Agentuuri TONT juht: sotsiaalmeedia on üks võimalik viis enda klientideni jõudmiseks

Veebimajutuse blogis selgitab Veebimajutuse partner, digiagentuur Tont tegevjuht Egon Sale, kuidas saada oma veebilehele sotsiaalmeedia abil veelgi rohkem külastajaid.

Kui suurt rolli mängib sotsiaalmeedias kohaolek ehk social media presence veebipõhise firma edus?

Veebipõhise ettevõtte jaoks on sotsiaalmeedia üks võimalik viis enda klientideni jõudmiseks. Seda, kui suurt rolli sotsiaalmeedias kohalolek ettevõtte jaoks mängib, ei saa nii üheselt ütelda. Väga oluline on see, kuidas sotsiaalmeedias kohal ollakse. Kui sa oled staatilise kontona erinevates keskkondades lihtsalt olemas, siis on see nagu virtuaalne visiitkaart, kus on kontaktid ja link edasi liikumiseks. Sellest märkimisväärset lisakasu oodata ei tasu. Võrdlusena võib seda ütelda, et üks paljudest pabervisiitkaartidest sinu kliendi sahtlis, kus on sinu kontaktid.

Kindlasti on aga võimalik sotsiaalmeediakanalid enda kasuks tööle panna ning oma ettevõtte müüki olulisel määral suurendada, kui seda oskuslikult teha. Meil on selliseid kogemusi mitmeid.

Loomulikult saab ettevõte tegutseda ilma sotsiaalmeedias olemata. Pigem küsiksin mina, kas on mõistlik jätta kasutamata suuri võimalusi, mis sul on nii öelda käeulatuses. Vastus peitub juba küsimuses.

Samas ei maksa arvata, et sotsiaalmeedia või koduleht asendab inimesi ettevõttes. Erinevad virtuaalsed võimalused on inimestele abiks oma eesmärkide saavutamisel, mitte asenduseks.

Milline sotsiaalmeediakanal on kõige efektiivsem turundamisviis?

Eestis on rahvastiku suurim protsent esindatud Facebookis, Instagram kogub populaarsust, visuaalse väljundiga ettevõtted võiks Pinteresti poole vaadata, verbaalse väljundiga ettevõtted võiks Twitteriga sõbraks saada. Kõik oleneb organisatsiooni olemusest ja eripäradest. Mõtet on teha seda, mis on kasulik sinu ärile. Ehk kus on kõige rohkem sinu klientuur esindatud. Teine kuldne reegel on see, et pigem teha vähem, aga läbimõeldult ja hästi.

Kuidas suurendada lehekülje külastajate arvu sotsiaalmeedia abil?

Tehes sisulisi postitusi, mis aitavad klientidele teha paremaid otsuseid just selle firma teenuste või toodete osas, kas otseselt või kaudselt, mitte uudiseid Eesti sportlaste saavutustest.

Inimesed peavad saama sinu kaudu endale mingit lisandväärtust, mida neil vaja on. Kui suudad selle üles leida ja neile pakkuda, siis on su klient õnnelik või tekib tal ootus õnnele ja ta jagab sinu kohta infot ka teistega.

Kui oled sotsiaalmeedias, siis kuidas panna kasutajad lehte külastama?

Loosimängud meeldivad paljudele, kuid ka see suund väsib ja kui tahta endale kvaliteetset fännibaasi, siis tuleb see mäng üles ehitada nii, et fänniks hakkavad mitte juhuslikud loosihuvilised, vaid need, kes teenusest või tootest mingit moodi kasu saavad ja võiks vajada ka tulevikus lisainfot või inspiratsiooni. Mängude kõrval on valik laheda, huvitava, lihtsa ja kõige olulisem, kasuliku sisulise materjali loomine ja jagamine. Võimaliku kliendi kasu ja heaolu.

Millised vigu kiputakse tegema sotsiaalmeedia kasutamise puhul?

Väga sageli tehakse postitusi olematu fännibaasiga lehele. Kui sinu postitust vaatab ja jagab 2 kuni 20 inimest, siis on sellest tulenev kasu sisuliselt olematu.

Sageli, kas unustatakse oma lehe promote'imine või ei loodetakse, et saab ka ilma. Orgaaniline hea reach on 5% Facebooki puhul, selleks et jõuda piisava massini orgaaniliselt, peab olema üsna suur fännibaas, üksikutel juhtudel see ka toimib.

Lisaks tehakse postitusi oma mätta otsas stiilis "vaadake, ma pildistasin seent", täidetakse tühimikku irrelevantse sisuga, nagu varem mainitud sporditulemused ehitusfirma striimis. Erandiks võiks olla see, kui on tegu sponsorkoostööga, aga nii sageli pole.

Lisaks on palju lehti, milles sihtgrupist ei ole võimalik aru saada, kellele see on suunatud või kas üldse on. Jäetakse lehti unarusse, tehakse ülepostitamisi ja palju muudki.

Kas on olemas mingi "kuldne skeem" näiteks oma firma Facebooki kohaloleku ja edu loomiseks?

Sõnasta detailselt oma eesmärk, mida sa soovid Facebooki abil saavutada. Loo strateegia selle saavutamiseks, kaasa kogemusega asjatundja, kellel on kogemused ja teadmised, kuidas soovitud eesmärgini võiks jõuda ja ole järjepidev.

Kas firmal peaks olema üks kindel isik, kes sotsmeediaga tegeleb või tohib seda keegi oma põhiülesannete kõrvalt teha?
Kui ettevõttes on piisava ajalise ressursiga isik, kellel on vajalik kompetents, siis saab ta sellega kenasti hakkama. Kui maht ei ole väga suur, siis võib olla ka isik, kellel on ka muid vastutusvaldkondi, kõik võimekuse piires, aga tal võiks olla nii-öelda oma projektitiim, kes aitab tal sisu toota ja Facebooki-lehte hallata ning analüüsida tegevuste ja tulemuste omavahelist seost.

Küsimus ei ole kui palju isikuid ja kus nad on vaid, millised inimesed ja miks ning kuidas nad seda teevad.

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena