Bännerkampaaniate planeerimine 2017. aastal

Digimeedia planeerimise protsess käis seni nii, et klient võttis ühendust bänneri avaldajaga (ehk veebilehega) ning koos arutati, millal ja kuidas kampaaniat teha. Nüüdseks on enamikul turgudel sellisest protsessist loobutud, sest peaaegu kõik tegevused on automatiseeritud (programmatic). Nii on see juhtumas ka Eestis.

Mida tähendab automatiseeritud?

Automatiseeritud meedia ostmine on algoritmil põhinev ning valdavalt reaalajas toimuv reklaampindade ost ja müük. Tarkvara abil on kogu protsess ehk reklaami ostmine, paigutus ning optimeerimine muudetud automaatseks. Kuna olen sellest varem rääkinud, siis ei peatuks siinkohal pikemalt – soovi korral saad süsteemi kohta täpsemalt lugeda sellest artiklist.

Enamikul turgudel domineerivad suured automaatsed kliendi poolsed platvormid (DSPd) nagu Adform, Doubleclick, Mediamath jt. Suurte platvormide puhul on aga probleemiks see, et need ei ole mõeldud väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete jaoks.

Mida see tähendab lõppkasutaja jaoks?

Ütleme, et sul on veebipood või väike pagariäri ja sa tahad uute klientide saamiseks end reklaamida. Esimene kanal, mis pähe turgatab, on tõenäoliselt Facebook. Teine on ehk Google Adwords. Mõlemad on küll hea platvormid, kuid ei pruugi tingimata sinu jaoks kõige sobivamad olla. Isegi, kui kasutad ainult Google’i bännerreklaamia keskkonda, on sul vaja sõpra, paari õlut ja mitmeid tunde, et hakata mõistma, mis Google’is tegelikult toimub. Facebookis on lihtne alustada, kuid seda on raske hallata. See toob küll alati tulemusi, sul tekib tunne, et said vähese raha eest palju kasu, kuid need numbrid ei ole alati nii head kui paistavad. Kas kogutud meeldimised ja jagamised konverteeruvad ka müügitulemuseks?

Meediaagentuuri palkamine käib sulle tõenäoliselt üle jõu, sest nende tasu võib moodustada enam kui 50% sinu eelarvest. Meediaagentuurid teenivad suurte mahtude pealt ning väikekliendid ei ole nende jaoks. Sa võid võtta ühendust ka mõne suure DSPga, saada ligipääs nende platvormile ja püüda seal ise tegutseda. Kuid enamik platvorme küsivad kuu- või miinimumtasu. Isegi, kui sul oleks vajalik raha olemas, on selliste platvormide kasutamine väga keeruline.

Mis toimub 2017. aastal?

2017. aastal võib oodata mitmete uute platvormide tulekut, mis pakuvad veelgi paremaid kampaania andmetel põhinevaid sihtimismeetodeid. Need on platvormid, mis püüavad kampaania eelarvest maksimaalset kasu saada ning mille kasutamine on lihtne.

Üks 2017. aasta võtmetegureid on andmete kasutamise oskus. Veebilehtede kasutajatelt kogutakse aina rohkem andmeid ning hakatakse paremini mõistma, kuidas reklaamid kliente mõjutavad. See tähendab, et platvormid peavad hakkama kõiki neid andmeid kasutama, et lõppkliendi jaoks võimalikult häid tulemusi saavutada.

Milline on selles Franki roll?

Frank pakub ainsat automatiseeritud meedia ostmise platvormi, mis mõeldud väike- ja keskmise suurusega ettevõtete jaoks. Frankiga saad kampaania käima lükata vaid kolme minutiga ning sa ei pea toimuva mõistmiseks endale täiesti uut valdkonda selgeks tegema. Franki platvormi kasutamiseks pead sisestama vaid peamise info selle kohta, milliseid inimesi sa kampaaniaga sihtida soovid. Pärast seda võtab meie süsteem juhtimise üle ning optimeerib tulemusi vastavalt reaalajas saadavatele kampaaniaandmetele.

Nii et miks mitte proovida 2017. aastal automatiseeritud meedia ostmist? Pikas perspektiivis aitab see sul paremini ära kasutada oma turunduseelarvet. Esimese testkampaania tegemiseks vajad vaid 100 eurot ja pärast kampaania lõppemist saadab Frank sulle detailse aruande, mille eest meediaagentuur veel paarsada eurot küsiks.

 

Vajad bännerkampaania jaoks professionaalset bännerit? Frank kujundab Veebimajutuse klientidele 3 tasuta bännerit. Pakkumine kehtib jaanuari lõpuni. Vajuta siia, et kasutada pakkumist.

Jaga