavalt e-poe tegevusvaldkonnale mobile first disaini.

E-kaubanduses on järjest populaarsemaks saamas sotsiaalmeediaplatvormidel toodete reklaamimine. Võttes arvesse generatsioon Z eelistusi, siis võib järeldada, et tulevikus jätkub nende liikumine Facebookist ära pigem Instagrami või mõne muu uue platvormi peale. Samas võib arvata, et sotsiaalmeedia olulisus e-kaubanduses kasvab veelgi, kuna 85% praegustest noortest saavad uut infot toodete kohta just sealt. Kokkuvõttes peavad ettevõtted olema sotsiaalmeedias aktiivsed ning kasutama nende pakutavaid võimalusi enda toodete turundamiseks.

Kasutatud allikad:

Jaga