Uute domeenilaiendite võimalik tulevik ja mida sellega seoses silmas pidada

26.09.2014

Aasta 2014 on toonud uued tuuled domeenide maailma. Sellest oleme ka varem kirjutanud, et lisaks maatunnustele (.EE .LV .LT .FI .SE jt) ja rahvusvahelistele domeenilaienditele (.EU .COM .NET .ORG jt), on nüüd võimalik valida juba üle 150 laiendi vahel. Ning uusi valikuid tuleb iga nädalaga aina juurde.

Seekord tahame võtta teemaks uute laiendite võimaliku tuleviku, mis suunas domeenimaailm võib liikuda, mida tasub silmas pidada ning kellele uutest laienditest võib kasu olla.

Kõigepealt mõned näited uutest domeenilaienditest: .MEDIA .SERVICES .CATERING .EVENTS .BOUTIQUE .MARKETING .COMPANY .EXPERT .GURU .PHOTOGRAPHY .SOLUTIONS .CLOTHING .COOL .INSTITUTE .WTF jt.
Kõikide uute laienditega saate tutvuda meie domeenide lehel: https://www.veebimajutus.ee/domeenid

Uued valikuvõimalused on loodud selleks, et domeeni registreerija leiaks endale vaba nime ning saaks valida just sellise nime, mis talle kõige rohkem meeldib ja tema brändiga kokku sobib.

Kindlasti ei ole kuhugi kadumas kõigile juba harjumuspäraseks saanud laiendid, aga kuna tänaseks on näiteks erinevaid .COM nimesid registreeritud juba üle 100 miljoni, on meelepärase nime leidmine arusaadavalt keeruliseks muutunud.

Kui teil on domeeni nimi juba olemas või olete oma virtuaalset identiteeti alles kujundamas, võib tekkida küsimus, et kas peaksite hankima nime ka mõne uue laiendiga?

Antud küsimusele on võrdlemisi keeruline vastata. Uued laiendid ei ole ka rahvusvaheliselt internetikasutajatele veel harjumuspäraseks muutunud, kuid see kõik võib väga kiiresti muutuda.

Eestis registreeritakse väga palju firmasid just inglisekeelse nimega, kust paljudel on võib tekkida seos uue laiendiga, seega võimalusel lisaks .EE domeenile mõni .EU ja uus laiend võtta tasub vähemalt kaalumist. Seda kõike eriti selles valguses, et ühel heal päeval võib ka see kellegi poolt võetud olla, nagu enamus .COM domeeninimesid täna on.

Mis puudutab domeenide leitavust otsingumootorites, siis laiendi valik ei mõjuta otsingute tulemusi. Praegusel hetkel ei oma Google-i otsingutulemustes kaalu domeeni nimi, vaid ikka lehtede sisu.
Külla aga ei saa välistada, et tulevikus hakatakse mingil määral arvestama ka domeenide laienditega. Näiteks pitsarestorani pizzarestoran.pizza võib tulevikus saada rohkem tähelepanu kui pizzrestoran.com.

‹ Loe kõiki uudiseid

Cart