Veebidoktori case study: veebilehe optimeerimine tõstis selle käivet üle 100 protsendi

Veebidoktori agentuur, kes on ka Veebimajutuse partner, tutvustas hiljuti oma lehel ühte oma projektidest, kus nad suutsid veebilehe käivet vaid lehe paremaks muutmise teel üle 100 protsendi tõsta. Veebidoktori projektijuht Siim Suur rääkis, kuidas töö välja nägi ning millised olid täpsed tulemused.

Suurendasite oma meetodite abil ühe veebilehe edu märgatavalt. Mis oli selle lehekülje lugu ja suurim probleem?

Firma, mis meie poole pöördus, on tegutsenud juba üle 20 aasta. Viimase aasta jooksul tekkis neil oma põhivaldkonnast juurde eraldiseisev valdkond, milleks oli toodete rent. Kõik sujus, püsikliendid olid põhiteenustele olemas, kuid otsest oodatud juurdekasvu uues valdkonnas ei tekkinud.

Olles kohtunud kliendiga, sai üpris kiirelt selgeks, milles asi oli. Põhiprobleemina oli veeb üldises pildis nõrk. Kasutajamugavus puudus. Renditavad tooted olid põhilehel suhteliselt peidus ning täiesti suvalises järjekorras, ilma piltideta. Veel puudus veebil nutiseadmete tugi. Teades, kui olulised kõik need faktorid tänapäeval on, oli kõige lihtsam moodus alustada otsast. Koguda kokku kõik materjal, teha korralik struktuur, disain ning tootepildid.

Kuidas te probleemi lahendasite?

Otsustasime valmistada uue kodulehe Wordpressi platvormil, olles eelnevalt teinud konkurentsianalüüsi internetis. Konkurentsianalüüsi eesmärk oli saada teada, mis antud valdkonnas turul toimub. Panime kliendiga paika kindlad märksõnad, mis antud projekti mõistes on kõige olulisemad ning võrdlesime nende andmete alusel konkurentide veebilehtede tugevaid ning nõrku külgi.

Võtsime aluseks tulemused, eelarve, kliendi soovid ning meie väljapakutud lahendused. Lõpplahenduseks otsustasime, et teeme toodetele eraldi kategooria vaate ja toote sisulehe vaate.

Kategoorialehe vaade sisaldas toote pilti, toote pealkirja, hinda/soodushinda, lühitutvustust ning päringukorvi lisamist.

Toote sisulehe vaade sisaldas sama infot ja lisaks täpsustavat tooteinfot. See andis meile võimaluse lisada iga pika märksõna <H1> tagide vahele ning suurendada pikkade märksõnade otsingutulemusi Google’s.

Kõik selle arendasime Woocommerce e-poe platvormi peale. Lõikasime vahelt ära tavapärase "ostukorvi" ning asendasime selle päringukorviga. Lihtsalt öeldes toimib päringukorv nii, et külastaja läheb teenusepakkuja lehele, valib välja tooted ning lisab need päringukorvi. Seejärel täidab päringukorvi andmed, nimi, e-post, telefon, asukoht, rendiperiood, ning süsteem saadab tellimuse kliendihaldurile ja koopia päringu esitajale. Seejärel kliendihaldur vaatab, kas antud kuupäevaks on tooted olemas või välja renditud ning annab sellest teada ja lepitakse kokku üleandmise ja tagastamise viis.

Ehk siis tegime korda lehe struktuuri, SEO, lihtsustasime päringu tegemise ja vastuvõtmise ning muidugi lehe skaleeruvuse/nutiseadmete vaate.

Kui palju sellest kõigest kasu oli?

Lahendus andis väga head tulemused. Kliendi sõnul on kasvanud korduvad tellimused ehk mõnele tootele on tekkinud regulaarsed kliendid. Paljud tooted on nüüd Google’i otsingute top kolme seas ning need, mis ei ole soovitud tulemustel, saavad oma klikid läbi Google AdWords reklaami.

Statistiliselt suurenes lehe külastuste arv 54,22 protsenti läbi orgaaniliste otsingute. Sellele juurde toetasime veel Google AdWordsiga, mis suurendas veel külastusi 32,21 protsenti. Kodulehe paranduse ning külastuste arvu tõusu tulemusel suurenes kodulehelt esitatavate tellimuste arv 88 protsenti ning käive 102,54 protsenti.

Edasised plaanid on hakata vaikselt vähendama Google AdWordsi eelarveid ning alustada välise SEO-ga. Teine plaan on alustada re-targetinguga Facebookis neile, kes juba lehel käinud.

Kas sarnaseid probleeme esineb paljudel lehtedel ning kas teie meetodiga on alati võimalik neid murekohti lahendada?

Puutume väga tihti kokku lehtedega, mis on ajale jalgu jäänud. Peamised murekohad, mis lehtedel esinevad, on nutiseadmetele mittevastav arendus, sisutühi/mitte õige tekstiga sisuleht, kehv SEO ja ebaatraktiivne disain. Oleme kokku pannud ka oma lehel ühe blogipostituse, kus on välja toodud seitse olulist viga, mis tänapäeva lehtedel olla ei tohiks. Kui sealt midagi ka lugeja lehte puudutab, oleks mõistlik see probleem lahendada.

