Kuidas saada e-poes esimesed 50 müüki?

E-poest esimese 50 müügi saamise kohta annab nõu Veebimajutuse partnerWebShopper kaubamärgi looja ja arendaja Marek Sauber.

Kui sa oled ostnud, rentinud või loonud ise endale e-poe ja soovid alustada oma äriga internetis, siis esimesed küsimused, mis sul kindlasti kohe tekivad on: kus ma leian oma tootele kliendid? Kes on minu toote ostjad? Millised turunduskanaleid oleks mõistlik kasutada oma toodete reklaamimiseks?

Käesolevas artiklis toon ära mõned head nipid, kuidas tekitada lühikese ajaga vähemalt 50 müüki oma e-poes.

Samm 1: Kasuta professiaalseid lahendusi ja võimalusi

E-pood on sinu toote visiitkaart, see peab hea välja nägema ja olema professionaalne. Kui e-pood on vananenud, siis ei pruugi toimida seal korralikult kõik funkstioonid ja klient tüdineb ning läheb mujale. Kuna professionaalse e-poe ostmine võib olla liiga kulukas, siis oleks mõistlik kaaluda kindlasti selle rentimise võimalust. Näiteks e-poodi rentides sisaldub tihti paketihinnas juba ka kõik vajalik kliendini jõudmiseks. Nii jõuad oma kliendini ka ilma suuremate väljaminekuteta.

Kui sa oled alles alustaja selles valdkonnas, siis sul kindlasti puudub püsiv kliendibaas ja sa pead alustama nullist. Nullist alustades tuleb arvestada, et kuna sul puudub püsiv kliendibaas, siis tuleb esmalt kliendibaas koguda ehk sul tuleb pakutav toode muuta potensiaalse ostja jaoks nähtavaks, mis kliendi tooks sinu poodi. Selleks on mitmeid võimalusi. Üks põhilisemaid on hea SEO.

Samm 2: Teosta hea SEO

SEO on lühidalt öeldes otsingumootorite jaoks optimeerimine. Mida parem on SEO, seda paremini tuleb sinu e-pood otsingumootorites välja ja seda paremini oled sa ka potensiaalse ostja jaoks märgatav.

Miks on SEO kõige olulisem? Sest näiteks, kui kedagi huvitab sinu pakutav toode, siis üks esimesi valikuid, mida ostja kasutab, on internet ja otsingumootor. Hea SEO korral on sinu toode otsijale koheselt leitav. Hea SEO saab teha igas kaasaegses e-poes. Selleks on vaja eelkõige täita toodete nimetused, kirjeldused, meta kirjeldused, meta võtmesõnad ja seo url. Need on põhilised tegurid, millega sinu toode hakkab leitav olema otsingusõnadele ja seetõttu peaksid need võimalikult täpselt vastama toote iseloomule. Ei ole mõistlik ühele tootele lisada ka teise toote metat juurde.

Tuleb ka meeles pidada, et SEO ei hakka toimima kohe järgmisel päeval, see võtab aega. Näiteks Google arvestab muuhulgas otsingutulemuste kuvamisel ka domeeni vanust, mida vanem domeen, seda kõrgemale see asetub. Seepärast ei tasu kohe peale SEO tööde teostasmist veel tulemusi oodata, iga asi võtab aega. Seepärast oleks mõistlik alustades kaaluda ka AdWordsi kasutamist.

Samm 3: Eristu teistest ja paku lisaväärtust

Kui sa müüd mõnda toodet, mida müüb veel ca 100 sarnast e-poodi ja sa ei eristu teistest, siis see on igav ja ei too tihtipeale klienti sinu veebipoodi. Kui sa pakud aga midagi uut kas toote juures või kasvõi ostuteenuse juures, siis oled sa juba potensiaalsele ostjale ahvatlevam. Inimesed märkavad üldjuhul väärtust. Kui suudad oma tootele lisada juurde väärtust, näiteks: „iga tootega tasuta transport“ või „osta 2, saad kolmanda poole hinnaga“ või „iga kaubaga kaasa kingitus“, siis see tekitab ostjas juba tunduvalt suuremat huvi. Soovitav on tuua oma lisaväärtuse pakkumine kohe epoe avalehele ja märgatavale kohale, näiteks bännerisse.

Samm 4: Kasuta juba olemasolevaid müügikanaleid

Kui 3 eelnevat sammu on tehtud, siis võib öelda, et sa oled valmis korraldama oma esimest kampaaniat. Kampaania eesmärgiks on pakkuda potensiaalsele ostjale lisaväärtust ja meelitada ta seeläbi ostma sinu e-poest. Kampaaniaid võib läbi viia erinevates meediakanalitest, populaarsemad on sotsiaalmeedia kanalid. Selleks tee oma e-poele näiteks Facebookis leht ja korralda seal kampaania. Facebook on hea koht kampaaniate korraldamiseks just seetõttu, et kui keegi laigib sinu lehte, siis ta jääbki n.ö. sinu külge, see tähendab et kui sa järgmine kord midagi postitad või kirjutad, siis läheb see info ka kõikide sinu lehe fännide silmade ette. Lisaks head müügikanalid on ka näiteks oksjoni- ja kuulutuste portaalid, nagu osta.ee, okidoki.ee, ale24.ee jm. Võimalusel ühenda oma e-pood eelnimetatud müügikanalitega.

Samm 5: Tee ostmine lihtsaks

Kliendil on üldjuhul alati kiire, tal pole aega registreeruda ega läbida mitmeastmelist ostuprotsessi. Oluline on, et sinu e-poe ostuprotsess oleks kiire ja lihtne kliendi jaoks, näiteks võimalus osta ilma registreerumata. Kuid samas võiks registreerumine olla võimaldatud ostu vormistamise juures. Registreerunud klient on püsiklient. Registreerumine annab sulle ligipääsu statistikale ja võimalusele kliendiga korduvaks suhtlemiseks, kasvõi uudiskirja näol.

Samm 6: Paku kvaliteeti ja head klienditeenindust

Nagu öeldakse, et parim reklaam on rahulolev klient. Ja nii see on, sest kui klient on rahul, siis ta toob sinu e-poodi läbi soovituste ka oma sõbrad ja tuttavad, kes omakorda on sinu uuteks klientideks. Seega on hea tootekvaliteet ja hea klienditeenindus kindlasti need tegurid, mis annavad ostjale positiivse ostukogemuse.

Kokkuvõtteks: esimeste klientide leidmine on kõige raskem, aga ka kõige olulisem. Olen veendunud, et kui võtad abiks need 6 sammu, siis saavutad kiiresti oma esimesed 50 müüki.

Jaga
Nõuandja