7 harjumust, mis muudavad su veel paremaks arendajaks

Ekspertidele mõeldud artiklisarja teises osas annab Kethmar Salumets developerHabitsist soovitusi veebiarendajatele, mismoodi oma harjumusi kujundades veel paremaks arendajaks saada.

Harjumused on edu pant. Vähemalt ma ise usun seda. Juhul, kui soovid saada heaks arendajaks, on head harjumused üliolulised.

Selles lühikeses artiklis loetlen ma üles seitse head harjumust, mis on minu arvates muutnud mind paremaks arendajaks.

Sama sisu on saadaval ka minu Youtube'i kanalil developerHabits.

Kestev õpe

IT-maailm muutub nii tarkvara kui riistvara osas väga kiiresti. Seetõttu peame me ka arendajatena end pidevalt harima - õppima uusi asju, olema kursis täiustatud tehnoloogiatega jne.

Iga päev ei tohiks siiski sellele lausa tunde kulutada. Piisab mõne uudiskirja või infolehtede tellimisest ja mõne tehnilise raamatu lugemisest.

Lihtsalt veendu, et oleksid harjunud regulaarselt uusi teadmisi tarbima.

Põhialused selgeks!

Põhialuste selgeks tegemine on oluline igas eluvaldkonnas, muidugi ka programmeerimise alal.

Põhitõdesid selgeks õppides saab sellele põhjale üles ehitada uusi teadmisi, mis aitavad asjadesse selgust tuua.

Näiteks enne Reacti maailma sukeldumist veendusin, et olen JavaScriptist ja selle põhimõistetest kindlalt aru saanud.

Mõtle lahendust otsides probleemile

Kui mul oli vähem kogemusi ja mul paluti üks probleem lahendada, siis tulin kohe esimese asjana välja kõigi lahedate funktsioonidega tehnilise lahendusega.

Praegu püüan alati, kui minu poole pöördutakse mõne probleemiga, kõigepealt rohkem küsimusi esitada, probleemi analüüsida ja alles siis hakkan otsima õiget lahendust. See võib olla, kuid ei pea alati olema tehniline lahendus. Eesmärk on ju probleemi lahendamine, mitte koodi kirjutamine.

Tee suuremad tööd väiksemateks tükkideks

Suuri ülesandeid saab alati mitmeks väiksemaks muuta. Nii saab oma koormust jagada.

Tehes suured tööd väiksemateks tükkideks, aitad ennast niimoodi:

Nii et järgmine kord, kui ülesanne tundub liiga raske, proovi see kohe väiksemateks osadeks teha.

Muutujate õige nimetamine

Kõlab lihtsalt, eks? Kuid liigagi tihti näen ma koodi, kus muutujate nimedeks on x, y, z.

Me ei kirjuta koodi ainult masinatele, vaid ka teistele inimestele. Üks lihtsamaid viise oma koodi kvaliteedi parandamiseks on teadlike jõupingutuste tegemine muutujate arusaadavamaks nimetamiseks.

Näiteks kui programmis on loomade massiiv, siis ära nimeta seda massiivi nimega x, vaid pane sellele hoopis mõni kirjeldav nimi, näiteks loomad.

Testi

Testimine, testimine, testimine! Testi, mida kirjutad. Kasuta selleks Unit Teste, funktsionaalseid teste või tee käsitsi.

Kui ise ei tee, teevad seda hiljem kasutajad.

Pea pausi

Ma vihkasin pause (ja mõnikord ei meeldi see mulle praegugi), eriti kui teised käsivad mul pause teha. Kuid tegelikult on see vajalik erinevatel põhjustel.

Keha vajab liigutamist, silmad nõuavad puhkust. Olen kindel, et kõik on olnud olukorras, kus pärast väikest pausi jõuab lahendus imekombel kohale! Üks põhjus ongi see, et kui oled andnud oma ajule mõnda aega muud tegevust, töötab pea alateadlikult edasi lahendatava koodiprobleemi kallal.

Nii et pea pausi. Isegi kui see sulle ei meeldi!

Millised on sinu soovitused, milliseid harjumusi peaks hea arendaja endas arendama?

Jagama oma kogemusi ja ideid, saada mulle Twitteris PM!

Jaga
Nõuandja