Muljeid WHD.global 2016 tehnoloogiakonverentsilt

11.04.2016

Veebimajutus.ee meeskonnal on saanud iga-aastaseks traditsiooniks osalemine olulisematel erialastel konverentsidel ning koolitustel. 2016. a märtsis Saksamaal toimunud World Hosting Days (WHD) tõi taas kokku juhtivad rahvusvahelised riistvara-, tarkvara- ning pilvetehnoloogiate eksperdid. Kohal olime ka meie.

WHD 2016 põhifookuses on vahetu otsekontakt nii tarnijate-, koostööpartnerite- kui ka teiste veebimajutuse valdkonna ettevõtetega, mida rikastavad paralleelselt toimuvad ettekanded. Selle aasta populaarseimateks esinejateks oli ka muuhulgas Eesti „CIO“ Taavi Kotka (vaata ettekannet), astronaudid Mark Shuttleworth (Ubuntu, Canonical) ja Buzz Aldrin ning rida turvaeksperte alates SSH loojast Tatu Ylönen’ist ja lõpetades Edward Snowden’i ja NSA endise nõustaja Stewart Baker’iga.

Allpool mõned meie tähelepanekud konverentsilt.

(Foto: René Lamb, WHD) 

Kasutajale:

  • Jah – kõik liigub küll pilve aga pilv (i.k. cloud) on mõneti iganenud ja väärkasutatud turundustermin. Kümne aasta pärast on endastmõistetav, et andmed ja rakendused on pilves – aga pigem tajutakse ja võetakse seda kui tavapärast IT-d. Tehnoloogiatest ja terminitest on olulisem, et asjad toimiks ning oleks arusaadavad.
  • Töö iseloom ja töökoha mõiste on muutunud – kasutaja soovib oma e-kirju, kalendreid ja dokumente muuta mitmest seadmest korraga. Kodus, rongis, kohvikus, kontoris. Samuti jagada enda faile ja kalendrit kolleegide ja partneritega ning toimetada samaaegselt ühe dokumendi kallal. Räägi julgelt oma tööandjaga, kuidas saaksid olla produktiivsem.
  • Kuna kõik muutub tehnoloogiliselt järjest keerulisemaks, on üha raskem valida seda „õiget“ tehnoloogiat ja teenust. Eriti moodsate mikroteenuste seast. SaaS, PaaS, IaaS, MaaS, CaaS, JNEaaS. Samas muutub teenuste vahetamine väikeste ja keskmiste ettevõtete jaoks järjest lihtsamaks ning valutumaks, seega ei pea muretsema. Pigem jääb rohkem aega olulisemaga tegelemiseks.

Äri jaoks:

  • Oma domeen, e-posti aadressid ja veebileht on internetis „jalgade alla saamiseks“ vaid esmavajadused.
  • Alustamiseks sobib ideaalselt ka „Tee-ise-veeb“, kuid äri kasvades tuleks kasutada julgemalt partnerite ja spetsialistide abi (ning miks mitte ka enda personali koolitades), et saaksid keskenduda n.ö. „päris“ probleemidele:
    • Kuidas Sinu toode või teenus lahendaks paremini sihtgruppide vajadusi (teenusedisain, tootearendus);
    • Kuidas rohkem inimesi Sinu tooteinfoni jõuaks – nii mobiilist kui ka tavaarvutist (SEO, RWD, disain, arendus, reklaamid, sotsiaalmeedia jms);
    • Võimaluse korral ka teenuste/toodete müük/haldus (e-kommerts);
    • Edasijõudnutele: mis asi on conversion ning kuidas sisu, disain ja tehniline teostus võivad kliendi kogemust ja otsuseid positiivselt mõjutada. Sisuliselt, kuidas kõike ülaltoodut saaks veelgi paremini teha – selleks et oleks rohkem kliente/käivet ja suurem kliendi rahulolu (Google Analytics, vestlused klientidega, kasutajate jälgimine, A/B testid);
  • Kaitse oma andmeid – kasuta krüpteeritud sidet (e-post, koduleht), krüpteeri olulisemad andmed, veendu varukoopiate toimivuses ning ka selles, et teenuse pakkumise riskid oleksid hajutatud.

Teenusepakkuja ja arenduspartneri jaoks:

  • Lõhkuva innovatsiooni (i.k. disruptive innovation) teadvustamine on vast kõige olulisem – üsna palju on muutumas. Märkamatult kaovad kontoritest undavad serveripurgid, üha rohkem IT-d (ning sellega kaasnevaid teenuseid) ostetakse sisse.
  • Teenus ja toode ei tohiks olla keerulised, kasutaja soovib omada üha rohkem kontrolli. Seda on võimalik saavutada läbi usaldusliku partnerluse ja üksteisemõistmise.
  • Teenusepakkuja jaoks on üha olulisem esmaklassiline klienditeenindus, klientide vajaduste mõistmine ning toimivate lahenduste pakkumine lisateenuste näol.

Kokkuvõtteks

Veebimajutuse hingeelu on seest üsna kompleksne – kursis tuleb olla suure hulga nii riistvaraliste kui ka tarkvaraliste lahendustega, mis peavad omavahel laitmatult toimima. Klastrid, virtualiseerimine, konteinerid, operatsioonisüsteemid, varukoopiad, süsteemikriitilisus, töökindlus, turvalisus, kiirus, optimeerimine – kõik see on meie kui teenusepakkuja taristu (i.k. infrastructure) osa, millel hoiavad silma peal head spetsialistid. Tihti on ka keeruline tajuda seda piiri, mille eest vastutab tarkvaraarendaja ja mille eest majutuse pakkuja. Meie eesmärk on see kõik oma partnerite ja klientide jaoks võimalikult lihtsaks ja kasutatavaks teha.

‹ Loe kõiki uudiseid

Cart