Koduleht on püsti, aga kliendid ei saa sinust aru? Kogemuslugu, mida siis teha

Mari Arnover
10. nov

Sul on koduleht, toimetad asjalikult sotsiaalmeedias, võib-olla kirjutad isegi blogi, nuputad SEO kallal ja püüad disainiga sammu pidada, teed justkui kõike, aga tunned, et midagi ei muutu. Mida teha, kui selget sihti justkui pole?

Kui see tunne on tuttav, siis sa pole kindlasti üksi. Paljudel on seesama mure. Mis aga veel parem – lahendus ei pruugi peituda järgmises kiires turundusprojektis, vaid hoopis ühes lihtsas sammus tagasi ja oma põhimõtete vundamendi ausas ülevaatamises. Inspireeriv kogemuslugu sellest, kuidas Veebimajutuse partnerid – teenusedisainer Mari Arnover ja fotograaf Mailis Vahenurm – koostöös Mailisele brändi selgust lõid.

Postituse lõpust leiad ka 6 Mailise soovitust, mida saad oma kodulehe jaoks kaasa võtta. 

Kõigega korraga tegeleda ei saa

Fotograaf Mailis Vahenurm tundis täpselt samamoodi. Tema peamine mure oli lihtne, aga kurnav: ta ei saanud alati oma klientidest aru. Tundus, et igaüks neist soovis midagi täiesti erinevat.

Üks hindas kiirust, teine ühtset stiili, kolmas aga mugavust, et kõik lahendused tuleksid ühest kohast. Mailis ei näinud selles mingit ühisosa ja seetõttu oli tema väärtuspakkumine – see tegelik kasu, mida ta kliendile pakub – muutunud veidi ähmaseks.

Sellele lisandus teine suur mure: ta tegeles justkui kõigega korraga. Sotsiaalmeedia turundus, sisuturundus, SEO, kodulehe disain, haldustöö, kliendisuhtlus... natuke kõike siit ja sealt. Tulemuseks oli frustratsioon, et midagi tegelikult ei muutu.

Pööre saabus siis, kui ta kuulis teenusedisainer Mari Arnoveri rääkivat Turunduslabori üritusel 12h turundust ettevõtluse vundamendi olulisusest. Mailis mõistis, et just seda ongi vaja – aru saada, millele keskenduda, et päriselt tulemusi saada.

Etapp 1: Klientide kaasamine ja kuulamine

Kliendiuuring toob vajaliku selguse

Esimene ja kõige olulisem samm oli põhjalik kliendiuuring. See polnud lihtsalt tagasiside küsimine, vaid mõtestamine:

  • Hüpoteeside püstitamine: Mailis pani kirja oma oletused klientide tegelike vajaduste ja motivatsiooni kohta.
  • Küsimuste koostamine: hüpoteeside põhjal sündisid täpsemad küsimused.
  • Kliendiintervjuud: järgnesid süvitsi minevad vestlused klientidega.
  • Süstematiseerimine: kogutud info laoti lauale ja hakati otsima mustreid ning ühisosa.

Töö tulemuseks oli realistlik pilt sellest, kes ta kliendid tegelikult on, miks nad ostavad ja mis neile korda läheb. Fotograaf sai jagada kliendid segmentidesse ja luua nende põhjal kliendipersoonad – detailsed profiilid, mis aitavad mõista, kellega sa räägid.

Etapp 2: Brändi mõtestamine

Brändi alustalad paika

Kui klientide osas tekkis selgus, oli aeg korrastada ka brändi enda alustalasid. 

See tähendas suurt mõttetööd, et panna paika missioon, visioon, põhiväärtused, täpsed sõnumid, eristumine konkurentidest ja selged väärtuspakkumised.

Nagu Mailis ise mainis: kui tead, kellele ja miks sa midagi teed, on ka raskel ajal lihtsam kurssi hoida.

Veebimajutuse klientidele on Brändingu e-kursus -25% soodsam. Kasuta koodi  "veebirebane".

Disain pole kest, vaid strateegia osa

Korrastatud sisu vajas nüüd ka vastavat vormi. Järgmise sammuna vaadati üle kogu visuaalne pool – CVI (ehk visuaalne identiteet), koduleht ja sotsiaalmeedia mallid.

Mailis tunnistas, et see tundus alguses hirmutav. Ta oli varem ise oma logod, fondid ja värvid valinud enda sisetunde ja loogika alusel.

Ta kartis tohutut ajakulu – sadu väikeseid ülesandeid failide ühtlustamisest kodulehe stiili muutmiseni ning pelgas, et ei leia disaineriga (kelleks sai Slava Devjatkin) ühist keelt.

Tagantjärele selgus, et hirm oli asjatu. Suurim muutus oli see, et ta ei pidanud enam muretsema, kas tema materjalid jätavad professionaalse mulje. Kui visuaal on läbimõeldud ja ühtne, ei pea sa iga kord uue kliendi ees tõestama, et oled oma ala spetsialist – see paistab juba kaugelt silma. 

Mis muutus töö käigus kõige rohkem?

Suurimad muutused saab kokku võtta järgmiselt.

  • Selged sihtrühmad ja kliendipersoonad. Enam ei pea huupi pakkuma, mida klient tahab.
  • Täpsemad ja kõnetavamad turundussõnumid. Saab rääkida otse kliendi vajadusest.
  • Fookus peamistele tegevustele, mis päriselt tulemusi toovad.
  • Ühtne brändikeel ja visuaalne identiteet. Kõik materjalid räägivad sama lugu.
  • Kindel tegevusplaan kvartalite ja poolaastate jaoks.

Fotograaf Mailis tunneb nüüd, et tema ettevõttel on palju tugevam alus ja kindlam plaan. See protsess õpetas, et kasvu aluseks on klientide kuulamine ja seejärel õigetele asjadele keskendumine.

Etapp 3: Visuaalsed lahendused

Mida see sinu kodulehe jaoks tähendab? 6 soovitust fotograafilt

See kogemuslugu näitab ilmekalt, et koduleht ja turundus saavad olla tõhusad vaid siis, kui nende taga on selge plaan. Väga tihti on just foto see, mida klient näeb sinu veebilehel või sotsiaalmeedias enne, kui ühtegi rida teksti loeb. See loob esmamulje ja mõjutab otsust.

Kui pilt kõnetab, suureneb tõenäosus, et inimene süveneb. Siin on 6 punkti, millele oma brändi ja persoonibrändi fotode puhul mõelda.

  1. Alusta iseendast. Persoonibränd algab sinu unikaalsusest. Keegi teine ei saa sind asendada. Foto aitab sinu olemust peegeldada: kas oled soe ja ligipääsetav, enesekindel ja professionaalne või loominguline ja mänguline? Näoilme, kehahoiak ja riietus annavad vihjeid. Kui tahad rõhutada loovust, olgu pilt värvikas ja dünaamiline. Kui aga autoriteeti, sobib minimalistlik ja selge portree.
  2. Sõnum olgu selge ja järjepidev. See, mida sõnades lubad, peab kajastuma ka piltides. Kui graafiline disainer räägib oma brändis "elavusest, helgusest ja pehmusest", siis peaksid fotod seda toetama: loomulik valgus, pastelsed toonid, pildid tööprotsessist (värvilised paberid, mustandid) ja naeratus keset tööhoogu. Hoidu piltidest, mis annavad sinu sõnumiga vastandliku tunde.
  3. Loo emotsionaalne side. Hea brändifoto ei ole dokumentatsioon, et "see olen mina". See peab tekitama tunde – olgu selleks siis kindlustunne, rahu, loovus või energia. Emotsioon on see, mis paneb inimesi sinu brändi mäletama ja eelistama.
  4. Väldi ebaühtlast kvaliteeti. Kui kasutad oma kodulehel ja sotsiaalmeedias läbisegi erinevate fotograafide töid ja enda mobiilipilte, jääb mulje, et brändi taga pole järjepidevust. Visuaalne ühtsus kvaliteedis on sama oluline kui brändivärvid. See ei tähenda, et kõik pildid peavad olema stuudios tehtud, kuid nende tase (valgus, värvitöötlus, kontrast) peaks olema stabiilne.
  5. Poos ja kehakeel räägivad enne sind. Vaataja tajub sinu kehakeelt enne, kui ta märkab detaile. Avatud ja lõdvestunud hoiak annab märku, et oled ligipääsetav. Sirge rüht ja fokusseeritud pilk loovad tunde, et oled enesekindel ekspert. Kerge naeratus lisab sõbralikkust, võtmata ära professionaalsust.
  6. Foto peab olema õiges kontekstis. Pilt ei tohi olla lihtsalt "ilus foto sinust", see peab sobituma sinu brändi narratiivi. Näiteks arengutreener, kes töötab kodukontorist ja soovib näida ametliku, rahuliku, aga ka mängulisena, võiks kasutada fotosid valgusküllases kodukodukontoris, kus on isikupäraseid detaile (toalilled, eriline kohvitass). Rekvisiidid (arvuti, märkmik) näitavad ametlikkust, aga humoorikas detail tassil lisab mängulisust.

Mida räägivad sinu fotod sinu brändi kohta?

Vaata nüüd oma kodulehel ja sotsiaalmeedias olevaid brändifotosid nii, nagu näeks neid võõras inimene. Mida need pildid talle sinust räägivad? Kas nad loovad usaldust, näitavad su tugevusi ja toovad esile sinu isikupära?

Kui vastus ei ole selge ja kõlav "jah", on aeg teadlikult planeerida visuaalid, mis toetavad su brändi igas detailis. Ära unusta – sinu foto töötab sinu heaks 24/7, ka siis, kui sind ennast kohal pole. Kui iga pilt räägib sama lugu, tekib terviklik kuvand, mis jääb meelde ja mille järgi sind ära tuntakse.

Mari Arnover

Tekitame dialoogi ettevõtete ja nende klientide vahel, tehes kvalitatiivintervjuusid. Toome ettevõtetele tagasi värske vaate – millega eristutakse, mida nende kliendid väärtustavad, mis kliente häirib, mis meeldib, millised on harjumused ja vajadused. Eesmärgiga arendada uusi tooteid ja teenuseid. Jälgime trende, tekitame seoseid ja pakume lahendusi äriarenduseks.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Turundus Tööriist Töövahendid
Tehisintellektile pliiats kätte: kuidas lasta masinal kodulehele pilte joonistada?
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
Turundus video sotsiaalmeedia video tootmine
3 head põhjust, miks peaksid lühivideo turundusega juba täna alustama!
Koduleht digiturundus veebilehtede arendamine
Kuidas alustada oma firmablogi ja see kiirelt nähtavaks muuta?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!