Antud meetod toimib kindlasti, kui seda teha õigesti. Tähtis on end panna külastaja rolli. Kes ta on ning mida ta vajab? Mis sammud ta liikuma peab selleks, et oma murele lahendus saada?

Kui see on tehtud külastajale piisavalt lihtsaks ning visuaalselt huvitavaks, siis see meetod ka toimib. Tähtis on ka see, et kui juba need parandused on tehtud, ei tasu jääda paigale tammuma, sest veebimaailm on pidevas muutumises ning sellega tasub kaasas käia, muidu avastad mõne aasta pärast end taas kohas, kus olla ei soovi.

Kuidas saavad veebilehtede omanikud ise selliseid probleeme tuvastada ja lahendada? Või on alati vaja agentuuri abi?

Tuvastamiseks ei ole alati tarvis agentuuri abi. Lahenduseks aga suures pildis küll, sest üldjuhul agentuurides olevad inimesed teavad ning on varem sarnaste probleemidega kokku puutunud. Nende teadmistepagas on lihtsalt suurem, mida teha ning kuidas teha.

Juhul, kui veebilehe omanik soovib ise probleeme tuvastada, tuleks üle vaadata esmased elementaarsed probleemsed kohad. Toon neli suuremat välja:

1) Kas tuled välja Google'i-otsingutes? Oleme tihti pannud tähele, et kliendid toksivad sisse mingi otsingu ja siis kas tulevad välja või mitte. Esimene asi siiski peaks olema see, et vaadata, kas seda märksõna üldse otsitakse.

Seda saab lihtsalt teha Google Keyword Planneri abil Google AdWords kasutajakonto alt. Seejärel vaadata välja need õiged märksõnad ning alles siis otsida, kus sa paikned. Ja ka seda mitte otse Google’isse sisestades vaid avades brauseri incognito-akna abil, sest see annab õigema tulemuse. Pole mõtet ennast petta ning üritada tulla esile vale märksõnaga, mida üldse ei otsita.

2) Kas sinu leht on nutiseadmetes korralik? Käi erinevate seadmetega oma sait üle. Tänapäeval tihti jääb raha lauale just mobiilseadmete olemasolu tõttu. Külastaja on lihtsalt nii mugav, et valib teise lehe. Vaata ka Google Analyticsist, kui suur on nutiseadmete külastajate osakaal sinu lehel ning mis on selle bounce rate.

3) Kas leht on piisavalt kiire? Kasutades Google PageSpeed abi saab ka palju teada, mis võiks olla paremini tehtud.  Vaata üle ka lehe kiirus näiteks ka selle tööriistaga. Leht ei tohiks laadide üle mõne sekundi.

4) Saada mõnele sõbrale ja tuttavale oma lehe link, palu et nad teeks test päringu ning vaataks ringi. Kas nad saavad üldse aru, millest sinu veebisait räägib ning mida pakud?

Kui tihti te näete, et inimesed kasutavad vananenud lahendusi, valesid meetodeid või muud taolist, mille tõttu nad kliente ja raha kaotavad?

Kuldlause, mida tihti müügitöös kuuleme on see, et "Ei, mul ei ole lehte tarvis, sest mul juba on sait ja üleüldse see leht ei too mulle mingit kasu ega klienti."

Me ei taha kunagi otse seda välja öelda seda, kui leht on kehv ning keegi sinna ei satu või selle sisust aru ei saa ning karjub "elu" järele. Julgen kõvasti vastu väita, et veebilehe olemasolu ja mitte ainult, vaid korrektse lehe olemasolu, on tänapäeval "MUST HAVE!" Tuleks julgelt suhtuda uutesse ja huvitavatesse lahendustesse, et triatloni eesotsas olla.

Ehk siis, jah, kohtame tihti selliseid lehti, mis võiks ja peaks olema paremad, et rohkem kliente püüda ja vähem raha maha vedelema jätta.

Kui suurt mõju reaalselt võivad firmad näha, kui nad teevad oma veebilehega sama, mida te tegite siin case study's olnud lehega?

Eks tulemused ole kindlasti erinevad kuid, kui leida lehel üles tema murekohad ning teha need korda, siis ma ei näe mingit põhjust, miks mõju ei peaks olema positiivne. Raske on panna seda vastust numbritesse, sest iga valdkond on erinev. Tuleb sihtida õigeid märksõnu, leht peab olema visuaalselt ilus ning struktuuri poolest arusaadav ning müüv. See on esimene samm. Kui sealt on juba näha positiivseid tulemusi, tuleb edasi ja edasi pürgida. Näiteks A/B-testimine erinevate lausete ja piltidega. Erinevad reklaamikanalid, re-targeting ja teised sarnased lahendused.

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena